„Spindulio“ mokyklos komanda patirties sėmėsi Latvijoje

 „Spindulio“ mokyklos komanda patirties sėmėsi Latvijoje

Asmeninio archyvo nuotr.

Ingrida Jurevičienė, projekto koordinatorė,

Aušra Stoškienė, logopedė

Lapkričio 7–11 dienomis Kėdainių „Spindulio“ mokyklos komanda – direktorius Juozas Jančius, mokytoja Ingrida Jurevičienė, logopedė Aušra Stoškienė – dalyvavo ketvirtajame „Erasmus+“ KA229 projekto „Digital approaches at SEN Education“ (SENdata) (2020-1-TR01-KA229-094323_6) partnerių mokymų ir gerosios darbo praktikos sklaidos susitikime Latvijoje, Rīgas 2. pamatskola. Mobilumas buvo skirtas pristatyti, aptarti bei praktiškai išbandyti skaitmenines programas, technologijas bei įrangą specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių savitarnos įgūdžių ugdymui.

Pristatė meninį pasirodymą

Pirmoji mobilumo diena Rygoje prasidėjo įstaigos ugdytinių – SUP mokinių – meniniu pasirodymu. Po to projekto koordinatorė Iraida Čerenkova pristatė mokyklą, joje vykdomas ugdymo programas, o mokytoja Jūlija Pabērza susirinkusiuosius supažindino su Latvijos švietimo sistema.

Ekskursijos po įstaigą metu lankėmės įvairiose edukacinėse, sensorinėse, relaksacinėse erdvėse, kuriose vykdomas ikimokyklinis, pradinis, pagrindinis ugdymas bei įgyvendinamos profesinio rengimo programos.

Virtuvės paslapčių besimokantys mokiniai nustebino savo paruoštais latvių nacionaliniais patiekalais.

Dalijosi patirtimi

Asmeninio archyvo nuotr.

Antrąją vizito Latvijoje dieną, viešint mokykloje-plėtros centre Rīgas 1. pamatskola, įstaigos vadovų ir mokytojų komanda dalijosi IKT panaudojimo ugdymo procese patirtimi. Įtraukdami projekto dalyvius į praktines veiklas, pedagogai pristatė savo darbe pasiteisinusias skaitmenines priemones bei įrangą. Tęsdami mokymus, Latvijos „SENdata“ nariai partneriams pasiūlė praktiškai išbandyti atrinktas ir patvirtintas savitarnos srities mokymosi programas.

Technologijos ugdymo procese

Toliau vykdant savaitės mobilumo veiklas, Rīgas 2. pamatskola mokytojai Agris Skultė, Julija Pabērza ir Natalija Kirejeva vedė edukacinius seminarus apie šiuolaikinių technologijų pritaikymą mokymosi procese.

Buvome supažindinti su išmaniaisiais kubeliais „iMO-Learn“, mobiliąja aplikacija „Actionbound“, išmaniosiomis grindimis „WizeFloor“, „Barbolet“ kūrimo metodo balansine lenta, patys išbandėme, kaip visa tai veikia.

Lankydamiesi Rygos rotušėje, susitikimo su vyriausiąja švietimo projektų vadove Zani Bitenieci metu aptarėme įvairiose šalyse svarbias švietimo temas, tarptautinių projektų naudą, projekto ,,SENdata“ idėją bei tikslus, svarbą specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo tęstinumui namuose. 

Turiningos išvykos

Daug laiko paskyrę mokymams bei patirties sklaidai, mobilumo organizatoriai surengė mums ir turiningas išvykas Latvijos krašto istorijos bei kultūros pažinimui. Gidės pasakojimų lydimi popietę praleidome Rygos senamiestyje. Neišdildomą įspūdį paliko unikalus XIV a. architektūros paminklas – Juodagalvių namai. Aplankėme XVIII a. dvasia alsuojančius Rundalės rūmus, Bauskės miestelį, kurio ištakos siekia XV a., dalyvavome latviškos duonos kepimo edukacinėje programoje LĀČI kepyklėlėje.

Uždegė atminimo žvakutes

,,SENdata“ projekto mobilumas Latvijoje sutapo su Lāčplėš diena – Latvijos atminimo diena, skirta pagerbti kariams, kovojusiems už šalies nepriklausomybę 1919 metais. Kartu su mokiniais dalyvavome renginyje mokyklos kieme bei, palaikydami populiariausią šios dienos tradiciją, uždegėme atminimo žvakutes.

Paskutinės vizito dienos pabaigoje skaitmeninio įrankio „Actionbound“ pagalba įvertinome mobilumą Latvijoje bei iškilmingoje ceremonijoje gavome sertifikatus už nuveiktus darbus.

Šis projektas yra finansuojamas iš Europos Komisijos „Erasmus+“ programos.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Rekomenduojami video