Kėdainių kalbų mokyklos mokiniai patirties sėmėsi kaimyninėje Latvijoje
Kėdainių kalbų mokykla, aktyviai dalyvaudama tarptautiniuose projektuose, plečia ugdytinių akiratį, lavina jų kalbinius ir socialinius įgūdžius. 10 paauglių, Kalbų mokyklos ugdytinių, praleido aktyvią, kupiną žinių, veiklų, užsiėmimų ir patirčių savaitę kaimyninėje Latvijoje.
Savaitę gyveno latvių šeimose
5–8 klasių mokiniai su projektų vadove Erika Aleknavičiene ir italų kalbos mokytoja Auste Stankevičiūte rugsėjo 23–27 dienomis pagal Nordplus Junior (NPJR-2024/10090) projektą ,,Jei moki kalbą, pasaulis Tavo“ buvo išvykę į Latvijos Jumpravos miestelį. Projekto partneriai – pradinė mokykla, surengė labai intensyvią 5 dienų programą.
Tam, kad tobulintų savo kalbų ir kitus socialinius įgūdžius, geriau pažintų kitų šalių kultūrinius aspektus, vaikai beveik savaitę gyveno latvių šeimose. Tai puiki patirtis jaunesnių klasių vaikams.
Nuo pat atvykimo vaikus, tikrąją to žodžio prasme, užgriuvo įvairiausi dalykai: naujos pažintys, kitokia tvarka, ekskursija po mokyklą ir įvairių užduočių atlikimas. Jau per pirmą pusdienį mokiniai spėjo išsiaiškinti panašius ar panašiai tariamus lietuvių ir latvių kalbų žodžius, pasitikrinti savo anglų kalbos žinias, įsivertino kaip jie geba susikalbėti, suprasti vieni kitus. Teko dalyvauti ir orientacinėse žaidynėse.
Parengė vaidybinę užduotį
Projektų vadovei E. Aleknavičienei labai prasminga pasirodė vaikams parengta vaidybinė užduotis. Jai buvo skirtas kone visas trečiadienis. Mokiniai buvo suskirstyti nedidelėmis grupėmis ir visi kartu turėjo parengti trumpus pasirodymus pagal jiems pateiktas pasakas. Mokiniams buvo palikta laisvė veikti taip, kaip jie suprato situaciją. Vaikai patys dalinosi vaidmenimis, tarėsi, repetavo ir iš to bandė sukurti mini spektaklius, kuriuos vėliau pristatė vieni kitiems.
„Šios vaidybinės dirbtuvės leido kiekvienam atskleisti ir pasitikrinti save. Per tokias praktines kūrybines užduotis gerai matosi, kaip kiekvienas realiai geba dirbti komandoje. Atsiskleidė mokinių stipriosios ir silpnosios pusės, pamatėme, kuris gali vadovauti ir organizuoti, kuris gali atlikti vaidmenį, kuris yra padėjėjas, o kuris ir visai pasyvus stebėtojas. Ir patys vaikai labai aiškiai suprato savo gebėjimus burti, įsilieti, veikti kartu, susitarti. Be to, jie galėjo apsikeisti vaidmenimis, pritaikyti įvairias savo žinias ir gebėjimus. Svarbu ir tai, kad pats dramos metodas vaikams teikia daug džiaugsmo“, – sako E. Aleknavičienė.
Išmėgino net kelias edukacijas
Per savaitę vaikai išmėgino net kelias edukacijas. Vienas rytas prasidėjo senąsias gamybos paslaptis iš kartos į kartą išlaikiusioje tradicinių latviškų saldainių ,,Karvutė“ gamykloje. Šio šeimos verslo fabrike saldainiai iki šių dienų yra gaminami rankomis. Mokiniai išgirdo saldainių gamybos istoriją, paragavo įvairių skonių ir rūšių saldainių bei mokėsi taisyklingai supakuoti sau ir savo artimiesiems karamelines lauktuves.
Medaus edukacijoje susipažino su bitininkyste ir patys pasigamino mėgstamo medaus stiklainiukus, kuriuos parsivežė kaip lauktuves namo. Taip pat kūrybiškai dekoravo drobinius maišelius spalvotais dažais.
Daug fiziškai aktyvių veiklų
Latviai buvo parengę ir daug fiziškai aktyvių veiklų: pasivaikščiojimai parku ir mišku, kopimas į aukštą piliakalnį, laipiojimas trasomis medžiais, plaukiojimas laivu Dauguvos upe, žygiai pelkių takais ir gražiuoju Latvijos pajūriu Jūrmaloje.
Paskutinę dieną vaikams buvo įteikti projekto dalyvio sertifikatai, o po šventinių pietų suvalgytas ir atsisveikinimo tortas, tačiau projekto komandos vėl susitiks kitų metų pavasarį jau Lietuvoje.