Skaidulos – naudingos, tačiau nepažįstamos

 Skaidulos – naudingos, tačiau nepažįstamos

Tą, kas yra nedidelio dydžio, pastebėti visuomet sunku, – taip nepastebėti pro mūsų akis praslysta ypatingo dėmesio nusipelnę dalykai, apie kuriuos žinome gerokai per mažai informacijos. Skaidulos – vienos tokių medžiagų, kurių dėka jaučiamės energingi, švytime tiek savo vidumi, tiek išore, tad atėjo metas susipažinti su jomis iš arčiau!

Kas yra skaidulos?

Maistinės skaidulos yra angliavandeniai, kurių mūsų virškinimo sistema nepajėgi perdirbti į kūnui funkcionuoti reikiamą energiją. Nors gali atrodyti, jog dėl šios priežasties maistinės skaidulos yra visiškai mums nereikalingos, tačiau tokios mintys negali prieštarauti tiesai labiau nei prieštarauja dabar.

Natūraliosios maistinės skaidulos yra dviejų pagrindinių rūšių: tirpiosios skaidulos valo mūsų organizmą pasirūpindamos kraujyje esančių medžiagų pašalinimu, netirpiosios skaidulos tokį patį procesą atlieka mūsų žarnyne.

Kodėl jos tokios naudingos?

Nepaisant to, jog skirtingų rūšių skaidulos skirtingais būdais rūpinasi mūsų organizmu, jų nauda vienodai svarbi. Skaidulos mažina cholesterolio koncentraciją kraujo plazmoje bei gerina žarnyno veiklą, sumažina pilvo pūtimą, greitina medžiagų apykaitą, sumažina susirgimo diabetu bei onkologinėmis ligomis riziką.

Natūralios skaidulos taip pat suteikia mums sotumo jausmą, – į savo kasdienį maisto racioną įtraukiant kuo daugiau skaidulų turinčius maisto produktus yra lengviau numesti nereikalingą svorį.

Kaip praturtinti savo organizmą skaidulomis?

Galėjote pastebėti, jog kalbėdami apie skaidulos naudojame žodį „natūralios.“ Natūraliomis vadinamos tos skaidulos, kurias galime pasisavinti rinkdamiesi valgyti maistą, turintį daug neperdirbtų angliavandenių.

Nors daugumoje skirtingų maisto produktų rasime skirtingus angliavandenių kiekius, skaidulų bombomis yra laikomi tam tikri daržovių, vaisių, grūdinių kultūrų ir sėklų tipai. Norėdami jaustis sveikiau ir turėti daugiau energijos rinkitės:

· agurkus, brokolius, česnakus, kopūstus, paprikas, petražoles ir kt.

· kriaušes, obuolius, uogas, mėlynes, avietes, juoduosius serbentus ir kt.

· avižas, grikius, miežius, ruduosius ryžius ir kt.

· ispaninio šalavijo (chia) sėklas, linų sėmenis, sezamo sėklas ir kt.

Mums pažįstamas maistas daugeliu aspektų yra ir vaistas, apie kurį nežinojome, todėl vienas geriausių būdų praturtinti savo organizmą skaidulomis yra būtent per skrandį.

Visgi, jeigu jaučiate didesnį skaidulų trūkumą ar negalite vartoti tam tikrų maisto produktų dėl kitų priežasčių, pasitarkite su savo gydytoju ar vaistininku, kurie jums patars vartoti jums labiausiai tinkančius natūralius skaidulinius papildus. 

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video