Pateikė kelis patarimus, kaip sukurti darbuotojams tokias sąlygas, kad į darbą norėtųsi ir savaitgalį

 Pateikė kelis patarimus, kaip sukurti darbuotojams tokias sąlygas, kad į darbą norėtųsi ir savaitgalį

Shutterstock nuotr.

Silvija Kuprionytė

Verslas šiandien veikia ne darbo, o darbuotojų rinkos sąlygomis: įmonėms stebėtinai trūkstant specialistų, būtent jie renkasi darbdavius – ne atvirkščiai. Todėl karjeros ekspertai pažymi, jog norėdamos papildyti bei išlaikyti komandas, bendrovės privalo kruopščiai puoselėti vidinę organizacijos kultūrą ir gerą mikroklimatą.

Būtent šios sąlygos dabar yra verslo patrauklumo garantas, lemiantis tiek darbuotojų norą įsidarbinti, tiek motyvuojančią naujosios darbovietės aplinką. Tačiau kaip to pasiekti? Patarimų turi karjeros ekspertai, verslui siūlantys darbuotojų laimės ir drauge sėkmingos veiklos receptus.

Nauda – abipusė

Dar visai neseniai įmonės, ieškodamos specialistų, darbo rinkoje galėjo žaisti patrauklaus atlyginimo koziriu, kuris buvo vienu pagrindinių talentų pritraukimo faktoriumi. Tačiau šiandien, pastebi išmaniųjų sprendimų mažmeninei prekybos rinkai kūrėjo „StrongPoint“ personalo vadovė Baltijos šalims Monika Romeiko, vien motyvuojančios finansinės aplinkos nepakanka.

„Gerų specialistų alkį jaučia didžioji dalis verslo. Todėl, norėdamos papildyti komandas, įmonės joms turi suteikti daugiau nei konkurencingo atlyginimo galimybę. Darbuotojams reikia laisvės kurti, jausti puikią vidinę atmosferą, kurioje visi yra lygūs, o kalbos sukasi ne tik apie darbus. Tik taip verslas šiandien gali veikti efektyviai, susidoroti su visais iššūkiais, tačiau, svarbiausia, turėti stiprią žmogiškųjų išteklių bazę. Jos kūrimas būtent ir prasideda nuo vidinės organizacijos kultūros bei mikroklimato puoselėjimo“, – kalba M. Romeiko.

Monika Romeiko./Asmeninio archyvo nuotr.

Ekspertės nuomonei pritaria ir verslo konsultantė, bendrovės „Triple O Consulting“ vadovė Justė Pakėnaitė-Dailydkė. Anot jos, geras mikroklimatas organizacijoje šiandien padeda išlaikyti darbuotojus ir talentus, taip pat – pritraukti savo srities profesionalus.

Puoselėdamos pastarąjį ir nepamiršdamos vidinės kultūros, pabrėžia verslo ekspertė, įmonės sumažina turimos komandos darbuotojų kaitą. Drauge – apriboja darbuotojų įvedimo ir apmokymo kaštus, nes geri specialistai lieka organizacijoje, kurdami bendrovėms vis didesnę vertę.

„Jie labiau nori likti įmonėje bei daryti vidinę karjerą, o ne ieškoti galimybių kitur. Nuo gero mikroklimato darbe priklauso ir komandos produktyvumas, pasitenkinimas darbu, motyvacija, psichologinė savijauta, pavyzdžiui, darbuotojai serga mažiau. Natūrali visų šių sudedamųjų pasekmė – geri bei sėkmingi įmonės rezultatai. Drauge ir laiku įgyvendinti projektai, didesnis klientų pasitenkinimas, laimingi darbuotojai. Tuo metu potencialūs kandidatai tokias verslo pastangas mato, vertina ir tai tampa svarbiu įmonės patrauklumo rodikliu“, – abipusę naudą įžvelgia J. Pakėnaitė-Dailydkė.

Veikia kryptingai

Paklausta, kaip formuoti tinkamą mikroklimatą organizacijoje, J. Pakėnaitė-Dailydkė sako – vienareikšmiško atsakymo nėra. Mat kiekviena bendrovė turi skirtingas sritis, į kurias susitelkia. Tačiau, anot jos, tendencijos verslo aplinkoje yra panašios: įmonės ypač daug dėmesio šiandien skiria lyderystės kultūrai, darbuotojų tarpusavio santykiams, komandų įsitraukimui ir pasitenkinimui darbu, motyvacijos auginimui.

Justė Pakėnaitė-Dailydkė./Asm. albumo nuotr.

„Priemonių tam pasiekti yra įvairių. Dažniausiai įmonės vis daugiau organizuoja socializacijos veiklas, kuria vidines bendruomenes, rengia bendrus pažinimo vakarus, drauge gamina pietus, turi laisvalaikio praleidimo kambarius, kartu švenčia pergales. Dalis bendrovių nori sukurti tokį mikroklimatą, kad darbuotojas jaustųsi kaip namuose bei patenkintų asmeninius poreikius ir biure.

Pavyzdžiui, netgi galėtų nueiti į pasidaryti manikiūro ar apsilankyti kirpykloje. Neretai organizacijos skiria ir vieną dieną per mėnesį, kuomet skatina komandas drauge vykdyti socialines iniciatyvas ar prisidėti prie norimos įmonės veiklos ar projekto, kuris nėra tiesioginė darbuotojų atsakomybė. Be to, pastaruoju metu daug dirbant nuotoliu, įmonės stengiasi padėti rasti balansą tarp darbo ir laisvalaikio“, – pasakoja verslo ekspertė.

Tai, kad tokios priemonės veikia, savo taikomos praktikos pavyzdžiu gali paliudyti ir M. Romeiko. Jos teigimu, bendrovė savo viduje puoselėja liberalią kultūrą, draugišką atmosferą, taiko plokščio valdymo struktūrą. Taip pat komandai suteikia autonomiškumą, kūrybišką darbo aplinką, siūlo platų naudų paketą.

„Savo darbuotojams užtikriname sveikatos draudimą, nes pandeminiu laikotarpiu ši priemonė yra ypač aktuali. Taip pat siūlome draudimą nuo nelaimingų atsitikimų, kuris galioja visą parą, visame pasaulyje. Jis aktualus dėl to, kad savo komandai iki pusės metų leidžiame dirbti iš bet kurios valstybės.

Drauge, atsižvelgdami į sudėtingą COVID-19 situaciją, suteikiame ir papildomų apmokamų atostogų dienų, finansuojame psichologo konsultacijas, taikome ir kitokį hibridinio darbo modelį. Jis leidžia darbuotojams pasirinkti, iš kur jie nori dirbti visada: namų ar biuro“, – teigia M. Romeiko.

Pasak jos, įmonės komandai suteikiamos ir papildomos finansinėmis paskatos. Pavyzdžiui, darbuotojai gali įsigyti bendrovės akcijų su nuolaida. Taip komanda ne tik skatinama investuoti bei papildomai užsidirbti, bet ir tampa organizacijos sėkmės dalimi. Tačiau, priduria M. Romeiko, svarbiausia yra suteikiama laisvė įgyvendinti savo idėjas.

Todėl, kurdama motyvuojančią aplinką, įmonė užtikrina įkvepiančią atmosferą, palaiko kolegiškumą, ragina darbuotojus ne tik kartu dirbti, bet drauge leisti laisvalaikį. Tokios įmonės pastangos nukreiptos į norą įkvėpti komandą kurti analogų neturinčias inovacijas rinkoje.

Shutterstock nuotr.

Būtina laikytis duoto žodžio

Pabandyti taikyti minėtą praktiką, norint sukurti tinkamą mikroklimatą organizacijoje, anot J. Pakėnaitės-Dailydkės, verslui išties verta. Tačiau siekiant tokio tikslo, derėtų atkreipti dėmesį – kokią vidinę kultūrą kuria ir vadovai: nuo aukščiausio lygio iki žemiausios grandies.

„Patartina norimus darbuotojų elgesio modelius demonstruoti ir įvertinti viešai, nes tai vienas iš būdų sukurti norimą mikroklimatą organizacijoje. Nuolatinis grįžtamojo ryšio davimas, komandos ugdymas ir palaikymas taip pat prie to prisideda. Tinkamą mikroklimatą formuoja ir mokymai, tačiau ne tik su išorės partneriais, bet ir viduje. Vykstantys įmonėje įtraukiant darbuotojus, skatinant mentorystės projektus ar labiau patyrusių kolegų patirties dalinimąsi su kitais“, – mano pašnekovė.

Savo ruožtu „StrongPoint“ personalo vadovė Baltijos šalims M. Romeiko įsitikinusi – kuo daugiau dėmesio skiriama organizacijos kultūrai ir vertybių puoselėjimui, tuo didesnį verslo efektyvumą, patrauklumą bei konkurencingumą galima užtikrinti.

„Todėl pažadėję kandidatui, kad įsidarbindamas įmonėje jis galės atsiskleisti, įgyvendinti idėjas ir kopti į karjeros viršūnę, turime laikytis duoto žodžio. Antraip, nesuteikdami tokių sąlygų, rizikuojame prarasti specialistus, kuriems pritraukti dabar skiriamos didžiulės investicijos. Taigi raginčiau kurti tokią aplinką, kuri leistų papildyti komandas, o turimas – išlaikyti. Verslui šiandien tai yra gyvybiškai svarbu“, – reziumuoja M. Romeiko.

Parengta pagal JT informaciją

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video