Iš naujo gimę Kėdainių baikeriai „Born Again MCC“

 Iš naujo gimę Kėdainių baikeriai „Born Again MCC“

Baikerių kultūra pasaulyje yra ne toks jau ir senas reiškinys. Galima sakyti, kad motociklas, kaip transporto priemonė, konvertavosi į gyvenimo stiliaus detalę trečiajame dešimtmetyje Jungtinėse Amerikos Valstijose, kartu su legendiniu baikerių klubu Hells Angels (liet. Pragaro angelai). Lietuvoje baikerių subkultūra atsirado panašiu metu, nors tiesa, į mūsų šalį motociklizmo banga atėjo pavėluotai. Apie baikerių kultūrą ir jų judėjimą Kėdainiuose kalbėjomės su Kėdainių miesto baikerių klubo Born Again MCC  (liet. Gimę iš naujo) prezidentu Edmondu, baikeriams geriau žinomu Edmos vardu.

Klube – 6 nariai

Kėdainiuose jau ir anksčiau buvo baikerių klubas Burning Souls (liet. Degančios sielos). Tačiau klubas priėmė nutarimą prisijungti prie tarptautinio klubo Free Hawks MC (liet. Laisvi vanagai).

„Mes, keletas buvusio klubo Burning Souls narių, norėjome atkurti mūsų senąjį klubą, bet dėl moralinių dalykų to padaryti nepavyko. Todėl nusprendėme „atgimti iš naujo“, – pasakoja klubo prezidentas Edmondas.  

Sprendimas nesijungti prie Free Hawks MC klubo buvo pagrįstas pragmatiniais dalykais – MC klubai turi griežtas taisykles, hierarchiją, aiškią tvarką bei reikalavimus, tuo tarpu MCC klubas nėra toks griežtas, labiau demokratiškas – skirtas apjungti motociklus mylinčius žmones. „Klubas susikūrė 2011 metais, nepavykus atkurti Burning Souls, parengėme naują pavadinimą, spalvas ir šių metų pavasariniame Lietuvos baikerių kongrese buvome patvirtinti kaip naujas klubas“, – pasakoja Edma.

„Mūsų klube dabar yra šeši nariai steigėjai, dar trys hangaround‘ai (liet. „besisukiojantys“ aplink klubą – žmonės, norintys įstoti į klubą, kurie susipažįsta su klubo tvarka, taisyklėmis, nariais, bendra emocine, moraline, socialine pozicija ir pan. – red. past.). Labai nesiplėsime, dar kelis narius priimsime, bet kai būna daug žmonių – viskas darosi sudėtingiau. Kiekvienas ateina su savo principais, nuomonėmis, reikia visiems prisitaikyti“, – pasakoja klubo prezidentas.

Jo teigimu, norint įstoti į klubą reikia ateiti su rekomendacijomis, mat klube yra atitinkama tvarka, o priimami žmonės turi tinkamai reprezentuoti savo klubą.

Edmundas pasakoja, kad kandidatų bandomasis laikotarpis trunka nuo 3 mėnesių iki poros metų: „Gali viskas trukti ir dešimt metų, bet vidutiniškai užtrunkame porą metų – pirmus metus asmuo, norintis tapti klubo nariu, būna hangaround‘as, kitus metus – prospect‘as (liet. „besitikintys“ tapti klubo nariais – red. past.), o tada jau tampa visateisiu nariu.“

Turi įšventinimo tradicijas

Įveikę bandomojo laikotarpio sunkumus, motociklininkai būna įšventinami į visateisius klubo narius. Kiekvienas motociklų klubas turi savas įšventinimo tradicijas, kai kurios jų – slaptos, ne kiekvienam mirtingajam leidžiama jas pamatyti.

Born Again MCC  klubas gyvuoja dar neseniai, tad tikslių įšventinimo tradicijų dar nėra. „ Iki tol kol hangaraund‘ai praeis bandomąjį laikotarpi, manau sugalvosime kaip įdomiai ir įsimintinai atlikti įšventinimą į tikrus klubo narius“ – pasakoja klubo prezidentas. Narių, kurie pasirengę praeiti ilgą patikrinimo kelią, dabartinis įšventinimas kuklus: „Turime patikrinti, ar narys yra fiziškai stiprus – jei kartais jo motociklas sugestų, kad mums nereikėtų stumti. Todėl naujas narys turi tam tikrą atstumą nusistumti savo motociklą“, – pasakoja Edmondas.

Tuomet narys pasveikinamas, jam įteikiama liemenė su klubo pavadinimu ir nario statuso užrašais.  „Nedarom nieko slapto, vidurnaktį ėriuko kraujo negeriam“, – šmaikštauja Edma.

Kol kas klubas neturi savo patalpų, vadinamojo clubhouse‘o (liet. Klubo namai). „Renkamės kokioje privačioje vietoje, jeigu yra poreikis. Kreipsimės į naująjį miesto merą – gal skirs mums kokį kampelį“, – viliasi pašnekovas.

„Kadangi ant mūsų liemenių puikuojasi užrašas KĖDAINIAI, visur atstovaujame savo miestą, esame patriotai ir didžiuojamės tuo jog per rengininius, o ypač po vakarėlių pas mus galima gauti agurkėlių“ – šmaikštauja pašnekovas. „Be to, ketiname kviesti merą į savo būrį. Pvz. V. Matijošaitis – baikeris, buvęs Vilniaus meras taip pat“, – viltis įtikinti merą jungtis prie klubo puoselėja Edmondas.

[#gallery=114#]

Kiti motociklininkai – ne priešai

Kėdainių motociklininkai su kitais klubais sutaria gerai. Pasak klubo prezidento, klubų rietenos, dažnai televizijos ekranuose rodomos, kaip neatsiejama motociklizmo dalis, Lietuvoje neegzistuoja. „Yra regionų tarybos, baikerių kongresas, jei kažkas turi kokių bėdų ir nesutarimų, viskas ten yra sprendžiama. Tvarka yra griežta, be to, jei esi su liemene, atstovauji klubui – negali būti nemandagus, muštis ar dar kažką daryti, nes už tokį elgesį visas klubas atsakyti turės“, – pasakoja Edma.

Kėdainiuose yra daug klubams nepriklausančių motociklininkų – jie dalyvauja sezono atidarymo ir uždarymo renginiuose. Nors tarp jų yra tokių, kurie neigiamai žiūri į motociklų klubus, vis dėlto Born Again MCC ir su jais sutaria neblogai.

Dalyvauja daugumoje renginių

MCC klubams nėra privaloma organizuoti renginius (skirtingai nei MC klubams), tačiau kėdainiečiai stengiasi dalyvauti visuose kitų klubų ruoštuose renginiuose.

„Vasarą būna nemažai renginių, žiemą taip pat – uždarose patalpose vyksta. Važiuojame ten su savo jaunaisiais klubo nariais, kad pasižmonėtų, pamatytų, kaip viskas vyksta“, – pasakoja Edmondas.

Born Again MCC šiais metais kartu su moterų motociklininkių klubu Vėjų laumės, rengė renginį, skirtą socialinės rizikos grupei priklausantiems vaikams. „Motociklai jiems patiko, buvo traukos objektas. Kartu papasakojome ir apie saugų elgesį kelyje. Renginys tikrai neblogas pavyko“, – džiaugiasi Edma.

Žiūrovai – myli, automobilių vairuotojai – nemėgsta

Klubo prezidento teigimu, kėdainiečiai į juos žvelgia teigiamai. „Kai važiuojame su motociklais, ir vaikai moja, ir mergaitės šypsosi“, – džiaugiasi Edma.

Pasak pašnekovo, dažnai važiuojant kažkur toliau, į lankytinas ir gražias vietas, ten kažką veikiančių žmonių planai staiga pasikeičia: „Neseniai su klubu apsukome nedidelį ratuką, sustojome netoli vestuvininkų – tai jie viską metė ir mes dėmesio centre atsidūrėme. Net jaunoji nepagailėjo savo šukuosenos, panoro būti paskutinį kartą kol laisva, su baikeriais pasivažinėti. Nežinau ar ji nepasigailėjo ištekėdama….“ – juokiasi Edma.

Kol vieni motociklininkus palydi susižavėjimo kupinomis akimis, automobilių vairuotojai neretai juos nužvelgia piktu žvilgsniu.

„Problema tarp baikerių ir automobilių vairuotojų yra labai didelė. Dažnai avarines situacijas bando sukelti, nustumti, prispausti… Blogiausia, kad jie nemato mūsų, o gal nenori matyti. Gal ir kažkoks pavydas čia yra – kad motociklas lankstesnis, greitesnis, manevringesnis, su motociklu eilėse, kamščiuose nestovi“, – mąsto klubo prezidentas.

Valdžios sprendimai diskriminuoja baikerius

Dažnai manoma, kad motociklai visada ar bent jau dažniausiai viršija greitį. Edmondas su tuo nesutinka: „Kai važiuojame kolona, turime taisykles: važiuojama šachmatų tvarka ir tikrai niekas negali nei išsišokti, nei lakstyti.“

Pašnekovo teigimu, rimtų motociklininkų įvaizdį gadina vadinamųjų britvų vairuotojai – pastarieji dažnai gatvėje elgiasi lengvabūdiškai, laksto greitai, neturėdami patirties.

„Mes nelakstome, važiuojam tvarkingai. Su čioperiu važiuodami iš anksto visus įspėjame – girdisi iš tolo“, – teigia klubo prezidentas.

Anot jo, Susisiekimo ministerijos sprendimai diskriminuoja motociklų vairuotojus.

„Įstatymas, kad motociklininkas vairuoti gali tik su nuliu promilių kraujyje yra neteisingas. Maždaug atsikėlei po vakarėlio, jei jauti, kad nors kažkiek įpūsi, važiuoji su mašina. Kuo automobilių vairuotojai kitokie?“ – piktinasi Edma.

Žinant, kad dažniausiai motociklų ir automobilių avarijose kalti būna automobilių vairuotojai, toks įstatymas išties gali žeisti. Galų gale, kuo automobilio vairuotojas pranašesnis už motociklininką?

„Įstatymas dėl žieminių padangų iš viso absurdiškas – 99 proc. motociklų neturi žieminių padangų, jos nėra gaminamos. Lapkritį jau prasideda žiemos sezonas, o būna dar geri orai, šilta, nei pasnigę, nei pašalę – o važiuoti negalima. Tas pats ir pavasarį – kovo mėnesį motociklų į trasą traukti negalime, nors orai ir vilioja pirmam pasivažinėjimui“, – apgailestauja Edma.

Pašnekovo teigimu, įstatymus priimantys valdininkai nesuvokia situacijos, yra visiškai nesusipažinę su pačiais paprasčiausiais dalykais, įstatymų pakeitimus ruošia vien tam, kad parodytų, jog kažką daro.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content