„Purienoje“ ugdo vaikų mąstymo įpročius

 „Purienoje“ ugdo vaikų mąstymo įpročius

Asmeninio archyvo nuotr.

Lopšelis-darželis „Puriena“ dar  2019 m. pradėjo intensyviai dalyvauti įvairiose nacionalinėse ir tarptautinėse veiklose, susijusiose su „Mąstymo įpročių“ metodo taikymu ikimokyklinio ugdymo procese. Įstaigos strateginiu prioritetu tapo sąmoningas, vieningas ir veiksmingas vaikų mokymosi kompetencijos ugdymas. Todėl buvo pateikta paraiška ir gautas finansavimas „Erasmus +“ KA1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projektui „Ankstyvojo mąstymo mokykla – mokymasis mokyti kitaip“.

Mokymai ir vizitai

Šio projekto tikslas – plėsti Kėdainių lopšelio-darželio „Puriena“ pedagoginio ir administracinio personalo žinias apie „Mąstymo“ metodo taikymą ikimokyklinėse įstaigose tarptautiniame kontekste, stiprinti bendrąsias, dalykines ir profesines dalyvių kompetencijas, siekiant užtikrinti sėkmingą ir kokybišką ugdymą įstaigos ugdytiniams, įgyjant žinių ir patirties užsienio institucijose, perimant jų gerąją patirtį.

Projekto metu yra numatomi kvalifikacijos tobulinimo mokymai ir darbo stebėjimo vizitas įvairiose Europos mokymo centruose bei ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Tarptautinių mobilumų metu projekto dalyviai susipažino su kitų šalių ugdymo įstaigomis, kartu dalyvavo bendrose europinėse veiklose, modernizavo savo įstaigas, kad jos taptų besimokančiomis organizacijomis, siekiančiomis aukštesnių Europos švietimo kokybės reikalavimų.

Pirmojo projekto mobilumo vizito metu, 2021 m. rugpjūčio mėnesį, Kėdainių lopšelio-darželio „Puriena“ atstovai lankėsi Tenerifėje, „Language Campus“ mokymų centre, kur dalyvavo kvalifikacijos kėlimo kursuose tema „Holistinis požiūris į ankstyvąjį ugdymą“.

Asmeninio archyvo nuotr.

Antrojo projekto mobilumo vizito metu – 2022 m. gegužės 2–6 dienomis – dvi mokytojos vyko į Kretą (Graikija), „Erasmus Learn Crete Greece“ mokymų centrą. Mokymų tema: „6 De Bono mąstymo kepurės“. Mokymuose dalyvavo atstovai iš įvairių šalių. Diskutuota apie 6 Edvardo de Bono mąstymo kepurių panaudojimą, priešingo veiksmo sampratą, problemų sprendimo įvairiapusiškumą, minčių sukoncentravimą čia ir dabar.

Dalijasi patirtimi

Rugsėjo 24–30 dienomis ,,Purienos“ direktorė Aušra Nesterovienė ir mokytoja Roma Činikienė dalyvavo projekto „Ankstyvojo mąstymo mokykla – mokymasis kitaip“ stebėjimo vizite Didrastiko Europaiko Sxoleio įstaigoje (Graikija).

Vizito tikslas – susipažinti su graikų, italų, ispanų, estų, turkų švietimo sistemomis, ugdymo inovacijomis ikimokyklinio ugdymo įstaigose.

Asmeninio archyvo nuotr.

„Turėjome puikią galimybę pasidalinti Kėdainių lopšelio-darželio „Puriena“ pasiekimais, bendrauti ir bendradarbiauti, užmegzti kontaktus ateities projektams. Džiaugiamės šiltu graikų priėmimu, jų rodoma įvairia veikla, istoriniais pasakojimais apie savo šalį“, – įspūdžiais dalijosi lopšelio-darželio „Puriena“ direktorė A. Nesterovienė.

Visa patirtis ir žinios, įgytos kvalifikacijos tobulinimo kursuose mobilumo metu, skleidžiamos įstaigoje bei rajono pedagogams: parengta nauja ikimokyklinio ugdymo programa pagal „Mąstymo įpročiu“ metodą. Didžiausias lopšelio-darželio „Puriena“ siekis – tapti Mąstymo kultūrą puoselėjančia ikimokykline ugdymo įstaiga.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video