Greitųjų kreditų reklamos ribojimas: ar jie dings iš akiračio?

 Greitųjų kreditų reklamos ribojimas: ar jie dings iš akiračio?

2016 metais interneto paieškos sistema-lyderė „Google“ paskelbė kovosianti su netinkama reklama ir melagingais paieškos rezultatais. Į jų taikinį pateko ir įmonės, siūlančios gauti paskolą vos per kelias minutes. Tiesa, kol kas to rezultatai aiškiausiai matomi anglakalbėse šalyse: čia greitųjų kreditų reklamos skaičius drastiškai sumažėjo. Šiandien, praėjus pusei metų nuo šio draudimo pradžios, verta pasidomėti, kokią įtaką tai turi greitųjų kreditų įmonėms Lietuvoje?

Kodėl ribojama greitųjų kreditų reklama?

Praeitų metų rezultatuose „Google“ akcentavo, kad buvo sustiprintas greitųjų kreditų įmonių reklamų ribojimas. Toks šiuo metu populiariausios pasaulyje paieškos sistemos sprendimas grįstas tuo, kad didelė dalis kreditų įmonių „Adwords“ reklamoje pateikia neteisingą informaciją. Tam didelės įtakos turėjo tokių anglakalbių šalių, kaip JAV ar Didžioji Britanija, skelbimai, kuriuose nurodoma, jog greitieji kreditai bus suteikti itin lengvomis sąlygomis.

Svarbu pažymėti: ribojimais taikomasi tik į melagingas reklamas. Tai reiškia, jog nusikreipiama į įmones, kurios nori apgauti, pasipelnyti ir į klaidingą informaciją skleidžiančias reklamas. Reklaminiai skelbimai laikomi tinkamais, jeigu jie neiškreipia faktų ir pabrėžia, kad prieš ieškant, kaip gauti paskolą, būtina pagalvoti apie savo mokumą. Deja, kelių nesąžiningų įmonių egzistavimas meta šešėlį visai rinkai, o tai priverčia „Google“ akyliau stebėti visus greitųjų kreditų skelbimus, kuriamus „Adwords“ sistema.

Įtaka paieškos rezultatams

Atlikus paprasčiausią paiešką, galima greitai įsitikinti, kad reklamų, kuriose siūlomi greitieji kreditai, vis dar gausu. Taip galėjo atsitikti dėl kelių priežasčių:

  1. „Google“ nespėjo aptikti šios reklamos.
  2. Skelbime nurodoma teisinga informacija.

Šis draudimas taip pat neveikia ir iš kitos rezultatų pusės, tiksliau tariant, – organinės paieškos rezultatų. „Google“ paieška susideda iš daugiau nei vienos rezultatų grupės: ieškant paslaugų tame pačiame rezultatų puslapyje jums gali būti rodomi ne tik paslaugų skelbimai. Taip pat lange matysite žemėlapį su nurodytomis vietomis, kur galite gauti paskolą, ir svetainių adresus, jeigu norėsite sužinoti daugiau informacijos apie norimas finansines paslaugas.

Tačiau žaibiškų pokyčių tiek užsienyje, tiek Lietuvoje dar nereikėtų laukti, mat procesas yra sudėtingas ir reikalauja laiko. Be to, net ir visiškai uždraudus greitųjų kreditų įmonių reklamą, vis tiek liktų organinės paieškos rezultatai: svetainių adresai, įrašai, žemėlapių nuorodos.

Galimos draudimo pasekmės

Kol kas „Google“ daugiausia užsiima greitųjų kreditų reklamų draudimu anglakalbėse šalyse, todėl spręsti, kada Lietuvoje išgirsime pirmuosius šių apribojimų atgarsius – sunku. Didelė tikimybė, kad bus paruošti tam tikri raktažodžiai, pagal kuriuos paieškos sistema skenuos skelbimus ir tikrins, ar jie atitinka taisykles. Toks būdas paskatintų greitųjų kreditų įmones ieškoti ir kurti įvairesnius skelbimų tekstus, orientuotus į specialius poreikius ir frazes.

„Google“ pagrindinis veikimo principas yra teikti rezultatus, kurie atitiktų vartotojo poreikius. Todėl greitųjų paskolų reklamos draudimas kirstųsi su asmenų, ieškančių greitųjų kreditų, norais. „Draudimas gal ir sukeltų keblumų, jei greitieji kreditai būtų apskritai uždrausti, tačiau tai yra sąžiningas verslas, leidžiantis gauti reikiamą pinigų sumą reikiamu metu“ – pabrėžia Vivus.lt atstovai. Tai reiškia, kad „Google“, prieš šalinant reklamą, reikėtų įvertinti ir kitą, svetainėje pateiktą informaciją, vartotojų lankomumo rodiklius, atsiliepimus.

Tie, kurie mano, kad toks draudimas reiškia galą greitųjų kreditų įmonėms ir jų vartotojams, nusivils. Išlieka galimybė rasti svetainę, kurioje sąžiningai teikiami greitieji kreditai. Net ir ypač griežtai veikiantis draudimas, nesustabdys asmeniui gauti paskolą. Jie vis tiek ras kreditų tiekėjus: jei ne reklamos pagalba, tai organinės paieškos keliu.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video