Tarptautinio projekto dalyvių įspūdžiai iš Andalūzijos krašto

 Tarptautinio projekto dalyvių įspūdžiai iš Andalūzijos krašto

Organizatorių nuotr.

Lapkričio 16–20 dienomis Kėdainių šviesiosios gimnazijos 2B klasės moksleiviai Meda Snarskytė, Emilija Žebarauskaitė, Aja Knezevičiūtė, Pijus Gudauskas, Gerda Kumpaitytė ir  mokytojos Daiva Ivaškeviečienė bei Jūratė Kaupienė dalyvavo tęstinio Erasmus+ tarptautinio KA229-051130 projekto „Eco thinking for eco living“ antrajame partnerių susitikime Ispanijoje, Kordobos mieste. Kordoba – miestas Andalūzijoje, prie Gvadalkiviro upės, provincijos centras, vienas žymiausių Ispanijos miestų. Jame išlikę daug senovės elementų: miesto sienos, siauros gatvelės, maurų architektūra.

Gimnazija – STEAM mokyklų tinklo narė

Antradienio rytą atvykusius į Ispaniją projekto dalyvius pasveikino Kordobos miesto IES ALHAKEN II mokyklos direktorius. Vėliau mokiniai dalyvavo interaktyviuose žaidimuose ir turėjo galimybę susipažinti su kitų šalių atstovai iš Turkijos, Prancūzijos, Islandijos ir, žinoma, Ispanijos. Vienas iš svarbiausių projekto tikslų yra ekologinis švietimas. 

Todėl pirmąją susitikimo dieną Ispanijos, Islandijos, Turkijos,  Prancūzijos ir Lietuvos moksleiviai pristatė namų darbą videomedžiaga iliustruotus pranešimus, kurių metu atskleidė, kokiais būdais savo namuose taupo gamtinius išteklius ir energiją, siekdami prisidėti prie gamtos išsaugojimo bei klimato kaitos sumažinimo. Taip pat buvo įdomu išgirsti, kaip kiekvienos šalies gyventojai tradiciškai taupė energiją ir rūpinosi aplinka.

Kadangi mūsų gimnazija – STEAM mokyklų tinklo narė, domėjausi projekto dalyvių STEAM veiklomis.  STEAM – tai ugdymo kryptis, kuri remiasi gamtos mokslų, technologijų,  inžinerijos, matematikos integracija ir kūrybiniu šių mokslų taikymu. Viena įsimintiniausių su STEAM susijusi patirtis – apsilankymas alyvuogių aliejų gaminančiame ūkyje.

Šios edukacinės išvykos metu ne tik sužinojome, kaip alyvuogės auginamos, kaip surenkamas jų derlius, bet pamatėme patį aliejaus gamybos technologinį procesą, dabartinius bei anksčiau naudotus aliejaus spaudimo įrenginius, sužinojome, kaip jie veikia. Išvykos pabaigoje buvome pakviesti į tradicinio ispaniško pusryčių patiekalo – skrudintos duonos su alyvuogių aliejumi – degustaciją.

Dar viena STEAM veikla, sudominusi mokinius ir mokytojus – medžių ir krūmų, augančių mokyklos teritorijoje, atpažinimas, naudojantis Google Lens programėle. Mokiniai gavo užduotį – rasti 20 nurodytų medžių ir krūmų bei surastus augalus pažymėti mokyklos apželdinimo plane. Ši veikla mokiniams buvo naudinga tuo, kad praplėtė žinias apie vietinę augaliją. Be to,  bendradarbiaudami su Ispanijos moksleiviais, lietuviai tobulino ir anglų kalbos žinias bei bendravimo gebėjimus.

Daug veiklų

Paskutinę susitikimo dieną vykome į kalnuotoje vietovėje esantį Los Villares miško parką, kuriame po trumpo žygio sodinome giles, taip prisidėdami prie miško atkūrimo Kordobos apylinkėse. Po to jėgas atgavome ragaudami garsiąją ispanų paelją.

Vėliau visiems projekto dalyviams buvo įteikti projekto sertifikatai. Projekto veiklos padėjo mokiniams ne tik pažinti kitas kultūras, patobulinti kalbos, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, bet ir gilino STEAM dalykų žinias. Tačiau svarbiausia, kad susitikimo veiklos vis primindavo, kad kiekvienas mūsų esame atsakingas už energijos tausojimą, tvaresnį gyvenimo būdą ir gamtos išsaugojimą.

Vizito metu domėjomės ir Kordobos daugiakultūriu paveldu. Aplankėme Didžiąją mečetę, pastatytą aštuntajame amžiuje ir iki šiol laikomą islamo architektūros šedevru. Žavingoje Alkazaro pilyje grožėjomės įstabia architektūra bei interjerais, nuostabiais pilį supančiais sodais. Sekdami istorijos pėdsakais paklaidžiojome siauromis UNESCO pasaulio paveldo objektu pripažinto Kordobos senamiesčio gatvelėmis.

Projekto dalyvių atsiliepimai

Šiame projekte dalyvavusi Meda džiaugėsi išskirtine galimybe keliauti ir pažinti šalį, jos kultūrą, tradicijas bei tos šalies žmones iš arčiau gyvenant svetimoje šeimoje, kuri per savaitę tampa kaip sava: „Pamatyti šalį per paprastos šeimos gyvenimo spektrą yra daug naudingiau nei keliaujant įprastai. Žinoma, Ispanijos kultūrai skirta daugiausia dėmesio, tačiau susipažinome ir su prancūzų, islandų bei turkų tradicijomis. Neabejotinai dalyvavimas šiame projekte didžiulę naudą davė ir kalbinių kompetencijų plėtojimui. Nekantrauju, kada visi projekto dalyviai atvyks į Lietuvą, nes norisi parodyti savo gimtąją šalį ir supažindinti su mūsų kultūra.“

Gimnazistė Emilija taip pat džiaugėsi galimybe dalyvauti Erasmus+ projekte ir pažinti Ispanijos kultūrą bei žmones: „Miestas, kuriame viešėjome, gražus ir įdomus savo tradicine kultūra, čia aplankėme daug žymių objektų, dalyvavome alyvuogių aliejaus spaudimo edukacijoje. Nustebino Kordobos miesto mokykla, nes ji išvaizda ir taisyklėmis skiriasi nuo Lietuvos mokyklų. Visą savaitę teko bendrauti anglų kalba, todėl mano kalbiniai įgūdžiai labai sustiprėjo.“

Aja prisipažino, kad iš pradžių truputį nerimavo dėl savo anglų kalbos žinių ir apsigyvenimo nepažįstamoje šeimoje. „Tačiau pamaniau – ar kada dar pasitaikys tokia galimybė nuvykti į šią šalį ir gyventi tradicinėje ispanų šeimoje, pažinti jų kultūrą, paragauti tradicinio maisto ir pamatyti, koks gyvenimas verda ispanų mokyklose? Per savaitę supratau, kad ne tik laisvai kalbu, bet ir mąstau angliškai, ir tai man suteikė pasitikėjimo savimi. Kadangi projekte dalyvavo ir prancūzų, turkų bei islandų atstovai, turėjau galimybę sužinoti ir apie jų šalį. Buvo smagu pamokyti kitataučius mūsų gražios lietuvių kalbos ir papasakoti jiems apie mūsų šalį.“

Merginoms pritarė ir Pijus: „Pirmiausia norėčiau padėkoti Šviesiosios gimnazijos direktorei Violetai Liutkienei ir projekto koordinatorei Gitanai Kaupienei už tokią nuostabią galimybę nuvykti ir pamatyti kitą šalį, apie kurios kultūrą, maistą bei gyvenimo būdą neturėjau nė žalio supratimo. Dalyvavimas šiame projekte pastūmėjo mane išeiti iš komforto zonos.

Visą savaitę teko bendrauti anglų kalba, patobulėjau visapusiškai ir įgijau pasitikėjimo savimi. Gyvenimas ispanų šeimoje pagilino suvokimą apie jų tradicijas, tarpusavio santykius ir suteikė progą paragauti tradicinio kasdienio maisto, kuris paprastam lietuviui atrodytų keistokas. Dalyvavimas projekto veiklose ir aplankyti objektai paliko didžiulį įspūdį, šių patirčių niekada nepamiršiu.“

Apibendrindama draugų nuomonę Gerda teigė, kad Erasmus projektai – vieni vertingiausių norint pagilinti anglų kalbos žinias ir praplėsti savo akiratį. Žinoma, buvo nerimo dėl gyvenimo svečioje šalyje, bet susipažinus su šeima tai akimirksniu pradingo. Bendravimas su kitų tautybių žmonėmis, dalinimasis papročiais bei kultūra tikrai priverčia susimąstyti, koks pasaulis įvairiapusiškas ir įdomus.

Atveria daug galimybių

Dalyvavimas projekte padėjo „persilaužti“, nugalėti kalbos barjero baimę, nerimą, drąsiau reikšti mintis. Visi projekto dalyviai buvo pakantūs ir supratingi vienas kitam. Ši kelionė buvo neįkainojama patirtis, kurios metu mokiniai susirado bendraminčių iš kitų pasaulio kampelių.     Visos planuotos projekto veiklos buvo įvykdytos, o vizitas Ispanijoje buvo kupinas įspūdžių ir sužadino dar didesnį norą sužinoti, atrasti bei patirti. Todėl projekto dalyviai jau dabar su nekantrumu laukia naujo susitikimo, kuris vyks vasario mėnesį Turkijoje.

Erasmus+ projektai suteikia galimybę mokiniams, mokytojams ir visai gimnazijos bendruomenei aktyviai dalyvauti tarptautinėse veiklose. Dalyvavimas tarptautiniuose projektuose ne tik praturtina mokymo procesą ir skatina mokymosi motyvaciją, atveria galimybes ugdyti mokinių tarptautiškumo kompetencijas, bet ir padeda kurti geresnius mokyklos bendruomenės narių tarpusavio santykius.

Tokie projektai – tai puiki galimybė mokytis, tobulėti ir geriau pažinti save bei kitus daugiakultūrėje erdvėje. Galima teigti, kad  tolerantiškas kultūrinis dialogas prasideda gimnazijoje ir tęsiasi vykdant mokymosi veiklas. Projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, programos „Erasmus+“ lėšomis.

Daiva Ivaškevičienė, chemijos mokytoja

Jūratė Kaupienė, anglų kalbos mokytoja

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video