Kėdainiečiai važinės naujais elektriniais autobusais

 Kėdainiečiai važinės naujais elektriniais autobusais

Tikimasi, kad UAB „Kėdbusas“ įsigyti elektra varomi autobusai į miesto gatves išriedės jau rudenį./Akvilės Kupčinskaitės nuotr.

UAB „Kėdbusas“ užtikrintai suka vairą žaliojo kurso kryptimi ir perka du visiškai naujus elektra varomus žemagrindžius keleivinius miesto autobusus. Istorinį pirkinį bendrovė kėdainiečiams tikisi pristatyti jau rudenį. Paskutinį kartą „Kėdbusas“ naujų autobusų įsigijo 2016 metais. Tiesa, tai buvo dyzeliniai mikroautobusai. O štai nors ir naudotais, tačiau naujesniais nei turimi autobusais savo autoparką įmonė atnaujina kasmet.

Vienas autobusas – 350 000 Eur

2021-ųjų birželį Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) paskelbė kvietimą teikti paraiškas ir pretenduoti į vienai iš Klimato kaitos programų skirtas lėšas. UAB „Kėdbusas“ paraiška atitiko visus reikalavimus ir bendrovei buvo suteiktas finansavimas dviem elektra varomiems žemagrindžiams miesto tipo autobusams įsigyti.

2022-ųjų sausio 24 d. pasirašius sutartį su APVA, įmonei skirta 347,9 tūkst. eurų subsidija (dviem autobusams), kuri negalėjo viršyti 60 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

2023-iųjų balandžio 13 d. UAB „Kėdbusas“ pasirašė dviejų elektrinių autobusų pirkimo sutartis su tarptautinio atviro konkurso laimėtoju UAB „BUSNEX“. Nors pagal sutartį autobusų pristatymo terminas yra 12 mėnesių, tikimasi, kad naujieji autobusai – šiuolaikiški, komfortiški, aprūpinti moderniomis technologijomis bei tvarūs – bus pristatyti iki lapkričio.

„Tai, kad perkame du naujus elektrinius autobusus, mūsų bendrovei išties yra istorinis įvykis“, – pirmuoju tvirtu UAB „Kėdbusas“ žingsniu tvarumo link džiaugiasi įmonės direktorius R. Naujokas./ Akvilės Kupčinskaitės nuotr.

Vieno autobuso pirkimo sutarties kaina – 350 793,52 Eur (289 912 Eur ir 21 proc. PVM, sudarantis 60 881,52 Eur). Į sutarties kainą įskaičiuotos privalomojo civilinės atsakomybės draudimo, garantinio remonto išlaidos ir skirta 173 947,2 Eur subsidija.

Su stebėjimo kameromis

UAB „Kėdbuso“ direktorius Remigijus Naujokas pristato, kad tai bus „King Long“ markės pirmos klasės dviduriai autobusai. Be vairuotojo vietos, autobusai turės 25 sėdimas vietas, vieną skirtą neįgaliajam ir 24 stovimas vietas.

Šios transporto priemonės pritaikytos važiuoti esant iki 30 laipsnių šalčio ir iki 45 laipsnių karščio.

Autobusuose bus įrengta rampa neįgaliojo ar vaiko vežimėliui bei neįgaliojo vežimėlio tvirtinimo įranga.

Autobusuose išvysime modernias vaizdines ir garsines keleivių informavimo priemones, LED informacines švieslentes priekyje ir šone autobuso išorėje, informacinę švieslentę viduje, garsinių pranešimų sistemą išorėje bei viduje. Visas vairuotojo kabinos ir keleivių salono ženklinimas bus lietuvių kalba.

Autobusuose bus įrengta vaizdo stebėjimo sistema, skirta keleivių bei vairuotojo saugumui užtikrinti. Ši sistema suteiks galimybę stebėti visą transporto priemonės saloną. Vaizdo kameros bus sumontuotos salono lubose.

Keleivių patogumui autobusuose bus ir USB krovimo lizdų.

Vieno autobuso pirkimo sutarties kaina – 350 793,52 Eur.

Aut. past.

Keleiviai nešals

„Žaliųjų“ autobusų elektros energijos sąnaudos 100-tui kilometrų sieks 62,7 kilovatvalandės. Stabdymo metu susidaranti energija bus generuojama į elektros energiją, kuri grįš į akumuliatorius.

Transporto priemonėse bus įrengta hibridinė šildymo sistema. Jei pagrindinio elektrinio šildytuvo galios nepakaks, tada autobusai papildomai bus šildomi dyzeliniais degalais maitinamais šildytuvais.

Maksimalus autobusų greitis apribotas ties 85 km/h. Taip pat transporto priemonėse numatyta įrengti antialkoholinį variklio užraktą. Alkoholio matuoklis bus sujungtas su variklio paleidimo mechanizmu ir užblokuos variklio paleidimą, jeigu į matuoklį iškvepiamame ore alkoholio koncentracija viršys numatytąją.

Detalių nepritrūks bent 15 metų

Autobusų pirkimo sutartyje numatyta bendra minimali transporto priemonių agregatų ir detalių garantija – 36 mėnesiai arba 200 000 km, priklausomai nuo to, kas įvyks anksčiau. Garantija traukos baterijoms – 60 mėnesių arba 350 000 km.

Tiekėjas įsipareigojo, kad siūlomų transporto priemonių detalės, sudedamosios dalys ir agregatai bus gaminami ne mažiau kaip 15 metų nuo autobusų įsigijimo datos.

Prieš sėsdami prie naujųjų autobusų vairo, „Kėdbuso“ vairuotojai transporto priemones tiekiančios įmonės atstovų bus apmokyti saugaus ir ekonomiško vairavimo, o remonto meistrai – diagnostinės įrangos naudojimosi ypatumų.

Eksploatacijos išlaidos vienam kilometrui sumažės kone tris kartus – nuo 0,32 Eur naudojant dyzelinius degalus iki 0,11 Eur naudojant elektrą.

R. Naujokas

Važiuos miesto maršrutais

„Tai, kad perkame du naujus elektrinius autobusus, mūsų bendrovei išties yra istorinis įvykis, – pirmuoju tvirtu įmonės žingsniu tvarumo link džiaugiasi R. Naujokas. – Elektriniai autobusai važiuos mieste. Pirmiausia užpildysime visus miesto maršrutus, o paskui imsimės priemiesčio – ten, kur kieta kelio danga.

Taip pat jau praktiškai esame pasiruošę statyti naujiesiems autobusams skirtą elektros krovimo stotelę, bet dar laukiame kvietimo teikti paraišką šių stotelių įrengimui finansuoti ir Europos Sąjungos lėšomis.“

Mažiau taršūs ir tylesni

R. Naujokas atkreipia dėmesį, kad naujieji elektra varomi miesto autobusai prisidės ir prie švaresnės Kėdainių miesto aplinkos kūrimo.

„Lyginant su dabar eksploatuojamais dyzeliniais autobusais „Van-Hool A300“ ir „Den Oudsten“, į atmosferos orą išmetamo anglies dioksido teršalų kiekis per metus sumažės iki 23,75 tonos.

Taip pat reikšmingai sumažės oro tarša azoto oksidais bei kietosiomis dalelėmis, – specialistų skaičiavimus pristato pašnekovas. – Eksploatacijos išlaidos vienam kilometrui sumažės kone tris kartus – nuo 0,32 Eur naudojant dyzelinius degalus iki 0,11 Eur naudojant elektrą (2023 metų balandžio mėnesio kainomis).

Taip pat sumažės aplinkos triukšmo tarša, nes elektra varomi autobusai yra gerokai tylesni už dabar eksploatuojamus dyzelinius, – pokyčius vardija R. Naujokas ir priduria. – UAB „Kėdbusas“ nuolat ieško galimybių atnaujinti miesto autobusus, kad kelionės gyventojams būtų kuo patogesnės, pigesnės bei tvaresnės.“

Pirks dar keturis

Šiuo metu „Kėdbuso“ autobusų parką sudaro 42 autobusai. Bendrovės direktorius pasidalina, jog įmonė šiemet ruošiasi papildomai pirkti dar keturis naudotus, tačiau naujesnius dyzelinius autobusus: du didelius ir du mikroautobusus.

15 Komentarai

  • Jau tikriausiai zukas muilo isigyjo nemazai

  • Tikiuosi nedegs, kaip jiems dažnai nutinka.

  • Negali būti, Naujokas kažką naujo sugalvojo. Net netikiu, matyt pamokino kas..

    • Vienas vairuotojas kūlę kasydavosi tai pranešiau parkui

  • Butrimas su kalyte ir suniuku viska pastatys i vietas, beje, kur jis dingo?

  • Niekas nieko nemokino. Yra kieta komanda kurie eina tą kryptimi. O kas liečia direktoriaus, galiu pasakyti taip, kiek mes turėjome, pats geriausias vadovas, dirba įsijuosęs Kėdbuso naudai. Tvarka garažuose, autobuso stotyje. Iš šalies kritikuoti yra lengviausiai. Pabūtumėte jo kailyje gal kitaip kalbėtumėte. Kolektyvas tapo visai kitoks. Norisi dirbti ir dirbti… Tik savivaldybės turėtu būti kitoks požiūris į savo įmonė. Jei reikės mes dar pakovosime dėl savo vadovo…

    • Bet kuro nebeina pasidaryt uztai 🙁

  • Tamulis mugei aiskino, kad blogas direktorius, reik kuo greiciau atleist, galimai melioratoriaus nurodymus vykdo, kaip seniunas buvo, eidavo rytais klupet ant keliu, taip ir dabar

    • Kad visi savivaldybės įmonių, įstaigų vadovai eina pas Tamulį ant kilimėlio, tik Vaškevičienės nepavyko perkalbėt arba nepasiūlė pinigų (paramos) už naktį, kažin kiek tai pasiūlė dabartinei vadovei pinigų, ne paslaptis nemenkos sumos gaunasi išėjimo kompensacijoms. Gražiai pasidažiusi, bet proto nulis, ne tą mokslą baigė, kad išpirdolino ilgamečius darbuotojus, jauni dauguma irgi išėjo, išvažiavo į Kauną dirbt. Nueini į ligoninę tiek ir tiek gali prisiklausyti iš gydytojų ir seselių ką padarė su jų darbo vietomis. O tos senbuvės, tik trokšta, kuo greičiau išeit iš katorgos, nes dirba tiek savo kabinetuose, tiek skyriuose, kur paskiria.

  • Sėkmės Naujokui, gal galite nupirkti autobusų stočiai normalias šiukšlių dėžes, kad valytojoms nereiktų plikom rankom semti šiukšles iš jų, taip pat turite sudėti ženklus, jog perone nerūkoma,-jei neaišku, pasidomėkit kaip tvarkoma Kauno autobusų stotis šiais klausimais, kokie higienos reikalavimai. Dabar gi ,laukdamas autobuso Kėdainiuose turi kvėpuoti cigarečių dūmais, į šiukšliadėžes baisu ir pažvelgti…O gal savivaldybės meras padėtų išspręst šias ,,problemas“, be to įdomu ,kaip gaunamas ,,higienos“ pasas, jei tokia tvarka egzistuoja…

  • Miša fsio budit haroso. Jiesli darba aprcija laimes tagds my imsim valdze ir budet naujaskos direktor

  • Girdėjau, kad A stotį perkels į bangladešą lukšio 2. Valius bus direktorius

    • O sveikas kalega , as ir megstu po visur pakomantuot, esu ismincius

  • Biletuku neduok ir liks ant pietu

  • bet už tai kiek nulinių bilietų primuša, be bilietų kiek paveža ,tegul meras pasidomi

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video