Lyderių forumas: lūkesčiai ir perspektyvos

 Lyderių forumas: lūkesčiai ir perspektyvos

Krakių M. Katkaus gimnazijoje įvyko forumas „Veiksminga lyderystė: ką galime duoti savo bendruomenei“. Renginyje dalyvavo Kėdainių rajono mokinių tarybos atstovės, Kėdainių Šviesiosios ir „Atžalyno“, Šėtos, Josvainių, Akademijos ir Panevėžio r. Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijų mokiniai. Forumas buvo skirtas visai švietimo bendruomenei.

Lyderiai – lyderiams

Pranešimus lyderystės tema skaitė Krakių M. Katkaus gimnazijos absolventai Dovilė Ivanauskaitė ir Benas Cechanavičius.

„Labai džiaugiuosi, kad toks renginys pirmą kartą įvyko gimnazijoje, kurioje mokiausi. Lyderystės tema yra būtent tai, ko reikia šiuolaikiniam jaunimui, siekiančiam būti pastebėtam, o vėliau sėkmingai įsitvirtinti darbo rinkoje, – sakė pranešimą „Lyderis – nuo idėjos iki rezultato“ skaitęs buvęs Krakių M. Katkaus gimnazijos mokinių prezidentas B. Cechanavičius.

Jis 2016 m. įkūrė savo verslą, kuriame šiuo metu dirba. „Užduočių metu išryškėjo ne vienas iniciatyvus žmogus, o komandinės užduoties metu buvo išgeneruotos puikios idėjos, kurias ateityje, tikiu, įgyvendins visų mokyklų mokinių tarybos“, – pastebėjo B. Cechanavičius.Radviliškio Lizdeikos gimnazijos „Meno studijos“ vadovė Rasa Atkočiūnienė ir mokyklos muzikos grupė „Ratai“./ Autorės nuotr.

„Kaip nenudegti, kai lauks užrakintos durys, kaip nebijoti savo amžiaus prašant ir pažadant, o svarbiausia – ištesėti duotą žodį“, – apie iššūkius pasukus lyderystės keliu kalbėjo pranešėjas, pabrėždamas, kad siekiant idėjos įgyvendinimo, kertinis akmuo – komandinis darbas.

„Itin darbštus, preciziškas, sugebantis pabaigti ir kitų užmestus darbus, kūrybingas, perfekcionistas, tačiau visad draugiškas ir paprastas“, – taip apie Beną atsiliepia mokyklos bendruomenė.

Dovilė Ivanauskaitė – viena iš 50 geriausiai mokyklą baigusių šalies abiturientų 2012 metais, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto absolventė, šiuo metu dirbanti UAB „Civitta“ analitike. Jos pranešime „Geros mokyklos koncepcija ir mokinių motyvacijos stiprinimas“ išryškėjo pagrindinė mintis: efektyvi lyderystė ir mokyklos valdymas priklauso tik nuo visų mokyklos bendruomenės narių bendradarbiavimo ir dialogo.

[quote author=“D. Ivanauskaitė“]Kad taptum lyderiu, neužtenka vien charakterio bruožų, reikalingi intelektiniai sugebėjimai ir įgyti įgūdžiai. Visa tai bręstanti asmenybė turi rasti mokykloje.[/quote]

„Kad taptum lyderiu, neužtenka vien charakterio bruožų, reikalingi intelektiniai sugebėjimai ir įgyti įgūdžiai. Visa tai bręstanti asmenybė turi rasti mokykloje“, – įsitikinusi Dovilė. Tačiau visada iškils klausimų, į kuriuos atsakyti reikės patiems: „Kam man to reikės?“, „Net nežinau, nuo ko pradėti…“, „Tai kad kiti nesimoko“. Iš asmeninės patirties ji pataria, kad mokinys būtinai susikurtų savo mokymosi sistemą, o svarbiausia rodytų iniciatyvą – juk mokytojas geriausias konsultantas.

„Mokiniai pastebėjo, kad lyderiais tampama, jeigu yra sudarytos sąlygos. Be intelektualinių gebėjimų lyderiams dar svarbūs tokie charakterio bruožai kaip komunikabilumas, humoro jausmas, o svarbiausia – pasitikėjimas savimi. Visgi pasitikėjimą itin slopiną neigiami komentarai. Vis dar ,,kertamos” aukščiau iškeliamos galvos, paniekinamai žiūrima į geriau besimokančius, jiems klijuojamos moksliukų etiketės; vyrauja įsitikinimas, kad jie negali tapti lyderiais“, – sakė Aušrelė Sereikienė, Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazijos mokinių tarybos koordinatorė, etikos mokytoja ir renginių organizatorė.Estafetė perduota. Lyderių mokymai planuojami ir kitose ugdymo įstaigose. Nuotraukoje Benas Cechanavičius su Šėtos gimnazijos mokiniais./ Asmeninio archyvo nuotr.

Renginį vainikavo Radviliškio Lizdeikos gimnazijos moksleivių roko opera „Meilė ir mirtis Veronoje“. Svečiams žiūrovai plojo atsistoję.

Lyderystė svarbi tik ,,popieriuose“?

,,Dažni girdime, kad mūsų visuomenėje trūksta lyderių, asmenybių galinčių vienyti, telkti ir įgyvendinti idėjas. Dar gaji nuomonė, kad lyderis tarsi ateina iš niekur, linkstama ignoruoti aplinkos įtakos, kurioje auga jaunoji karta faktorius. Neretai laikomasi pozicijos, kad lyderis yra stiprus ir vienas, taip, jam nereikia paskatinimo, palaikymo. Tačiau abejingumas ar formali tik deklaruojama pagalba gali nuslopinti bet kokią iniciatyvą. Deja, dažnai iniciatyvos palaikomos tik formaliai“, – tokios mintys skambėjo forumo metu. Buvo prisiminta ir prieš trejus metus atlikto tyrimo „Bendradarbiavimas ir lyderystės raiška Kėdainių rajono mokyklose“ išvada: ,,…nustatyta, jog tarp atskirų savivaldybės švietimo lygmenų ir socialinių grupių bendradarbiavimas yra formalus: stokojama susikalbėjimo, įsiklausymo, susitarimo, pasitikėjimo”. Atrodo, ši mintis išlieka aktuali ir dabar. Švietimo bendruomenei skirtame renginyje dalyvavo tik keletas mokytojų.

Dideles viltis jaunoji karta sieja su mokyklų vadovais: tikimasi, kad jie bus ne tik geri administratoriai, vadybininkai, bet ir mokyklos bendruomenės lyderiai, telkiantys ją bendrai veiklai ir tampantys pavyzdžiu mokykloje ugdomai jaunajai kartai. Jauni žmonės iš tiesų ieško lyderių savo kasdieninėje aplinkoje: mokytojų, vadovų, kurie juos įkvėptų ir padrąsintų, į kuriuos jie galėtų lygiuotis. Ir čia veiksmingam dialogui yra daug erdvės.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video