Tiltui per Nevėžį pinigų vis dar nėra, o 4 iš 10 kelių Kėdainiuose yra blogi

 Tiltui per Nevėžį pinigų vis dar nėra, o 4 iš 10 kelių Kėdainiuose yra blogi

Tiltas įgriuvo 2023 metų sausio 31 dieną. Tik po gerų dviejų mėnesių iš upės buvo ištraukta įgriuvusi tilto sija, o eismas tiltu buvo atnaujintas tik po pusės metų. Taigi dabar, praėjus nei daug, nei mažai – beveik pusantrų metų – pagaliau jau gautas leidimas tiltą rekonstruoti. Kiek laiko praeis, kol prasidės realūs darbai, galima tik numanyti, nes paaiškėjo, kad valstybė šio tilto remontui net neturi pinigų…/BNS Teodoro Biliūno nuotr.

Kelių ir tiltų lopymui reikia jau nebe milijonų, o milijardų

Vidutiniškai 4 iš 10 kelių Kėdainių rajone yra blogos būklės, o pagrindiniam miesto tiltui remontuoti pinigų dar nėra. Taip teigia AB „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas. Pasak jo, Lietuvos automobilių kelių direkcijai pakeitus pavadinimą ir tapus AB „Via Lietuva“, ir darbo metodai pasikeitė iš esmės, tačiau vos prakalbus apie Kėdainių kelių ir tiltų situaciją, pasirodo, kad toji darbo esmė bent jau šiame rajone nėra nei labai pasikeitusi, nei labai gerėjanti…

Kelių remontui pinigų trūksta kasmet

Kaip dažniausiai ir būna, dėl to, kad darbai nevyksta arba vyksta lėčiau nei norėtųsi, kaltas pinigų stygius. AB „Via Lietuva“ vadovas sakė, kad įmonei projektams įgyvendinti trūksta net valstybinės reikšmės projektams, ką jau kalbėti apie regioninius kelius, į kuriuos investicijos kasmet tik mažėja.

„Visas įmonės biudžetas šiems metams yra 673 mln. eurų, vien strateginiams projektams paskirta 500 mln. eurų, nors tam, kad jie būtų visiškai įgyvendinti, iš tiesų reikėtų dar bent 115 mln. eurų.

Vien šiemet tam, kad būtų įgyvendinti visi planai, trūksta 91 mln. eurų“, – kalbėjo M. Švaikauskas Kėdainiuose vykusiame išvažiuojamajame Seimo Ekonomikos komiteto posėdyje.

Tiesa, jis teigė, kad ši pinigų suma nėra kritinė ir įmonė gali tiek pasiskolinti, o tokio dydžio skola dar yra pakenčiama, tačiau didžiausia problema esą laukia kitais metais.

„Kitiems metams numatyti didžiuliai projektai, ir jau šiemet mes matome, kad kitiems metams mums trūks 191 mln. eurų – ir tai tik su prielaida, jeigu finansavimas keliams nesikeis.

Bet akivaizdu, kad su kelių infrastruktūra palaukti nebeišeina.

Patys matome, kokia kelių būklė, kokia tiltų būklė, nekalbant jau apie automagistralę, kur važiuoji kaip geležinkelio bėgiais“, – kalbėjo įmonės vadovas, apeliuodamas į Seimo narius ir ministrus, kurių interesas turėtų būti bent jau nesumažinti finansavimo keliams, o realiai jį turėtų dar ir padidinti.

„Kiek pinigų reikia, kad keliai atitiktų normatyvinius reikalavimus? Kapitaliniams kelių remontams reikia daugiau kaip 3 mlrd. eurų, paprastiesiems remontams apie 1,6 mlrd. eurų, tiltams reikia apie 0,5 mlrd. eurų“, – toliau vardijo M. Švaikauskas.

Nepaisant to, kad Tilto gatvės tiltas per Nevėžį, ko gero, yra paskutinių metų garsiausias Lietuvos tiltas, net jam pinigų nesugebama sukrapštyti, nors jo tvarkymo darbai esą neturėtų būti tokie jau brangūs.

Aut. past.

Kėdainių tiltui pinigų vis dar nėra

AB „Via Lietuva“ teigimu, 36 proc. magistralinių kelių, greitkelių, kurie praeina pro Kėdainių regioną, yra netenkinančios būklės. Netenkinamos būklės regioninių kelių yra apie 30 proc. o bendrai žiūrint vidutiniškai 4 keliai iš 10 esančių Kėdainių rajone yra blogi.

Kėdainių rajono savivaldybėje yra 32 tiltai valstybinės reikšmės keliuose, 5 tiltų būklė tokia bloga, kad jų bendras įvertinimas siekia vos… 2 balus. Dar 13 tiltų dėmesio reikia dabar, nes būklė gali greitai stipriai pablogėti.

10 tiltų būklė pakankamai gera ir tik 5 tiltų įvertinimas yra iš tiesų geras.

Kitaip sakant, tik 5 iš 32 tiltų Kėdainiuose atitinka normatyvinius reikalavimus ir iš esmės yra saugūs automobilių ir pėsčiųjų eismui.

Tačiau ar yra pinigų likusiems tvarkyti? Aišku, kad ne.

Nepaisant to, kad Tilto gatvės tiltas per Nevėžį, ko gero, yra paskutinių metų garsiausias Lietuvos tiltas, net jam pinigų nesugebama sukrapštyti, nors jo tvarkymo darbai esą neturėtų būti tokie jau brangūs.

„Jau gautas dokumentas, leidžiantis tilto per Nevėžį rekonstrukciją“, – sakė M. Švaikauskas. Tik priminsime, kad tiltas įgriuvo 2023 metų sausio 31 dieną. Tik po gerų dviejų mėnesių iš upės buvo ištraukta įgriuvusi tilto sija, o eismas tiltu buvo atnaujintas tik po pusės metų. Taigi dabar, praėjus nei daug, nei mažai – beveik pusantrų metų – pagaliau jau gautas leidimas tiltą rekonstruoti. Kiek laiko praeis, kol prasidės realūs darbai, galima tik numanyti…

Tačiau kuriozinis laiko tempimas, susijęs su šio tilto remontu, yra tik žiedeliai, palyginus su tuo, kad tilto remonto darbų vertė yra nedidelė, tačiau net ir tam pinigų valstybė neturi.

„Tiltų remonto darbus gana sunku nupirkti, o konkrečiai šio tilto vertė nėra didelė, todėl pirmiausia imame konsultaciją, kad rinkos dalyviai patys pateiktų savo siūlymus ir idėjas, susijusias su tilto remonto darbais.

Finansavimo priemonės šio tilto rekonstrukcijai – trumpai, tai lėšų nėra“, – pasakė M. Švaikauskas, AB „Via Lietuva“ vadovas.

Tiesa, jis aiškino, kad puikiai supranta, jog tiltą rekonstruoti reikia, todėl viešųjų pirkimų procedūrų nestabdo – tikisi, kad kol atsiras rangovas, bus iš kažkur ir sukrapštyti pinigai.

Žada daugiau kalbėtis su savivaldybe ir daugiau jai leisti

Kad ir kaip buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija bandė įrodyti, jog kartu su pavadinimu ir nauju kolektyvu kardinaliai pasikeis ir jų darbo metodai, vargu ar kraštiečiams tai suteikia realios vilties. Nors pažadų būta.

ik 5 iš 32 tiltų Kėdainiuose atitinka normatyvinius reikalavimus ir iš esmės yra saugūs automobilių ir pėsčiųjų eismui.

Aut. past.

Štai KPPAR Kėdainių filialo tarybos pirmininkas Egidijus Žaltauskas teiravosi, kodėl valstybinės įmonės darbo tempai ir metodai yra tokie, kokių versle net nesusapnuotum.

„Kas pas mus yra negerai? Tiltui įgriuvus ekspertizė trunka 4 mėnesius. Remontuojant kelią asfaltą nuima, eismą sustabdo, darbus daryti ima po metų. Tai sukelia daug nepatogumų gyventojams ir verslui.

Versle per porą dienų būtų pasamdyti ekspertai, padarytos išvados ir priimti sprendimai“, –  sakė jis.

M. Švaikauskas neslėpė, kad problema žinoma, esą anksčiau taip buvo dėl to, kad rangovai netinkamai organizavo darbus.

„Dabar mes numatę, kad visi darbai turi būti padaryti per trumpiausią įmanomą laiką. Rangovas, stabdydamas eismą, privalės susimokėti valstybei už tai, kad sustabdo eismą“, – kalbėjo AB „Via Lietuva“ vadovas.

„Finansavimo priemonės šio tilto rekonstrukcijai – trumpai, tai lėšų nėra“.

Jis pridūrė, kad priimti pokyčiai ir dėl pėsčiųjų perėjų ir stotelių įrengimo – čia daugiau laisvės palikta savivaldybėms.

„Žinau, kad anksčiau mes niekaip nenupirkdavome stotelių, pėsčiųjų perėjų įrengimų. Dabar savivaldybei suteikėme įgaliojimus pirkti šiuos įrengimus patiems, tik jie turi atitikti mūsų techninius reikalavimus.

Mūsų techniniai reikalavimai daugelyje vietų pertekliniai, ir savivaldai nepavykdavo nupirkti įrengimų, kad atitiktų mūsų reikalavimus. Todėl šiandien normatyvinė bazė peržiūrima ir daug dokumentų pakeista.

Ne viena savivaldybė nori susitvarkyti net ne savo kelią. Kitos savivaldybės gaudavo finansavimą iš ES ir tada susidurdavo su problema, kad to finansavimo negalėdavo panaudoti, nes negalėdavo investuoti lėšų ne į savo turtą.

Tad priimtas toks pokytis, kad mūsų įmonė neturėtų sudaryti biurokratinių kliūčių tuos dalykus pačiai savivaldybei spręstis“, – žadėjo M. Švaikauskas.

Tik kas iš tų pažadų, kai nėra pinigų net sugriuvusių tiltų remontui, jau net nekalbant apie geležinkelio bėgiais virtusius duobėtus kelius…

27 Komentarai

  • Kuo daugiau blogos būklės tiltų, tuo mes saugesni karo atveju. Ten nepraeis rusų tankai. Taigi, ,,Via Lietuva“ vadovas ir susisiekimo ministras ,,mąsto strategiškai“, verti pagyrimo. O iš tikro LABAI APGAILĖTINA padėtis. Labai.

    • EIKIT BALSUOTI IR NELIPKIT ANT KONSERVU JAUKU SURUGUSIU!!!

    • Krasto apsauga ir paramos Ukrainao suvalgė visą kelių biudžetą

  • Tai eikit i vyriausybe ir teikit, rodykit kokia prasti reikalai su susisiekimu, kodel kuro kainu akcizai auga, keliu mokesciai kyla, bet niekas negereja? Kas ten sedi susisiekimo minestirejoj? Tik atvaziuoja pasipiarinti prie sugriuvusio tilto? Svarbiausia prasukti makles dabar su tankais!

  • Kėdainių vienmandatininkas TOMAS BIUČIŪNAS 4 metus seime ir NIEKO. NULIS. Nulis švietimo politikoje, nulis tiltuose, nulis finansų VIP lėšų pritraukime. Jis tik didelis ponas ir dalyvis visuose kaimo vakaruškose.

    • Aber man baut eine Baltic Railway. Unglaublich. Was sind das für Spezialisten?
      Die Straßen sind eine Katastrophe.

    • tai kam renkant beleka .. taip ir yra, rinkites pagal prota , zmogaus erudicija, o ne pagal principa „mamos pikciui nusalau ausis“ ta ir turim..tas pat ir su dabartine rajono valdzia ..zemiau vidutiniu..

  • Nieko,bus tų tiltų…o dabar su Pergalės diena!!!

    • Dabar, kai Lietuva pralaimėjusioje pusėje, mums tai eilinė gedulo diena….

  • Kodėl niekas nepaklausė šaikos💩kur „investuoti“ už akcizą kurui ir įvairius kelių mokesčius, pinigai? Jų per metus surenkama virš milijardo! Yra suinteresuotos grupuotės privatizuoti visus valstybės kelius ir už tuos surinktus pinigus atremontavę, mus apmokesdinti kelių mokesčiu. Eidami į rinkimus labai rimtai pagalvokite ar mums su šaika💩pakeliui, kuri jau vagia ir apgaudinėja (su skiepais) atvirai.

  • Svarbu kad pinigu ginybaai ir stadionams butu

    • Niekais užsiimate. Visokie ten via, mia ir kitos kvailystės. Ieškokite protingų ir profesionalių vadovų. Pradėkite dirbti (ne iš namų) ir patys stebėkite rezultatus (ne iš Excel lentelės). Gal kas nors pradės judėti.

  • Jus visi pamirštat, kaip yra taškomi į visas puses tie iš mūsų surinkti pinigėliai!
    Ukrų zelionkai 60 mln., kažkokios mokyklos ukrams pastatymas taip pat milijonai, vokiečių kareiviams namų ir viešnamių pastatymui ir t.t., o su tiltais apsieisim, jie mums nereikalingi.

  • Tik nereikia susireikšminti, neva Kėdainiuose duobės ir griūnantys tiltai, o kitur net pats susisiekimo ministras ant rankų nešioja, nes duobių nėra. Pamenu, ir pas kaimynus lenkus buvo byrantys keliai bene 20 metų. Tai palyginkim jų ir savo biudžetą. Nežinau ir tas tiltas kam gali kliūti. Tiesa, kartais piko metu reikia ir 8-10 min palaukti, bet čia labai mažai. Nuvažiuokite į miestus, pamatysite kaip atrodo pikas.

    • Veidrodžius prilenkdavome, kad nenuneštų prasilenkiant.Bet jie sugebėjo jauropinius pinigus neišvogt ir tarpusavy pasidalint,o tikslingai panaudot kelių statybai.Dabar keliai pas juos neprastesni nei pas vokiečius.Lenkų valdžiažmogiai matyt labiau sąžiningi nei mūsų.

      • Patikėkit, ir ten visko būna. Valdžia visada klius nepriklausomai nuo to, ar įmonės, ar šalies. Paprastiems mirtingiesiems būtina permesti atsakomybę kam nors. Tačiau dėl negebėjimo parašyti projekto, kad gautų finansavimą ir man pikta. Yra fondų, kurių lėšos ES tiesiog grįžta į biudžetą, nes nėra kam jų reikia.

  • Finansiškai stipri, žinoma ir pelninga imone galetu imtis iniciatyvos ir kartu su kitais miesto ir rajono verslininkais surinkt bent puse pinigu , reikiamu tilto statybai . Tada ir keliu direkcija, matydama vietinio verslo pastangas , nedelstu ir imtusi tilto per Neveži statybu

    • Padarė šefas savo įmonėje grandiozinį Naujametinį balių visiems darbuotojams.Dvyliktą valandą prasidėjo didžiulis fejerverkų šou.Visi aikčioja ,o stipriau pagėrę ėmė pliaukšt,kad,girdi,štai kur jų pinigai į padangę skrenda.Pliurpia ir nemato,kad minioje stovi pats šefas ir girdi jų pezalynę.Po to baigėsi visi baliai,cementovkės ir fejerverkai.Taip ir čia tam siūlytojui duot plentų valdybai pavyzdį patiems remontuotis kelius ir tiltus.Jo,jie susipras po tokios asiliškos iniciatyvos…

  • Galejo melioratorius fantiku ismest per mero kadencija tilto statybai, bet kur tau rupeja dvara susilipdyt

  • Nijoliniai toliau komentaruose putojas, o normalūs rytoj švęs Tomo naujos draugės jubiliejų. Nijoliniai ten nepageidaujami. Šiaip jie niekur nepageidaujami.

    • Tai tokiems durneliams, kaip tu tik ir sventimai pirmoj vietoj, matosi ir pagal byna, tik arielka maukti kaimuose

  • Galetu paspaust kelių direkcija , kad tvarkytų tilta . Gana miegot fedia, imkis darbo

    • Jis dabar užsiėmęs su Simonti 😉

    • O kur Tomukas? Nosi kampe krapsto? Fedia nors rupinasi, eina per komitetus, a ka Tomukas? Baliui ruosiasi su anonimu?

  • Kam dabar atstatyti tilta jeigu bus karas per kara tiltas bus sugriautas reikia atstatyti po karo.

  • […] aikštės“ straipsnis, kuriame buvo pacituotas „Via Lietuva“ direktorius, sakantis, kad tiltui pinigų nėra. Nuo pat ryto mėginę redakcijai įrodyti, kad straipsnis klaidingas, per pietus „Via Lietuva“ […]

  • koncervu parazitus reik mest is seimo ,ir atsirastu pinigu, viska ukram ir tankam atiduoda ,debiliausia valdzia per 30 metu

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video