Vasara, skriejanti 110 km/h greičiu
Iki rudens beliko vos vienuolika dienų. Tikriausiai koks senas burtininkas, kuriam įkyrėjo šiluma, nusprendė pasukti laiką į priekį. Ir vuolia liko tik žingsnis iki spalvingojo metų laiko. Kodėl taip greitai ir negailestingai skrieja laikas? Kažkas neįtikėtino ir kartu magiško. Na, o geriau pagalvojus, ne tik laikas stačia galva neria į rudenį, bet visu greičiu į orą keldami svylančių padangų dūmų debesis skuba ir drifterių vairuojami bolidai.
Ilgąjį savaitgalį Kėdainių aerodrome šonaslydžio fanai galėjo mėgautis kraują kaitinančiais drifterių pasirodymais. Čia vyko „Vimota“ driftingo pirmenybių 4 etapas. Varžybose dalyvavo daugiau nei trisdešimt dalyvių iš dvylikos skirtingų Lietuvos miestų, tarp jų – ir Kėdainių. Savo galimybes ir įgūdžius aukšto lygio varžybose demonstravo ir du pilotai iš Latvijos.
Tiesa, dar prieš dvi dešimtis metų Lietuvoje nebuvo žinoma, kas yra driftas. Ši automobilių sporto šaka Lietuvoje ėmė populiarėti daugiau nei prieš dešimtmetį, na, o 2012 metais driftas oficialiai tapo Lietuvos automobilių sporto federacijos nariu.
Pareikalavo vairavimo įgūdžių
Renginio organizatorius Kastytis Alekna pasakojo, jog ketvirtojo etapo varžyboms pasirinkta iššūkius kelianti trasos konfigūracija, mat pilotai trasoje galėjo išvystyti labai didelį greitį.
„Šį kartą trasa yra greičiausia iš visų etapų, dalyviai galės išvystyti netgi iki 110 km/h greitį. Beje, kaip ir visuomet, dominuoja BMW markės bolidai. Keletas pilotų sėdo ir už „Nissan“ ar „Mazda“ automobilių vairo“, – pasakojo K. Alekna.
Pirmosiose varžybose po beveik metų pertraukos dalyvaujantis kėdainietis patikino, jog trasa išties sudėtinga, reikalaujanti daug pastangų, vairavimo įgūdžių bei galingos technikos.
„Taip pat ir oro sąlygos dalyvių rezultatams turi įtakos – kai šviečia saulė, valdyti automobilį yra kur kas lengviau, nes kelio danga sausa, o kai prakiūra dangus, pilotai jaučiasi lyg ant ledo“, – pasakojo jau pusantrų metų driftu užsiimantis kėdainietis Tomas Mikolaitis.
Populiarėjanti sporto šaka
Pasak K. Aleknos, Lietuvoje driftas tampa vis populiaresnė automobilių sporto šaka.
„Per metus tokių varžybų šalyje surengiame per dvidešimt ir į visas ateina žiūrovų. Tai rodo, jog susidomėjimas driftu išties auga. Perspektyvos jo taip pat didėja. Mes dirbame, kad automobilių sportas taptų šeimų sportu. Manau, jog mums sekasi gerai, nes tie žmonės, kurie su mumis keliauja po visą Lietuvą, keliauja su vaikais. Džiaugiamės, jog drifterių šalyje tik daugėja, o ir rėmėjų atsiranda vis daugiau. Manau, jog dar keletas metų ir lietuviai apie driftą žinos ne mažiau nei apie krepšinį“, – pasakojo renginio organizatorius.
[#gallery=406#]
Kėdainių miestui atstovaujantis Silvestras Bieliauskas pritarė, jog driftas Lietuvoje išties populiarėjanti automobilių sporto šaka, tačiau paklaustas, ar tai trumpalaikė aistra, atsako, jog driftas – toks sportas, kai negali žinoti, kas tavęs laukia rytoj: „Vieną dieną važiuoji, o kitą –automobilis jau sukultas.“
Kraują kaitino poriniai važiavimai
Kaip ir įprastai, varžybos prasidėjo nuo automobilio paruošimo. Kitas itin svarbus akcentas šioje sporto šakoje – treniruotės, nes tik dėl jų pilotas gali išvengti klaidų. Per kvalifikaciją dažniausiai drifteriai atlieka tris važiavimus, iš kurių įskaitomas geriausias. Kai jau yra žinomi rezultatai, vairuotojai suporuojami ir tuomet prasideda tikrasis kvapą gniaužiantis driftas.
Visi šio sporto fanai puikiai žino, jog trasoje vyksta išties labai „artima“ kova, kai bolidai važiuoja itin arti vienas kito, kartais dėl to neišvengiami ir kontaktai. Kad ir kaip būtų keista, nors automobiliai slysta dideliu greičiu, jie visą laiką yra kontroliuojami.
„Kvalifikacinių važiavimų metu į porinių važiavimų kovas išrenkami stipriausi šių varžybų pilotai. Tad visiems dalyviams labai svarbu jau treniruočių metu gerai susipažinti su trasa ir bandyti perprasti varžovus. Žinoma, nereikia atsipalaiduoti ir kvalifikacijos metu, nes kiekvienas dalyvis turi vos tris važiavimus, kurių metu turi parodyti geriausią rezultatą. Labiausiai laukiama renginio dalis – poriniai važiavimai. Tai daugiausia įspūdžių, ypač renginio žiūrovams, paliekanti dalis. Aršios kovos, artimi važiavimai, dūmų kamuoliai – visa tai nepalieka nė vieno abejingo“, – teigė renginio organizatoriai.
Po kvalifikacinio važiavimo dvyliktą vietą užėmęs grupės „Custom.Lt“ narys Andrius Palaima teigė šioje pusiau profesionalų lygoje dalyvaujantis pirmą kartą.
„Anksčiau dalyvavau tik gatvės lygose, tačiau kadangi šios varžybos buvo organizuojamos Kėdainiuose, paprasčiausiai negalėjau jų praleisti (šypsosi). Nors šiuo sportu domiuosi tik metus, jaučiu, jog kaskart vis labiau tobulėju. Jei pirmuosius kartus slysti neatrodė sunku, tai pagauti trajektoriją buvo kitas reikalas. Šiandien galiu pasidžiaugti kaskart vis gerėjančiais įgūdžiais, tačiau reikia pripažinti, jog tobulėti dar yra kur“, – pasakojo kėdainietis.
Ruošiasi vykti į Marijampolę
Po sekmadienį vykusios audringos kovos ir bandymo pranokti vieni kitus kėdainiečiai ir iš kitų miestų atvykę pilotai jau nekantriai laukia penktojo etapo, kurio metu bus paskelbti nugalėtojai.
Renginio organizatorius K. Alekna pasakojo, jog kiekvienose varžybose yra prizinis fondas, kuris būna padalintas laimėtojams. O štai šiose varžybose visi pilotai turi motyvą dar labiau stengtis. Mat pagrindinis „Vimota“ driftingo pirmenybių rėmėjas geriausiam sezono pilotui įteiks 500 eurų piniginį prizą.
„Yra dėl ko stengtis, nes šis papildomas prizas atiteks tik vienam dalyviui. Kadangi taškai yra sumuojami po kiekvieno „Vimota“ driftingo pirmenybių etapo, dalyviams bus labai svarbu puikiai pasirodyti“, – teigė K. Alekna.
Finalinis šonaslydžio etapas vyks Marijampolėje.