Kėdainių pėsčiųjų tilto per Nevėžį negalima lyginti su Eifelio bokštu

 Kėdainių pėsčiųjų tilto per Nevėžį negalima lyginti su Eifelio bokštu

Prieš keletą metų su Viačeslavu Čerenkovu, kuris tuomet ėjo Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas ir kuravo Architektūros bei urbanistikos skyrių, susitikome Didžiosios rinkos aikštėje ir jis paklausė, kaip man patinka naujasis pėsčiųjų tiltas.

Atsakiau, kad visai nepatinka ir, kad tiltas visiškai netinka senamiesčiui.

Viačeslavas pasakė, kad tai normalu, nes prie visko, kas nauja, reikia priprasti.

Prisipažinsiu, priprasti negaliu, nes ir dabar, kai atvažiuoju Šėtos gatve, kiekvieną kartą matau, kaip griozdiškos tilto konstrukcijos užstoja vertingiausius senamiesčio pastatus.

Nesuprantu, kaip galima buvo derinti tokį tilto projektą, kuris kenkia tam, kas yra vertingiausia Kėdainiuose – senamiesčiui.

Nuomonės nekeičia ir paskleista informacija, kad Kėdainių pėsčiųjų tilto projektas pateiktas konkursui Barselonoje kaip vienas iš keturiolikos projektų, įgyvendintų Lietuvoje už ES lėšas.

Man dirbant savivaldybės meru, Kėdainių savivaldybė buvo vertinama kaip santykinai daugiausiai investuojanti į kultūros paveldo objektus tarp visų Lietuvos savivaldybių, įskaitant Vilnių ir Kauną.

[quote author=“V. Muntianas“]Šio tilto negalima lyginti su Eifelio bokštu, kuris buvo pastatytas su tikslu propaguoti metalo konstrukcijas ir parodyti, kokius elegantiškus inžinerinius sprendimus galima įgyvendinti jas naudojant.[/quote]

Todėl daugybę kartų įgyvendinant kultūros paveldo objektų restauravimo projektus teko betarpiškai bendrauti su projektų autoriais ir tas bendravimas, deja, ne visada buvo malonus dėl bandymų savavališkai naudotis situacija ir išskirtiniais santykiais su paveldosaugininkais Kėdainių rajono savivaldybės sąskaita.

Susidariau nuomonę, kad ir konkursai ne visuomet vykdomi skaidriai, o nepotizmo principai labai gilūs architektų bendruomenėje.

Nesu architektas, todėl vertindamas pėsčiųjų tilto architektūrą remiuosi šių metų LRV Kultūros ir meno premijos laureato architekto Gintauto Vieversio pasakytai žodžiais: „Geriausia architektūra yra tokia, kuri nekrenta į akis“.

O Kėdainių pėsčiųjų tiltas ne tik akis bado, bet ir dominuoja vertingų senamiesčio pastatų atžvilgiu.

Na, o inžinerine prasme, įvertinus tai, kad yra net keturios tarpinės atramos upėje ir dėl to perdengiamos angos labai mažos, o apkrovos nedidelės, laikančios tilto konstrukcijos turėtų būti kur kas elegantiškesnės.

Ir šio tilto negalima lyginti su Eifelio bokštu, kuris buvo pastatytas su tikslu propaguoti metalo konstrukcijas ir parodyti, kokius elegantiškus inžinerinius sprendimus galima įgyvendinti jas naudojant.

Ir pagaliau tilto sąmatinė vertė yra visiškas nonsensas, nes šis tiltas mūsų šalies ir Kėdainių mokesčių mokėtojams kainavo net keturis kartus daugiau nei „Vaivorykštės“ tiltas per Nevėžį.

Ir kai žinai šią situaciją, tuomet supranti, kodėl šio tilto projektui nebuvo jokio konkurso ir kodėl šis projektas nebuvo pristatytas Kėdainių tarybos nariams. 

[#gallery=2605#]

1 Komentaras

  • Ačiū, kad iššsakėte tai garsiai, ką kiti galvoja, bet dažnai patyli. Tiltas tikrai yra baisus, brangus ir apskriai visiškas fiasko. Gaila senamiesčio veido, gaila, kad tokia gėda galėjo įvykti su leidimais ir primesta nuomone esą tai yra labai gražu.Kam gražu? tam kam ir tuąleto būdelė už trobos turbūt būtų gražu. Šis tiltas yra miesto gėda.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video