Įgūdžius tobulino Portugalijoje

 Įgūdžius tobulino Portugalijoje

Asmeninio archyvo nuotr.

Gegužės 23–27 dienomis logopedės Aušra Stoškienė ir Rita Kairienė bei mokytoja Ingrida Jurevičienė dalyvavo tarptautinio „Erasmus+“ projekto ,,Digital approaches at SEN Education“ (SENdata) (2020-1-TR01-KA229-094323_ 3) darbo ir mokymosi susitikime, kuris vyko Portugalijoje.

Į nuostabų kalnų apsuptyje įsikūrusį Sintros miestą susirinko 22 mokytojai iš Turkijos (Bursa/Yıldırım Huma Hatun Ozel Egitim Anaokulu), Lietuvos (Kėdainiai, ,,Spindulio“ mokykla), Latvijos (Rīgas 2.Pamatskola), Rumunijos (Grădinița Specială, Cluj-Napoca), Serbijos (Anton Skala pradinė mokykla, Belgradas) ir Portugalijos (Sintra, Agrupamento De Escolas Lapiás). Mobilumo tikslas – skaitmeninių programų, technologijų ir įrangos pritaikymas specialiųjų poreikių mokinių kalbos ir kalbėjimo ugdymui.

Pristatė programą

EBS dr. Rui Grácio / Agrupamento de Escolas Lapiás mokyklos projekto koordinatorė Sandra Carvalho ir direktorė Ana Paula Custódio pasveikino dalyvius, pristatė susitikimo programą. Siekiant artimiau susipažinti, užmegzti šiltesnius bendradarbiavimo ryšius, pasitelktas ledlaužio metodas.

Projekto koordinatorė Sandra Carvalho, pristatydama Portugalijos švietimo sistemą, ypatingą dėmesį skyrė specialiųjų poreikių mokinių įtraukiajam ugdymui. Susipažinome su mokyklos edukacinėmis erdvėmis, lankėmės klasėse, bendravome su mokytojais ir mokiniais, ragavome tradicinių Portugalijos patiekalų. Po pietų aplankėme Penos rūmus Sintroje.

Antrąją dieną lankėmės EB1/JI Sabugo / Vale de Lobos pradinėje mokykloje ir vaikų darželyje, susipažinome su ikimokyklinio amžiaus bei 6–10 metų specialiųjų poreikių vaikų struktūruotu ugdymu, gerąja darbo praktika, metodais.

Asmeninio archyvo nuotr.

Stebėjo pristatymus

Projekto dalyvius sudomino struktūruoto ugdymo aplinkos, vizualizuoti individualūs mokinių tvarkaraščiai, taisyklės, mokytojų parengtos kalbos ugdymo priemonės, didaktinė medžiaga. Lankydamiesi Lisabonos universiteto Alcoitão sveikatos mokslų mokykloje (Escola Superior de Alcoitão) dalyvavome logopedijos skyriaus lektorių paskaitose, kuriose susipažinome su kalbos sutrikimų įveikimo medicininiais ir pedagoginiais aspektais, ANDITEC kompanijos pagamintomis IKT priemonėmis, skirtomis komunikacijos skatinimui, keitėmės nuomonėmis apie kalbos ugdymo praktiką projekto partnerių šalyse.

Stebėdami video pristatymus, sužinojome apie tėvų ir pedagogų bendradarbiavimo galimybes, ugdant vaikų kalbos ir kalbėjimo įgūdžius, pasitelkus skaitmenines technologijas. Po susitikimo universitete aplankėme Cascais miesto žymias vietas,  žavėjomės Boca do Inferno uolomis.

Trečiąją vizito dieną susipažinome su Portugalijos sostinės Lisabonos kultūriniu-istoriniu paveldu: aplankėme senamiestį, Jerónimo vienuolyną, Belem bokštą, Praça do Comércio aikštę, monumentą, skirtą Lisabonos karaliui José I, istorinių asmenybių figūromis puoštą triumfo arką, ragavome tradicinių Belem pyragaičių…

Išbandė skaitmenines programas

Ketvirtąją mobilumo dieną išbandėme kalbos ir kalbėjimo ugdymui skirtas skaitmenines programas ir edukacinius žaidimus. Specialioji pedagogė Maria João Salgueiro pristatė programą „Portuguese for Kids“ (Português para Crianças), o projekto koordinatorė Sandra Carvalho – „APP Portuguese Fun Easy“.Mokytojos demonstravo darbo su jomis galimybes, metodus, užduočių lapus ir kitą medžiagą.

Ergoterapeutė Beatriz Corredoura, pristatydama individualų SUP mokinio socializacijos planą, pateikė pavyzdžių, kaip kompleksiškai tobulinami bendravimo ir darbiniai įgūdžiai, integruojant ugdytinius į vietos bendruomenę.

Projekto partneriai diskutavo apie savo šalių švietimo strategijas, ugdant  SUP mokinius ir rengiant juos savarankiškam gyvenimui. Maloniai nustebino užsiėmimų pabaigoje mokinių įteiktos tradicinės puokštės, skirtos gegužės 26-ąją švenčiamai COB (duonos ir žolynų) dienai paminėti. Vėliau lankėmės Quinta da Regaleira rūmuose, susipažinome su vietos kultūra ir istorija.

Įteikė sertifikatus

Paskutinę dieną Sintros miesto savivaldybėje susitikome su  miesto tarybos viceprezidentu Bruno Parreira, kuris pasveikino projekto dalyvius, pabrėždamas dalijimosi gerąja SUP mokinių ugdymo praktika svarbą. Agrupamento de Escolas Lapiás mokykloje projekto partneriai įvertino ir apibendrino mobilumo veiklas, akcentuodami teigiamą IKT poveikį mokinių komunikavimo kompetencijos plėtojimui.

Mokytojams įteikti kvalifikacijos tobulinimo sertifikatai. Koordinatorių susitikimo metu aptartas lapkričio mėnesį Rygoje (Latvija) vyksiantis mobilumas.

Šis projektas yra finansuojamas iš Europos komisijos „Erasmus+“ programos.

Projekto koordinatorė Ingrida Jurevičienė, logopedės Aušra Stoškienė, Rita Kairienė

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video