Vaikų ugdymui pinigai naudojami neskaidriai: auditoriai atskleidė krūvą pažeidimų

 Vaikų ugdymui pinigai naudojami neskaidriai: auditoriai atskleidė krūvą pažeidimų

„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Dar pernai metų pabaigoje Kėdainių rajono savivaldybės Kontrolės komiteto posėdyje viešumon iškilo labai nemalonios žinios apie galimą finansinį piktnaudžiavimą neformaliojo švietimo aruode. Kultūros centre dirbanti ir popchorui „Perliukai“ vadovaujanti meno vadovė Daiva Makutienė sulaukė įtarimų, kad galimai ėmė pinigus iš vaikų tėvų už būrelį, kuris esą turėjo būti nemokamas. Dėl šio įvykio pradėtas ikiteisminis tyrimas, kuriam vykstant jokie komentarai neteikiami, tačiau rajono Kontrolės komitetas per tą laiką auditoriams pavedė ištirti, kaip Kėdainių kultūros centre naudojamos lėšos, skirtos  neformaliojo vaikų švietimo programoms. Auditorių išvados atskleidė krūvą pažeidimų.

Nustatė 15 pažeidimų

Atlikto audito metu buvo vertinama, kaip  užtikrinama efektyvi neformaliojo vaikų švietimo (NVŠ) paslaugų organizavimo veikla ir kaip naudojami šiai veiklai skirti pinigai audituojamame subjekte – Kėdainių kultūros centre.

Atlikus auditą, rasta krūva pažeidimų – penki jų adresuoti Kėdainių rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriui, o dar 10 pažeidimų – pačiam Kultūros centrui.

Gindamasi nuo kaltinimų, „Perliukų“ vadovė Daiva Makutienė aiškino, esą skandalas kilo todėl, kad kai kurie tėvai tiesiog nesuprato, už ką turi mokėti. Nors, pasak jos pačios, dauguma visgi suprato./„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Nustatė, kad lėšų panaudojimo kontrolė nepakankama

Audito išvadose teigiama, kad NVŠ programų vertinimo komisijos sudėtyje yra jau nedirbančių arba laikinai nedirbančių komisijos narių, todėl turėtų būti patikslinta komisijos sudėtis, papildant ar pakeičiant ją naujais nariais.

Tiesa, Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Vilma Dobrovolskienė teigė, kad tai, jog komisijos sudėtyje neva dirbo asmuo, kuris iš tiesų nedirbo, didelės įtakos esą niekam ir neturėjo.

„Tai buvo vienas asmuo, kuris tuo metu ėjo Švietimo pagalbos tarnybos metodininko pareigas, po to tapo direktoriumi ir tik paskutiniuoju metu jo nebuvo. Pagal komisijos sudėtį ir nuostatus buvo komisija sudaryta“, – sakė V. Dobrovolskienė.

Taip pat nustatyta, kad 2023 metams savivaldybės lygmens NVŠ programoms nebuvo nustatytas krepšelio dydis, taip pat maksimalus mokinių skaičius.

Kartu nustatyta, kad buvo nepakankama NVŠ programoms įgyvendinti skirtų lėšų panaudojimo kontrolė. Taip pat kaip viena iš problemų nurodyta ir tai, kad nepakeistas skyriaus pavadinimas.

„Rinkos aikštė“ turi ir D. Makutienės laišką „Perliukus“ lankančių vaikų tėvams, kuriuose ji prašo vaikų asmens duomenų būtent NVŠ finansavimui gauti. Tačiau paklausus Kultūros centro, ar popchoras „Perliukai“ priskirtas kažkuriai NVŠ programai, paaiškėjo, kad… ne.

Aut. past.

Kultūros centre rado 10 pažeidimų

Tuo tarpu auditoriai Kultūros centrui turėjo gerokai daugiau pastabų. Buvo nustatyta, kad palyginus 2023 m. su 2024 m. tendencingai didėjo NVŠ programose dalyvaujančių moksleivių skaičius ir lėšų panaudojimas Kėdainių kultūros centre vykdomoms tokioms programoms finansuoti.

Nustatyti neatitikimai leidžia tvirtinti, kad NVŠ programose dalyvaujančių mokinių lankomumo apskaita dienynuose (mokinio ugdymo apskaitos) buvo vedama formaliai.

Tokių nuogąstavimų, tiesa, turėjo ir anksčiau į Kontrolės komitetą bei į žiniasklaidą besikreipę tėvai, kurių vaikai lankė „Perliukų“ popchorą.

Auditoriai taip pat nustatė, kad NVŠ programos „Amatų dirbtuvėlės“, kuri buvo vykdoma 2023 m. vasario-birželio mėnesiais, Kultūros centras mokinių ugdymo apskaitos apskritai nepateikė.

Kultūros centras nesivadovavo NVŠ lėšų skyrimo ir naudojimo sutarties nuostatomis ir Ikimokyklinio, bendrojo ugdymo, kito vaikų neformaliojo ugdymo švietimo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos dokumentų saugojimo terminų rodykle.

Taip pat nustatyta, kad buvo nepilnai laikomasi NVŠ lėšų skyrimo ir naudojimo sutarties neviešintos Programoms finansuoti skirtos lėšų sumos.

Kėdainių kultūros centras, organizuodamas ir vykdydamas išvykas į renginius, koncertus nesivadovavo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymo nuostatomis: sąskaitose faktūrose išlaidos už: „edukacinę programą“, „apgyvendinimo paslaugos“, „dalyvio mokestis“, „starto mokestis“, nurodytas „kiekis – 1 vienetas“, tačiau nėra pagrindžiančių dokumentų, atspindinčių dalyvių skaičius, nepateikti dalyvių sąrašai, todėl negalima patvirtinti, kad už suteiktas paslaugas gautos ir panaudotos NVŠ lėšos buvo skirtos tik Programose dalyvaujantiems moksleiviams.

Taip pat nepakankamai vykdyta NVŠ programoms finansuoti skirtų lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo kontrolė, nes prie faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų suvestinės pridedami dokumentai, kurie nėra tinkami NVŠ lėšų panaudojimo pagrindimui: sąskaitos faktūros į išlaidas įtrauktos dar neprasidėjus programų įgyvendinimo laikotarpiui (2024-01-30) arba jau pasibaigus NVŠ programų įgyvendinimo laikotarpiui (2024-07-15). Auditoriai taip pat nustatė, kad egzistuoja rizika, kad registruojant biudžeto išlaidas (pagal išlaidų ekonominės klasifikacijos straipsnius), nesivadovaujama Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtinta Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacija.

Pareigybių aprašymuose nenustatytos funkcijos, darbuotojams vykdantiems NVŠ veiklą, todėl tikslinga papildyti pareigybės aprašymus: direktoriaus pavaduotojo kultūrinei veiklai

priskirti konkrečias funkcijas, susijusias su NVŠ veikla, o Meno kolektyvų vadovams, dirbantiems su NVŠ programomis, pareigybių aprašymuose numatyti šią funkciją.

Taip pat nenustatyti kriterijai, kuriais vadovaujantis būtų nustatomi meno mėgėjų kolektyvų vadovų darbo krūviai ir atlyginimų koeficientai, atsižvelgiant į meno mėgėjų kolektyvų skaičių, meno mėgėjų kolektyvų ar neformaliojo vaikų švietimo programose dalyvaujančių narių skaičių, pasiekimus, organizuojamų renginių, švenčių skaičių ir kita.

Maža to, užsiėmimų laikas grafikuose ne visais atvejais sutapo su programos vadovo darbo laiku, nurodytu mėnesio darbo grafikuose.

Auditorių ataskaitą išnagrinėjusiems rajono politikams kilo nemažai klausimų. Ypatingai apie finansus, mat perprasti suktą NVŠ ir meno kolektyvų finansavimą, kai vaikai kai kada lanko  ir vieną, ir kitą programą, išties nėra lengva.

Aut. past.

Painiavos nestinga

Auditorių ataskaitą išnagrinėjusiems rajono politikams kilo nemažai klausimų. Ypatingai apie finansus, mat perprasti suktą NVŠ ir meno kolektyvų finansavimą, kai vaikai kai kada lanko  ir vieną, ir kitą programą, išties nėra lengva.

„Ar vaikų meno kolektyvų veikla ir tam tikrų NVŠ  programų vykdymas nebuvo ta pati veikla, tik gaunamas finansavimas iš dviejų skirtingų šaltinių leido iš dalies dengti šių kolektyvų koncertinę veiklą ir kitas išlaidas?“, – teiravosi krašto politikas Kęstas Šlama.

Tiesa, Kultūros centro direktorė Daiva Urbonienė teigė, kad taip nebuvo – nors, esą, būna, kad kolektyvo vaikai gali lankyti ir NVŠ programą, ir meno kolektyvą.

Kažkas, panašu, meluoja, arba ne viską pasako iki galo, arba sąmoningai klaidina. Belieka viltis, kad vis dar vykstantis ikiteisminis tyrimas dėl galimo D. Makutienės sukčiavimo atsakys į visus klausimus.

Aut. past.

Ar „Perliukai“ turi kažką bendro su NVŠ?

Be jokios abejonės, NVŠ lėšų purtymas prasidėjo ne šiaip sau, o paaiškėjus tai, kad viena iš Kultūros centro meno vadovių D. Makutienė galimai neteisėtai ėmė pinigus iš tėvų, kurių vaikai lankė popchorą „Perliukai“.

Tiesa, gindamasi nuo kaltinimų, D. Makutienė aiškino, esą skandalas kilo todėl, kad kai kurie tėvai tiesiog nesuprato, už ką turi mokėti. Nors, pasak jos pačios, dauguma visgi suprato.

Tačiau panašu, kad visgi kaltinti tėvus nesupratimu tikrai ne laikas, mat atrodo, kad painią  mokėjimo sistemą už vaikų neformalųjį švietimą sunkiai supranta ir patys jos dalyviai.

Štai viename viešai publikuotame straipsnyje iškart po skandalo buvo pateikiama informacija, esą popchoro veiklai skiriamos ir NVŠ lėšos iš Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto – po 15 eurų per mėnesį už kiekvieną vaiką.

„Pagal NVŠ programos nuostatus, už gautas lėšas Kultūros centro kolektyvas įsigijo aparatūros, mokėta dalis dalyvavimo konkursuose mokesčio, pirkti sceniniai kostiumai.

„Perliukai“ su didžiuliu noru kaskart pasirodo ir Kėdainių arenoje, per „Betsafe-LKL“ rungtynių pertraukas. NVŠ lėšos popchorui skiriamos tik mokslo metų laikotarpiu, vasarą jų nėra. O „Perliukai“ koncertuoja apskritus metus“, – teigė choro vadovė D. Makutienė.

„Rinkos aikštė“ turi ir D. Makutienės laišką „Perliukus“ lankančių vaikų tėvams, kuriuose ji prašo vaikų asmens duomenų būtent NVŠ finansavimui gauti.

Tačiau paklausus Kultūros centro, ar popchoras „Perliukai“ priskirtas kažkuriai NVŠ programai, paaiškėjo, kad… ne.

„Kėdainių kultūros centro vaikų popchoras „Perliukai“ nėra priskirtas jokiai NVŠ programai.

Vaikų popchoro „Perliukai“ vaikai dalyvavo Kėdainių kultūros centro vykdomose 2023–2024 m. NVŠ programose“, – sakoma Kultūros centro atsakyme.

Kitaip sakant, vaikų ugdymas „Perliukuose“ NVŠ lėšomis nebuvo dengiamas.

Apie tai, kad „Perliukai“ su NVŠ finansavimu niekaip nesusiję, Kontrolės komiteto posėdžio metu sakė ir Kultūros centro direktorė D. Urbonienė.

„Čia nebe NVŠ. Ji, turėdama programą, neėmė jokių NVŠ pinigų“, – sako D. Urbonienė.

Tad kaip gi čia suprasti – skiriami tie 15 eurų kiekvienam „Perliukui“ ar ne? Vieni teigia, kad kiekvienas „Perliukas“ gauna 15 eurų pagal NVŠ programą, kiti, kad jokie NVŠ pinigai nebuvo imti.

Kažkas, panašu, meluoja, arba ne viską pasako iki galo, arba sąmoningai klaidina. Belieka viltis, kad vis dar vykstantis ikiteisminis tyrimas dėl galimo D. Makutienės sukčiavimo atsakys į visus klausimus.

9 Komentarai

  • Cia reik kelti algas ir nereiks imt pinigu is tevu, viskas gerai yra!

    • Jei rajono kontrolierė,tai darba dirba,o jei ne jos nuopelnas,tai už ka jai kelti alga?

  • Pasidomėkite vaikų Futbolo programa – gauna iš savivaldybės vaikų programai ir kaip sklando gandas dubliuoja su NVŠ, matyt turi stogą majonezo fabriko.

  • Neramūs laikai Kėdainių švietime. Čia pabaiga at tik pradżia ? Ar tikrai muzikos mokykloje ir be diplomų dirbama ir uždirbama. Prie Lukoševičiaus biudžetas buvo giežtai priżiūrimas.

  • narys irgi be diplomo

  • Ir kazkaip nerimtai?

  • ir vėl iš pradžių.O kodėl nemelžt,jeigu yra proga ir melžiama karvė nemūkia?

  • Patikrinkite Sporto centro programas , futbolo klubo trenerių išsilavinimą .

  • Prirašė nesąmonių nieką nesuprantu. Nijolė ruošia dirvą sava chebrai darbą partijai = Kėdainiai visų.
    A pati kiek ėmė kisiu už fontaną ramybes ir … pinigai šaldytuve netilpo

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content