Kėdainių aerodrome gali atsirasti drifto trasa

 Kėdainių aerodrome gali atsirasti drifto trasa

Kol kas planuojama atidaryti trasą, skirtą driftui (šonaslydžiui). Trasoje galėtų savo jėgas išmėginti kiekvienas norintis./Pauliaus Petraičio nuotr.

Sužibo viltis, kad Kėdainių aerodromas gali tapti vieta, kurioje aktyvų laisvalaikį galėtų leisti transporto priemonių entuziastai ne tik iš Kėdainių, bet ir iš kitų Lietuvos miestų. Bent porą metų trukusios derybos su aerodromo savininku bei savivaldybe davė vaisių – dabar beliko susidėlioti finansinius reikalus ir pasirašyti nuomos sutartį.

Aerodromą nuomoja praktiškai be pelno

Drifto entuziastas Paulius Petraitis, kuris ir užkūrė šią idėją, sako, kad derybos dėl aerodromo nuomos vyko ilgai ir ne taip jau lengvai. Vis dėlto aerodromo savininkas, išgirdęs, kokių planų turi Paulius, sutiko išnuomoti trasą už 20 tūkst. eurų metams. Ir ši suma yra labai draugiška, mat vien jau mokesčiai savininkui už tokį plotą kasmet atsieina apie 18 tūkst. eurų, tad driftui nuomojama aerodromo dalis jo savininkui realaus pelno daug ir neatneš.

„Lietuvoje praktiškai nebeliko vietų, kur žmonės gali važinėtis, treniruotis, užsiimti šonaslydžiu (driftu). Toje pačioje Kačerginės Nemuno žiedo trasoje eilės didelės, registruotis reikia kone prieš mėnesį, ir tai dar klausimas, ar pavyks ten patekti. Dėl to keliasi viskas į gatves – jose laksto, piešia saules ir išdarinėja kitus dalykus, ko neturėtų būti“, – sako P. Petraitis, kuris pats jau daug metų užsiima driftu, taip pat šio automobilio valdymo meno mokosi ir jo sūnus.

„Norisi turėti vietą, kur šio sporto entuziastai galėtų rinktis, treniruotis, taip pat norime, kad trasoje galėtų važinėti ir pavieniai žmonės, kurie nori pasitreniruoti ekstremalesnio važiavimo, geresnio automobilio valdymo. Galėtume čia rengti ir varžybas, renginius“, – sako pašnekovas.

Drifto entuziastas Paulius Petraitis turi planų įkurti visą automobilių sporto kompleksą Kėdainių aerodromo teritorijoje – čia galėtų važinėtis ir automobiliai, ir keturračiai bei motociklai./Asmeninio archyvo nuotr.

Drifto trasą turės susiremontuoti patys

Nepaisant to, kad Kėdainių aerodrome yra išlietas asfaltas, vietomis yra duobių. Kaip sako Paulius, su aerodromo savininku sutarta, kad duobes, kurios bus trasoje, jie patys užtaisys iš surinktų lėšų.

„Iš esmės trasos būklė tokia, kad pasirašius sutartį jau galima ten eiti ir važiuoti. Vis dėlto pastačius blokus, suformavus trasą ir vairuotojui išslydus iš tos trasos, patekus į duobę, automobilį tikrai galima sugadinti.

Dėl to mes sutarėme apie 5 tūkst. eurų pradžiai investuoti į tai, kad trasoje duobės būtų užtaisytos.

Kiek tolėliau yra pasiruošimo, stovėjimo plotas, kur greitis ribotas iki 5 km/val., ten stovi palapinės, vairuotojų įranga ir pan. Tai toje teritorijoje gali kol kas duobių likti, niekas nesuka sau dėl to galvos, na, o trasa, jau norisi, kad būtų sutvarkyta“, – pasakoja pašnekovas.

Jis sakė bendravęs ir su ne vienu verslininku, kurie rodo susidomėjimą ir visai mielai sutiktų investuoti, jei, tarkime, trasa būtų pavadinta remiančio verslo vardu. Tokiu atveju, viliasi Paulius, galbūt su verslininkų investicija pavyktų visoje trasoje išlieti ir naujutėlę dangą.

„Norisi turėti vietą, kur šio sporto entuziastai galėtų rinktis, treniruotis, taip pat norime, kad trasoje galėtų važinėti ir pavieniai žmonės, kurie nori pasitreniruoti ekstremalesnio važiavimo, geresnio automobilio valdymo. Galėtume čia rengti ir varžybas, renginius“.

P. Petraitis

Turi planų įrengti visą kompleksą

Nors kol kas trasa orientuota būtent į šonaslydį bei galimybę pasipraktikuoti pavieniams vairuotojams, ateityje Paulius sako turintis minčių toje vietoje įrengti visą kompleksą, kuriame treniruotis ir laisvalaikį leisti galėtų visokių transporto priemonių turėtojai – tiek automobilių, tiek keturračių ar motociklų vairuotojai.

„Šalia aerodromo yra valstybės žemė. Jau kalbėjome, kad aerodromo savininkas galėtų tą žemę iš savivaldybės išsinuomoti, tada žiemos metu ten galėtume išlieti ledą ir leisti norintiems pasipraktikuoti vairuoti ekstremaliomis sąlygomis. Svarbu, kad laukti nereikėtų kelių savaičių, o atvažiuoti ir praktikuotis tada, kai pasnigę, kai ledo yra“, – sako drifto entuziastas.

Jis priduria, kad ateityje norėtų ten įrengti ir kitokias trasas – žvyro, su tramplinais ir panašias, kad jose galėtų laiką leisti įvairaus transporto savininkai.

Nors kol kas trasa orientuota būtent į šonaslydį bei galimybę pasipraktikuoti pavieniams vairuotojams, ateityje Paulius sako turintis minčių toje vietoje įrengti visą kompleksą, kuriame treniruotis ir laisvalaikį leisti galėtų visokių transporto priemonių turėtojai – tiek automobilių, tiek keturračių ar motociklų vairuotojai.

Aut. past.

Saugumas yra pirmoje vietoje

Tačiau kyla klausimas, ar bus saugu, jei aerodrome dideliais greičiais lakstys sunkiai valdomi automobiliai?

P. Petraitis sako, kad ši jo idėja derinama su Lietuvos automobilių sporto federacija, o pastaroji turi griežtas taisykles, pagal kurias užtikrinamas trasos vairuotojų, renginių žiūrovų ir pašalinių žmonių saugumas.

„Saugumas yra pirmoje vietoje. Visa trasa yra aptverta, teritoriją stebi vaizdo kameros. Yra  aiškiai nurodyta, kokiu atstumu nuo trasos gali būti poilsio zona, kokiu atstumu varžybas gali stebėti žiūrovai. Nėra taip, kad į trasą koks praeivis netyčia užklys ir iššoks kažkam prieš pat nosį“, – ramina pašnekovas.

Jis priduria, kad prieš gerus aštuonerius metus toje pačioje vietoje vykdavo drifto treniruotės, o nusiskundimų jokių nebuvo, mat ir artimiausi gyventojai yra gana toli. Tiesa, Paulius pripažįsta, kad šioks toks garsinis fonas būna, tačiau jis nėra įkyrus, be to, trasa bet kuriuo atveju turės darbo valandas, tad ir arčiausiai trasos gyvenantys žmonės turėtų būti ramūs.

„Turime palaikymą ir iš savivaldybės, ir iš policijos – jie tik džiaugiasi, kad bus tokia vieta, kuri leis perkelti visus, kurie laksto gatvėse, į tam skirtą vietą“.

P. Petraitis

Idėja įrengti drifto trasą Kėdainių aerodrome sulaukė didelio susidomėjimo

Tiesa, kadangi P. Petraitis pats neturi 20 tūkst. eurų, kuriuos galėtų sumokėti aerodromo savininkui, jis sugalvojo suburti neabejingų žmonių bendruomenę, kuri bendromis jėgomis padėtų įveikti startinį finansinį barjerą. Pasiūlęs metinius, mėnesinius ir vienos dienos abonementus jis sulaukė labai didelio susidomėjimo ir per porą dienų surinko daugiau kaip pusę reikalingos pinigų sumos.

„Žmonės tikrai atsiliepia, perka abonementus, vadinasi, yra norinčių, kad trasa veiktų, yra norinčių joje treniruotis bei tiesiog praleisti laiką. Prisidėti gali kiekvienas gyventojas, kuris yra suinteresuotas, kad trasa Kėdainiuose būtų, kuris norėtų turėti galimybę ateiti į varžybas arba tiesiog kurią dieną atvažiuoti ir išbandyti trasoje savo jėgas.

Turime palaikymą ir iš savivaldybės, ir iš policijos – jie tik džiaugiasi, kad bus tokia vieta, kuri leis perkelti visus, kurie laksto gatvėse, į tam skirtą vietą“, – sako Paulius.

Norintys prisidėti prie dirfto trasos įkūrimo Kėdainių aerodromo teritorijoje finansinę paramą gali pervesti čia:

Asociacija Pauliaus Petraičio projektai

LT557300010159482974

Paskirtis: parama

Abonementų kainos:

Metams, važiavimas neribotas – 1,2 tūkst. eurų

Metams, važiavimas 12 dienų – 600 eurų

Metams, važiavimas 2 dienas – 100 eurų.

18 Komentarai

  • Nelabai suprantu, kam tie blokai reikalingi, kai galėtų būti normalios saugos zonos nedarančios žalos automobiliams. Žiemą galėjo ledo palieti, kaip ūkininkas petras ir pasiskelbti soc. tinkluose, būtų tikrai atėję piningų iš norinčių palavinti vairavimo įgudžius, ypač kai tokia palanki geografinė padėtis.

    • Ozy ka cia bandai prasukti, linkejimai is alytaus atviros zonos

  • Pinigėlių nori pasidaryti Pauliukas? 🙂

    • Ką nors pats padarei kad kažką išsaugot ir būtų mūsų mieste ar pastumt tik nori, tegul daro gal pavyks, ne tai ne, nors bando, o ne stumia ir bumba kaip dauguma.

      • Aerodromas apleistas. Už dykvietės nuomą nori 18000? Čia protu nesuvokiama. Beje, pasidomėk kas valdos šeimininkas. Tada ir suprasi viską 😉

        • Labas, kas tas savininkas?

      • Aerodromas apleistas. Už dykvietės nuomą nori 18000? Čia protu nesuvokiama. Beje, pasidomėk kas valdos šeimininkas. Tada ir suprasi viską 😉

        • Kad tu skaityti nesugebi,o komentarus rasai.Kokia 18000t nuoma,cia tipo savininkas sumoka mokesciu tiek,o uz nuoma 20000 nori,kad 2t uzdirbti.Tik idomu uz ka tokie mokesciai?Siaip tai mokesciai eina nuo pelno.

  • Dar trasos nera, o eurus jau perveskit 🙂 kazkaip turetu buti atvirksciai, pradzioje trasa padarykit, reklama, o po to rinkit eurus…

  • Šalia parduotuvės suręstame šalaše pastatome tekinimo stakles ir, prašau,perkate pas mus padangas ir be jokio montavimo ar kitų išlaidų,nešatės jas drožti pas specialistą.,,Driftas“ nemokamas.Dėl mažesnio drožiamų padangų dūmų kiekio mes gana efeyviai sumažinsime dar ir žalą aplinkai.

    • Vis per skubėjimą.Pšeprašom ,panowie.

      • kai galėjai teršt orą kiek nori,bet tam reikalui padangų nebuvo-tų ,,entuziastų“žinote kas būtų laukę kokiame Černiachovskyje?Raškažis rūrą drasko,ane,driftiorai?

  • Babėnų gyventojai jau gal metai džiaugiasi kad nustojo vakarais ir savaitgaliais kaukti varikliai ir cypti padangos. Patikėkit garsas labai geras. Todėl keista matyti organizatorių parašymus, kad artimiausi namai 3 km. Elementariai pažiūrėjus į Regia matosi kad apie 1 km. Bet ne atstume čia problema o nuolatiniame triukšme. Turbūt negalima tikėtis kad „sportininkai“ treniruosis maždaug darbo dienomis nuo 8 ryto iki 18 val vakaro. O savaitgaliais leis mikrorajonui pailsėti nuo savo pomėgio. Nes dabar būdavo kaip tik atvirkščiai.
    Turbūt galima kažkaip tą garsą sutvarkyti, pastatyti užtvaras, bet kad nesukrapštoma pinigų elementariai nuomai, po to dar trąsą reikės paruošti pagal saugos reikalavimus. Abejoju ar savininkai prisiims atsakomybę už nelaimes. Todėl apie garso užtvarus galima nebesvajoti.
    Žinant „sportininkų“ kontingentą – nelabai galima tikėtis ir konstruktyvios diskusijos ką jie ruošiasi daryti dėl to. Taip kad….
    Babėnai linki pjuvenų verslui plėstis ir užimti visą teritoriją.

    Na ir pabaigai – leidimai gauti iš savivaldybės rašo organizatorius. Keista. Nes savivaldybė apie tai nieko nežino.

  • Nu jo , žemės mokestis 18 000. Pamiršot nuliukus nubraukti. Už ką savininkas moka – nejuokinkit. Afiora kvepia. Teks pačiam , viską investuoti 😁.

  • O tam Ženios Penki Procentai perui degančių padangų dūmai ir žvygsmas nieko jo plikei nesako apie,, tvarią“gamtos saugojimo politiką?Ale by tik koks amerikinis šūdas- tuoj viskas Lietuvon…Ar maža mums tų sodomgomorų su pedofilais ir peredastais?

  • Atsekėme tavo IP. Netrukus susieksim!

  • Gamtosaugininkai ar davė sutikimą? Juk tos žviegiančios mašinos smarkiai dūmins ir kels didžiulį triukšmą, kuris girdėsis ne tik Babėnuose, bet ir dar toliau, toliau ir už Daumantų sodus. Žmonės neturės ramybės. Gamtosaugininkus kiaušingalvis kaip alkanus šunis paleido į trasą, kad skalpuotų žmones, kurie į darbus važiuoja senomis mašinomis. Atseit, labai gamtą teršia. O įžūlūs ir agresyvūs driftininkai tai neterš gamtos, jie driftins su naujomis mašinomis ar su elektromobiliais? Varykit kuo toliau nuo Kėdainių , supersti driftininkai. Ar savam kailyje netelpat, neturit kur energijos pertekliaus išlieti kitokiu būdu?

    • Jei taip jum rupi gamta , kodel neinat piketuoti kai raliai vyksta arba i kokia Formule 1? Juk ten irgi veltui ir padangas sueikvoja, ir ismetamasias dujas i ora leidzia. Ir tie kas vaziuoja paziuret irgi tersia ora.

      Jus kaip visad uz tai, kad tik uzdraust ta sportine technine veikla, o po to skundziates kad jaunimas nieko neveikia ir gatvese chuliganauja.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content