„Vikonda grupė“ į naujus metus žengia su optimizmu ir siekia dar labiau įsitvirtinti rinkose

 „Vikonda grupė“ į naujus metus žengia su optimizmu ir siekia dar labiau įsitvirtinti rinkose

„Vikonda grupės“ generalinis direktorius Mindaugas Snarskis džiaugiasi, kad ne vienai grupės įmonei pavyko pasiekti puikių rezultatų – įvykdyti plėtrą, gauti ne vieną apdovanojimą už metų gaminius, dalyvauti daugybėje socialinių projektų../Organizatorių nuotr.

Rasa JAKUBAUSKIENĖ

Metams besibaigiant įprasta pažvelgti atgal, juos įvertinti, suskaičiuoti nuveiktus darbus, juos išanalizuoti, įvertinti, kur dar reikėtų tobulėti, o kur tiesiog eiti pasirinkta kryptimi ir stiprinti savo pozicijas rinkoje bei pasirengti planą ateičiai. „Vikonda grupės“ generalinis direktorius Mindaugas Snarskis benueinančius 2021-uosius įvardija kaip nelengvus. Tačiau džiaugiasi, jog ne vienai grupės įmonei pavyko pasiekti puikių rezultatų – įvykdyti plėtrą, gauti ne vieną apdovanojimą už metų gaminius, dalyvauti daugybėje socialinių projektų. O į priekį jis žvelgia optimistiškai ir naujuose metuose mato dar daugiau galimybių, naujovių bei, žinoma, iššūkių, kurie padeda augti, tobulėti ir nepasiduoti sunkesniuose etapuose.

Ateinančių metų iššūkiai

„Vien pandemijos čia tikrai neapkaltinsi, nors nemaža dalimi ji prie nelengvų metų prisidėjo. Bendrai valstybių, didžiųjų valstybių, ekonominės veiklos, pinigų politika, t.y. didžiulis pinigų kiekis, įsukęs infliacijos karuselę, problemos dėl trūkinėjančių tiekimo grandinių iš kitų kontinentų ar į juos, konteinerių krizė, kuri turėjo įtakos srautams tarp Azijos ir Europos, Europos ir JAV, tikrai kėlė daug iššūkių.

Juolab kad mūsų įmonei „Vikedai“ JAV yra antra eksporto rinka pagal dydį. Ir jeigu kalbėtume apie maisto gamybą, tai šie metai buvo tikrai sudėtingi, bet nepanašu, jog ateinantys bus lengvesni, – į ateitį žvelgė M. Snarskis. – Visi žinome ir jau pajutome, tiek privatūs vartotojai, tiek verslai – energetikos išteklių didžiulį augimą. Aš pats pakankamai daug metų dirbu maisto gamybos srityje ir nepamenu nei vienų metų, kad energetika sudarytų tokią didelę dalį produkto savikainos.“

Generalinio direktoriaus teigimu, kiti metai irgi įneša savų iššūkių – darbuotojų lūkesčiai atlyginimų atžvilgiu, nuolatinės darbdavių pastangos išlaikyti esamus darbuotojus ir konkurencija dėl ribotos darbo jėgos, esančios Lietuvoje.

Ambicingi užmojai „Vikedoje“

Tačiau kalbėdamas apie „Vikonda grupės“ maisto įmones Kėdainių konservų fabriką ir „Vikedą“ – DADU ledų gamintoją, – nepaisant sudėtingumo, metus jis sako vertinantis teigiamai.

„Per praėjusius metus „Vikedoje“ padarėme daug rimtų darbų, kurių vaisius skinsime tiek ateinančiais, tiek tolimesniais metais: plėtėme savo gamybą, statėme papildomą priestatą, kuriame įrengėme naują gamybinę liniją. Tai mūsų žingsnis į naują kategoriją, ir jau šių metų gruodį išvažiuoja pirma siunta į eksporto rinkas.

Tikrai turime ambicijų ir norų įsitvirtinti lentynose su naujais gaminiais, kartu siekdami ledų kategorijos vystymosi, – apie ambicingus užmojus kalba M. Snarskis. – Todėl priėmėme sprendimus ledų gamyboje didinti pajėgumus, kurie nuo kitų metų pavasario išaugs 50 proc. ir investuoti būtent į tas kategorijas, kurias mes matome kaip augančias.

Turėsime naujienų vadinamosiose ledų pintose (400 ml pakuotėse), taip pat išskirtinių gaminių ledų ant pagaliuko kategorijoje, kurių Baltijos šalyse kiti gamintojai pasiūlyti gal net ir negali.

Metai nelengvi, darbingi, bet tikrai sprendimai padaryti geri ir jie mūsų konkurenciniam pranašumui ateityje turės teigiamos įtakos.“

Medaliai už metų gaminius ir kiti pasiekimai

Praėjusiais metais taip pat daug darbų, anot generalinio įmonės direktoriaus, padaryta tvarkant Kėdainių konservų fabriko asortimentą – fabriko siūlomų naujienų skaičius išaugo kelis kartus, o rinkai pristatyta nemažai sėkmingų naujienų.

Kėdainių konservų fabriko Bananinis blynų padažas Lietuvos pramoninkų konfederacijos organizuotame „Metų
gaminio 2021“ konkurse gavo aukso medalį. Užtepėlių kategorijoje taip pat pelnytas medalis: užtepėlė „Cheese dip“
buvo įvertinta sidabru./Organizatorių nuotr.

„Jeigu kalbėtume apie saldžiąją Kėdainių konservų fabriko liniją – uogienes, džemus, pagardus – buvome tikrai žinomi ir matomi lentynose. Bet keičiantis vartotojų skoniams, mums patiems ieškant naujienų, įėjome į saldžiųjų padažų kategoriją ir vienas iš mūsų pristatytų padažų „Bananinis blynų padažas“, Lietuvos pramoninkų konfederacijos organizuotame „Metų gaminio 2021“ konkurse gavo aukso medalį. Užtepėlių kategorijoje taip pat pelnėme medalį: užtepėlė „Cheese dip“ buvo įvertinta sidabru“, – džiaugiasi M. Snarskis.

Galbūt Kėdainių konservų fabriko atveju nebuvo padaryta tokių didelių sprendimų investicijų prasme, bet mūsų dėmesys buvo skirtas inovatyvumui, atsinaujinimui, naujų produktų pristatymui. Manau, mums tai tikrai neblogai sekėsi.“

Neliko nepastebėti ir DADU gervuogių skonio ledai ragelyje. Metų gaminys 2021./Organizatorių nuotr.

Neliko nepastebėti ir DADU gervuogių skonio ledai ragelyje, kurie taip pat laimėjo aukso medalį.

„Daug metų DADU buvo žinoma kaip populiariausia ledų vafliniuose puodeliuose gamintoja. O tai, kad ledai ragelyje laimėjo auksą, parodo mūsų pasirinktos krypties teisingumą, pateisina investicijas ir žengimą į naujas kategorijas. Taip mes išlaikome ne tik esamus vartotojus, bet ir dirbame su tais segmentais, kurie auga besikeičiant vartojimo įpročiams“, – sako „Vikonda grupės“ generalinis direktorius.

Kaip nemažą praėjusių metų pasiekimą jis įvardija ir pasirašytą kontraktą su vienu didžiausių Lenkijos prekybos tinklų „Biedronka“, kuriam Kėdainių konservų fabrikas tiekia majonezą.

„Tai yra svarbu dėl to, kad Lenkija dažnu atveju lyginant su Lietuva yra gerokai konkurencingesnė – ten ir atlyginimai mažesni, ir valiutos pranašumą jie turi konkuruojant su kitomis rinkomis, kita rinkos struktūra ir jos dydis – gana retas atvejis, kai maisto gamintojas iš Lietuvos sugeba atitikti keliamus kriterijus ir į ją pakliūti su savo produktu“, – atkreipė dėmesį M. Snarskis.

Tradicinis verslas, moderni veikla

Pereidamas prie kitos „Vikonda grupės“ strateginės veiklos krypties, žemės ūkio, jis pažymėjo, kad šioje srityje reikėtų atsisukti į gamtą ir besikeičiantį klimatą. Metai nebuvo lengvi – gamta labai išsibalansavusi. Tad pernai būta per daug lietaus tada, kai jo nereikėjo, ir per mažai, kai jo labai reikėjo.

„Derliai nebuvo tokie geri, kokių tikėjomės, norėjome. Iš kitos pusės, kas tikrai džiugina, kad ir toliau integruojamės. Turiu minty, praėjusiais metais pradėjome, šiais – didinome, o kitais – dar labiau didinsime ŽŪB „Krekenava“ laukuose užauginamą burokų kiekį. Jie yra ir bus tiekiami Kėdainių konservų fabrikui. Manau, per porą metų galėsime jais aprūpinti ir kitus klientus, – planais dalijasi M. Snarskis. – Šiais metais jau įrengėme burokų rūšiavimo, valymo liniją, kuri labai pagelbėjo tiekiant kokybišką produkciją Kėdainių konservų fabrikui.

Krekenava.

Ateityje svarstysime ir apie daržovių sandėlių statybą, kad tai padėtų šioje rinkoje dalyvauti ne tik ribotą laiką, t.y. po derliaus, bet ir visus metus.“

Žemės ūkio bendrovei pavyko įgyvendinti ir daugiau pasiteisinusių eksperimentų: sėkmingai užauginti lauko agurkai, juodieji serbentai taip pat jau auga laukuose.

„Vikonda grupės“ generalinis direktorius žada, kad ateityje „Krekenavoje“ ir toliau bus ieškoma naujų, alternatyvių kultūrų, būdų artintis prie savo gamybinių įmonių ir būti joms tam tikrų žaliavų tiekėjais.

„Vieni iš mūsų tikslų – išmanusis ūkininkavimas ir tvarumas veikloje – trąšų mažinimas, dirvos saugojimas, t.y. dirbti žemę ir gauti geriausius derlius, padarant kuo mažiau neigiamos įtakos aplinkai. Tai yra mūsų siekiamybė ir didelis darbas investuojant į technikos atnaujinimą, išmanųjį ūkininkavimą, tręšimo žemėlapius ir daugybę kitų dalykų.

Kiekvienais metais žengiame po žingsnį. Manau, kad jie yra teisingi. Neilgai trukus virš „Krekenavos“ laukų turėtų ir dronai skraidyti“, – prognozavo organizacijos generalinis direktorius.

Mini Market.

Kalbėdamas apie mažuosius verslus, M. Snarskis sako, jog buvę visko – ir sėkmių, ir iššūkių: „Bendrąja prasme, mūsų mažieji verslai dirbo sėkmingai. Labiausiai akcentuoti reikėtų turbūt UAB „Sibena“, kuri valdo prekybos tinklą „Mini Market“. Jis jau išaugo iki 22 parduotuvių, kurios išsidėsčiusios Kėdainiuose bei Kėdainių rajone, ir sėkmingai dirba.

Buvome arčiau savo pirkėjų, kai karantino metu vyravo įvairūs ribojimai, kai vieni į parduotuves galėjo eiti, o kiti – ne. Tuo metu mūsų parduotuvių durys – visada atviros visiems pirkėjams. Tai taip pat turėjo įtakos sėkmingam rezultatui“.

Prisidėjo prie socialinių projektų

Vadovas, demonstruodamas organizacijos atsakingumą, pažymėjo, jog visiems grupės įmonių darbuotojams pratęstas sveikatos draudimas.

„Aš, kaip vadovas, tikrai džiaugiuosi, kad mes galime pasiūlyti tokį sprendimą. Pratęsėme ir COVID-19 draudimą. Aišku, geriau būtų, kad juo niekam nereikėtų pasinaudoti, bet gyvenimas yra gyvenimas ir buvo žmonių, kuriems tokios pagalbos reikėjo. Aš tik galiu pasidžiaugti, kad tokia draudimo paslauga yra naudinga ir reikalinga“, – sako M. Snarskis.

Paberžės festivalis.

Žvelgiant iš socialinių projektų ir veiklų perspektyvos, M. Snarskis pažymėjo, kad jų būta tikrai nemažai. Tačiau kelis iš jų, jo nuomone, vertėtų įvardinti.

„Metų pradžioje Kėdainių konservų fabrikas į savo reklamines ir viešųjų ryšių kampanijas įtraukė ir mažuosius verslus, taip siekdamas ištiesti pagalbos ranką nuo karantino ir pandemijos ribojimų nukentėjusiems smulkiems verslams, kuriems galbūt buvo netgi iškilęs pavojus dėl veiklos tęstinumo. Manau, jiems tai buvo nebloga paspirtis atsitiesti ir eiti pirmyn.

Taip pat rėmėme ir „Metų kaunietės“ projektą. Birželio–rugsėjo mėnesiais jau ne vienerius metus turime ypatingą Tarptautinį Paberžės muzikos festivalį, kuris skirtas Tėvo Stanislovo atminimui. Kuo toliau, tuo labiau skamba šis festivalis, bažnyčios šventorius nuolat būna apgultas gausybe žmonių. Pats buvau ne viename koncerte, kaskart apimdavo labai geras jausmas. Be jokios abejonės, tęsime jį ir ateinančiais metais, – kalba generalinis direktorius ir toliau vardija praėjusių metų projektus: „Prisidėjome prie „Kaunas JAZZ“ festivalio gatvės renginių.

Dirbome su projektu „Aš esu Tu“. Labai šiltas, gražus ir man pačiam kaip devynmetės, greitai tapsiančios dešimtmete, mergaitės tėčiui, artimas projektas, kuris kalbėjo apie ateinančios jaunos kartos mergaičių norą, siekį ir galimybes pasirinkti tai, ką jos nori pasirinkti ir būti tuo, kuo jos nori būti ateities Lietuvoje.

„Vikonda grupės“ vadovų komanda.

Dar vienas svarbus ir šiltas bendradarbiavimas užsimezgė su neįgaliųjų organizacijomis, kurių nariai ir darbuotojai savo rankų darbo žaisliukais dabino mūsų įmonių šventines eglutes“.

Eina teisinga linkme

Metų eigoje netrūko ir kitokių veiklų – parodų, kelionių, konferencijų. Nors dėl daugelio ribojimų jose dalyvauti buvo sudėtinga, tačiau rugsėjo mėnesį „Vikonda grupės“ vadovų komanda dalyvavo ne vienoje konferencijoje, kur gilino žinias, sėmėsi naujų idėjų.

„Taip pat lankėmės Vokietijoje vykusioje pasaulinėje maisto ir gėrimų mugėje „Anuga 2021“, kuri patvirtino, kad „Vikonda grupė“ eina teisingu keliu. Kadangi vis daugiau vartotojų atkreipia dėmesį į sveikatą ir tvarumą, jie dažniau gyvulinę mėsą keičia augaliniais baltymais, vabzdžiais ar laboratorijoje auginama mėsa. Būtent ši ryškiai išreikšta tendencija vyravo parodoje“, – prisiminė organizacijos vadovas.

Kaip vieną iš pavyzdžių M. Snarskis pateikė bendradarbiavimą su britų kompanija „Moving Mountains“, kuri gamina mėsą ir jos produktus iš augalinių baltymų.

„Alternatyvūs baltymai kaip viena iš mūsų paieškos krypčių maiste, nes maistas kuo toliau, tuo labiau bus funkcinis, o alternatyvūs baltymai yra viena iš krypčių, į kurią pasaulis tikrai gręžiasi tiek dėl dirbamos žemės trūkumo, tiek dėl augančio poreikio pamaitinti žmoniją, tiek dėl įtakos klimato kaitai. Taigi, vienas iš mūsų projektų – „Moving Mountains“ – yra labai įdomus, nes tie, kas nežino, ką valgo, net neįtaria, jog, tarkim, dešrelėse, burgerių maltinukuose nėra mėsos, o žuvų piršteliuose – žuvies, nes viskas pagaminta iš augalinių baltymų“, – pastebėjo pašnekovas.

„Moving Mountains“

Jis juokauja, kad minėtus produktus įmonė pernai pristatė pačiu blogiausiu metu – įsisiūbavus pandemijai.

„Buvo labai sudėtinga įeiti į naujus pradavimų kanalus, tačiau nepaisant to jų paklausa yra auganti. Jau esame didžiausiuose prekybos tinkluose – „Maxima“, „Rimi“, „Sanitex Promo“, ekologiškose „Livin“ parduotuvėse.

Dar lapkričio mėnesį degalinių tinklas „Circle K“ pristatė vegetarišką burgerį, pagamintą naudojant „Moving Mountains“ maltinį. Taigi, inovatyvūs produktai tikrai prieinami didžiajai daliai Lietuvos gyventojų, norinčių jų paragauti. Manau, tai yra viena iš temų, kuri ateityje vystysis mūsų įmonių portfelyje, o šiame segmente atsiras ir daugiau tokių produktų, kurie atlieps inovatyvaus funkcinio ateities maisto tendenciją, – ateities planais dalijosi M. Snarskis. –

Dar vienas dalykas, ką vertėtų paminėti, kad ieškant naujų veiklos sričių ir kalbant apie inovatyvų maistą, ne tik patys ieškome tiesiogiai kurdami ir pristatydami naujus produktus, bet dirbame ir su stratuoliais.

Metų pabaigoje pasirašėme sutartį su UAB „Funkciniai gėrimai“, prekinio ženklo „Ohm!Bucha“ atstovais. Įmonė gamina kombučios – fermentuotos arbatos – funkcinius gėrimus. Čia mes matome tikrai nemažą potencialą jų augimui. Mes, kaip investuotojai, ateiname padėti augti ir užkariauti ne tik Lietuvos, bet ir užsienio rinkų lentynas.“

1 Komentaras

  • Kaip nemažą praėjusių metų pasiekimą jis įvardija ir pasirašytą kontraktą su vienu didžiausių Lenkijos prekybos tinklų „Biedronka“, kuriam Kėdainių konservų fabrikas tiekia majonezą.

    Perku viską Suwalkuose iš Biedronka, bo ten daug pigiau, nei Krekenavos parduotuvėj

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video