Iki šaligatvių – ilgas biurokratizmo kelias

 Iki šaligatvių – ilgas biurokratizmo kelias

Dimitrijaus Kuprijanovo nuotr.

Eglė KUKTIENĖ

Į savivaldybę neseniai kreipėsi Babėnų kvartalo gyventojai, kurie neapsikentė, kad ilgus metus buvo visiškai pamiršti. Palei gatvę nėra šaligatvių, trūksta ir pėsčiųjų perėjų, o ramybės oaze turintis būti Babėnų šilas, kurį perėmė savivaldybė, jau irgi apkarto – jame laksto keturračiai ir krosiniai motociklai, kurie ne tik išardo miško paklotę, bet ir yra triukšmingi bei trukdo gyventojų ramybę. Bėda ta, kad Babėnų kvartalas iš tiesų yra šalia regioninio kelio, tačiau savivaldybė žada, kad viskas pasikeis.

Kreipėsi ir anksčiau

„Buvo kreiptasi į miesto valdžią šiuo klausimu, tačiau mums pasakyta, kad Babėnų kvartalas yra šalia respublikinės reikšmės kelio ir čia nieko negalima daryti, – teigė Babėnų kvartalo gyventojas  Vigirdas Jonavičius. – Čia gyvena daug šeimų su vaikais, mes mokame tokius pat mokesčius, kaip ir kiti miesto gyventojai, tačiau miesto valdžia yra visiškai apleidusi šią miesto dalį.

Automobilių srautas yra didelis, o šaligatvių visiškai nėra, ir vaikams nesaugu grįžti į namus, jei nespėja į autobusą, šaligatvis baigiasi ties M. Daukšos g., turi eiti palei važiuojamąją dalį iki Babėnų. Taip pat prie autobuso stotelių nėra jokių perėjų ir vėl nesaugu pereiti gatvę“.

Gyventojai sako matantys, kad automobiliai gatve laksto tikrai didesniu nei leistina greičiu, o greičio matavimo kamera, pastatyta M. Daukšos gatvėje, jų manymu, apskritai yra beprasmiška, nes toje vietoje niekas nespėja įsilėkti dėl sankryžų ir įvažiavimų į kiemus.

Audronė Naujalienė: „Jau dabar prognozuojame, kad procedūros bus sudėtingos ir ilgos.“/„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Jau ėmėsi priemonių

Tuo tarpu Statybos ir turto skyriaus vedėja Audronė Naujalienė sakė, kad situacija savivaldybėje yra žinoma. Nepaisant to, kad gatvė priklauso valstybinės reikšmės keliui, ketinama imtis veiksmų, kad situacija pasikeistų.

Tačiau greitų rezultatų tikėtis neverta – laukia nemažai biurokratizmo, nes net ir norint pagerinti sąlygas, pirmiausia dėl to turi sutikti kelio savininkas.

„Šiais metais numatoma pradėti rengti savivaldybei nuosavybės teise priklausančių S. Dariaus ir S. Girėno gatvės šaligatvių rekonstrukcijos projektą, pagal kurį numatome atnaujinti šaligatvį ir pritaikyti jį ne tik pėsčiųjų, bet ir dviračių eismui.

Babėnų kvartalo gyventojai piktinasi, kad mažai kam rūpi jų saugumas. Čia nėra nei šaligatvių, nei pakankamai pėsčiųjų perėjų./Dimitrijaus Kuprijanovo nuotr.

Taip pat numatome minėtus šaligatvį ir dviračių taką pratęsti palei Babėnų kvartalą, t. y. parengti  statybos techninį projektą ir ateityje vykdyti darbus.

Jau dabar prognozuojame, kad procedūros bus sudėtingos ir ilgos, kadangi Babėnų gatvė sutampa su krašto keliu Nr. 195 Kėdainiai–Krekenava–Panevėžys, kuris priklauso valstybei, ir dalis teritorijos, reikalingos pėsčiųjų-dviračių takui įrengti, yra krašto keliui priklausančiame žemės sklype, todėl reikės suinteresuotų institucijų derinimo“, – sakė A. Naujalienė.

Šiais metais numatoma pradėti rengti savivaldybei nuosavybės teise priklausančių S. Dariaus ir S. Girėno gatvės šaligatvių rekonstrukcijos projektą, pagal kurį numatome atnaujinti šaligatvį ir pritaikyti jį ne tik pėsčiųjų, bet ir dviračių eismui.

A. Naujalienė

Taip pat savivaldybė žada kreiptis į VĮ Lietuvos automobilių kelių direkciją dėl pėsčiųjų perėjų prie autobusų stotelių įrengimo, taip pat tarsis ir dėl greičio kontrolės priemonių įrengimo.

Kažkaip sprendžia

Tuo tarpu keturračių ir enduro motociklų vairuotojai kol kas atrodo kaip sunkiai įkandamas riešutėlis. Nuolat budinčių pareigūnų parke nepastatysi, o net ir gavus iškvietimą apie parką niokojančias transporto priemones – jis nelaikomas skubiu. Kol atvyktų pareigūnai, motociklininkų nei kvapo nebūtų likę, tai dažnai stabdo gyventojus ir nuo pranešimų apie pažeidimus.

Babėnų šile ramybę drumsčia ir miško paklotę ardo motociklininkai. Gyventojai skundžiasi tokiu jų elgesiu, o valdžios institucijos jau ruošiasi „medžioklei“./Dimitrijaus Kuprijanovo nuotr.

Viešosios tvarkos skyriaus specialistai, kurie atvykti galėtų greičiau, galios stabdyti transporto priemones neturi.

„Siekiant užkardyti keturračių ir krosinių motociklų vairuotojų daromus KET pažeidimus, inicijuosime bendras Aplinkos apsaugos departamento, policijos priemones, kurių metu bus tikrinama, ar keturračių bei kroso motociklų vairuotojai savo transporto priemonėmis negadina miško paklotės bei vaizdingų kraštovaizdžio vietų.

Kėdainių rajono savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus specialistai savarankiškai stabdyti transporto priemonių negali, tačiau aktyviai bendradarbiaus su atsakingomis institucijomis, sprendžiant minėtą problemą“, – sakė Viešosios tvarkos skyriaus vedėja Danutė Mykolaitienė.

Vis dėlto verta pasvarstyti, ar tokios priemonės, kone tiesiogine to žodžio prasme, nevirs vėjo gaudymu laukuose. Sugauti miške lekiantį krosinį motociklą – iššūkis. Tačiau pasigilinus į tokio motociklininkų elgesio priežastis, verta pagalvoti, ar Kėdainiuose yra sąlygos tokio tipo motociklų vairuotojams praleisti laisvalaikį. Galbūt pasirūpinus, kad krašto motociklininkai turėtų erdvę laisvalaikio leidimui, Babėnų šilas ir būtų paliktas ramesnio poilsio mėgėjams.

1 Komentaras

  • O Liepų alėjos šaligatvius ir pėsčiųjų taką kas nors matė? Ten išvis vakare einant baisu kojas išsisukti

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video