Kodėl ribojamas eismas senamiestyje?
Praėjo beveik metai, kuomet Kėdainių senamiestyje buvo pastatyti eismą ribojantys kelio ženklai. Kilus gyventojų pasipiktinimui naująja tvarka, buvo suorganizuotas savivaldybės vadovų susitikimas su senamiesčio gyventojais bei smulkiais verslininkais, daug diskusijų vyko socialiniuose tinkluose.
Tuo metu pagrindiniai rajono vadovų motyvai buvo tokie, jog norima senamiestį atverti pėstiesiems, kad jie jaustųsi saugiai. Buvo teigiama, kad visuomet, kai pakeičiama nusistovėjusi tvarka, kyla aistros. Gyventojams dėl to didesnių problemų neturėtų kilti, žmonės, neva, įpras. Juk automobiliai gali būti statomi Senosios Rinkos aikštėje, be to, bus įrengta aikštelė šalia bibliotekos.
Stovėti nusipelnė tik išrinktieji?
Deja, daugelis senamiestyje gyvenančių ar dirbančių kėdainiečių prie šios tvarkos taip ir neįprato. Netgi priešingai – tiek žiniasklaidoje, tiek ir socialiniuose tinkluose nesiliauja diskusijos piktinantis eismo ribojimu Kėdainių senamiestyje. Juk nėra jokio logiško paaiškinimo, kokiu būdu gali pagerėti eismo saugumas, savaitgaliais draudžiant važiuoti Č. Milošo gatve ties Didžiosios Rinkos aikšte, ribojant eismą Didžiosios gatvės atkarpoje nuo Rotušės iki Č. Milošo gatvės, kaip eismo saugumui gali pasitarnauti neseniai įrengtas kelio ženklas „Rezervuota stovėjimo vieta“ prie Senamiesčio kepyklėlės?
Beje, dėl šio ženklo įrengimo taip pat nebuvo organizuota jokių diskusijų su senamiestyje gyvenančiais ar čia dirbančiais žmonėmis.
Argi senamiesčio širdyje stovėti nusipelno tik išrinktieji?
O gal siekiama specialiai žlugdyti senamiestyje esančias viešojo maitinimo įstaigas, kad po to lauko kavines galėtų steigti savi?
Žmonių mažėja – draudimų daugėja
Pastaraisiais metais Kėdainiuose gyventojų skaičius ženkliai mažėja. Netgi mugės įvairių švenčių metu akivaizdžiai „traukiasi“. Pirkėjų skaičiaus mažėjimą ypač pastebi smulkieji prekybininkai, suvenyrų pardavėjai, kavinukių savininkai… Net darbo dienomis senamiestyje nedaug žmonių, o savaitgaliais jis visai ištuštėja.
Sakysite – o ką daryti miesto švenčių ar kitų didesnių renginių metu? Ogi tą patį, kas buvo daroma metų metais: apriboti eismą tik tomis dienomis ir tam tikrose vietose. Argi dėl to kada nors kilo problemų?
Aš dirbu šalia Senosios gatvės, tad puikiai matau, kaip suintensyvėjo eismas šia gatvele, kuomet buvo įvesti apribojimai Č. Milošo gatvėje. Ar tai saugu? Juk per Senosios ir Didžiosios gatvių sankryžą vaikai eina į mokyklą, neretai čia stabteli atvykusių turistų grupės.
Dažnai tenka bendrauti su senamiestyje gyvenančiais ar smulkiu verslu užsiimančiais žmonėmis – daugelis iš jų nesupranta, dėl kokių priežasčių buvo nustatyti minėti eismo apribojimai. Nesuprantu ir aš.
Gyventojams netinka tokie sprendimai
Šiuo metu renkami parašai, siekiant sužinoti senamiesčio gyventojų, čia įsikūrusių verslininkų, kitų žmonių nuomonę dėl eismą ribojančių kelio ženklų. Jau pasirašė arti šimto žmonių, tarp jų ir aš, nepritariančių neapgalvotam eismo ribojimui mūsų senamiestyje. Ir tik vos pora gyventojų tam pritarė, sakydami, jog gerai, kad gatvę „užtvėrė“, dabar ji bus mūsų, nelakstys čia kelių ereliai.
Bet argi gatvė ar aikštė gali būti kelių žmonių nuosavybė? Argi dėl kelių greičio mėgėjų gali kentėti viešasis interesas?
Argi ne paprasčiau įrengti greičio ribojimo priemones ar kreiptis į policiją su prašymu dažniau pakontroliuoti senamiesčio teritoriją?
Kultūros paveldo aikštė – tik automobilių stovėjimui?
Dar vienas dalykas – dėl padidėjusio automobilių srauto Senosios Rinkos aikštėje ardomas grindinys. Jau šiemet čia buvo vykdomi remonto darbai. Kiek kainuos šios aikštės rekonstrukcija? Kodėl mūsų gražioji istorinė senamiesčio aikštė paversta automobilių stovėjimo aikštele? O ar kas nors klausė vairuotojų, ypač moterų, ar jiems patogu palikus automobilį eiti akmenimis grįsta danga?
Manau, kad ribojant eismą mūsų senamiestyje buvo padaryta klaida.
Raskime savyje jėgų tai pripažinti ir ištaisyti. Alternatyvų tikrai yra.
Jeigu nepriimtinas variantas viską grąžinti į buvusią padėtį, galbūt kai kuriose senamiesčio gatvėse galima nustatyti vienpusį eismą, gal pažymėti stovėjimo ribotą laiką vietas arba nustatyti zoną, kurioje draudžiama stovėti nurodytu laiku.
Svarbu, kad nebūtų priiminėjami vienasmeniški neapgalvoti sprendimai. Diskutuokime. Siūlykime gyventojams ir verslininkams daugiau alternatyvų. Įsiklausykime į kitą nuomonę.