Mokėsi „parduoti“ švietimo idėją

 Mokėsi „parduoti“ švietimo idėją

Naujųjų technologijų laikais pasiūlyti mokiniams patrauklią ir jų poreikius bei interesus atitinkančią pamoką gali tapti tikru iššūkiu. Tad šiuolaikinis pedagogas turi tapti ne tik švietėju, bet ir išskirtinių gebėjimų „pardavėju“, kad programoje numatytus dalykus ir temas gebėtų „parduoti“ patiems išrankiausiems mokiniams. Juk vis dar pasitaiko pamokų, kurios susideda iš trijų dalių: sausa teorija, tie patys įprasti uždaviniai ir namų darbai. Todėl dažnai kyla klausimas – kokių veiksmų imtis, kad mokinius patrauktume savo pusėn? Tuo tarpu švietimo įstaigų vadovams rūpi ne tik sudominti mokiniai ar tarpinstitucinis bendradarbiavimas, bet ir kompetentingų pedagogų pritraukimas į vadovaujamą mokyklą.

Naujas požiūris, nauji metodai

Apie tai, kaip švietimo įstaigų vadovams tapti lyderiais, kaip į savo organizaciją pritraukti geriausius pedagogus bei kaip juos motyvuoti ir išlaikyti, buvo kalbama Kėdainiuose vykusioje konferencijoje „Kitokia iniciatyva: kaip „parduoti“ švietimo idėją?“, kurios metu su įstaigų vadovais savo patirtimi, idėjomis bei metodais dalijosi sėkmingiausi švietimo srities specialistai bei geriausi kitų sričių ekspertai.

Tuo pat metu mokytojams skirtoje sesijoje netrūko informacijos apie socialinių tinklų, kaip įrankio pažinti vaikus bei jų domėjimosi sritis, galimybes, taip pat apie pedagogo savęs pozicionavimą. Sesijos metu buvo gilinamasi ir į vidinę komunikaciją bei krizių valdymo būdus pamokoje.

Išskirtinis formatas

„Konferenciją „Kitokia iniciatyva: kaip „parduoti“ švietimo idėją?“ organizavo Pedagogas.lt bei Lietuvos vaikų ir jaunimo centras. Išskirtinis konferencijos formatas mokyklų vadovams ir pedagogams leido susidaryti vienodą požiūrį, padedantį siekti sklandaus ir rezultatyvus bendradarbiavimo. Dėl šios priežasties tiek švietimo įstaigų vadovai, tiek pedagogai galėjo klausytis pačių aktualiausių pranešimų, nes pagrindinė konferencijos tema vienu metu buvo plėtojama dviejose skirtingose salėse.

[quote author=“V. Eidėnas“]Kėdainius pasirinkome dėl logistinių sumetimų, o iš vertybinės pusės – mūsų prioritetas – kad kiek įmanoma didesnė Lietuvos dalis galėtų gauti kokybišką turinį.[/quote]

Kalbant apie šveitimo idėjos „pardavimą“ pagrindinis vadovų prioritetas yra rasti būdų susitarti su savo mokyklos bendruomene. Kaip turimas idėjas „išnešti“ į plačiąją visuomenę, šiuo atveju – perteikti mokiniams, su kuriais ir yra dirbama, kaip pamoką bei jos turinį pateikti kuo patraukliau? Idėjų gali būti labai daug, tačiau jei įrankiai bei konkrečios auditorijos yra nežinomi, idėja greičiausiai taip ir liks neįgyvendinta.

Na, o pedagogai? Nepriklausomai nuo turinio, idėjos bei informacijos, kurią norima perteikti mokiniams, pedagogas į klasę atėjęs geros nuotaikos, tikėtina, „parduos“ mokiniams gerą nuotaiką ir jie po pamokos išeis taip pat būdami geros nuotaikos.

Būtent apie tai ir dar daugiau buvo kalbama šios konferencijos metu“, – pasakojo Pedagogas.lt projektų vadovas Vygintas Eidėnas.

Konferencijoje – daugiau nei 40 savivaldybių

Kėdainiuose vykusia konferencija iš viso susidomėjo net 420 žmonių iš daugiau nei 40 šalies savivaldybių.

[quote author=“Aut. past.“]Išskirtinis konferencijos formatas mokyklų vadovams ir pedagogams leido susidaryti vienodą požiūrį, padedantį siekti sklandaus ir rezultatyvus bendradarbiavimo.[/quote]

„Žvelgiant į mokamas tokio tipo kvalifikacijos tobulinimo konferencijas, per paskutinius 3–5 metus buvo tik vienetai konferencijų, kurios pritraukė tiek daug žmonių.

Kalbant apie lokaciją, Kėdainius pasirinkome dėl logistinių sumetimų, o iš vertybinės pusės mūsų prioritetas – kad kiek įmanoma didesnė Lietuvos dalis galėtų gauti kokybišką turinį. Jei imtume didžiuosius šalies miestus – Vilnių, Kauną, Klaipėdą, Šiaulius ar Panevėžį – kuriančius pokytį, turinio yra nemažai, tačiau jei paprašysime kelmiškių ar kėdainiečių atvykti į sostinę, jiems atvykimas, ko gero, kainuos daugiau nei dalyvavimas pačioje konferencijoje.

Statistika rodo, jog 15 proc. visų konferencijos dalyvių buvo iš didžiųjų, o apie 85 proc. – iš mažesnių Lietuvos miestų. Pirminiais duomenimis, iš viso konferencijoje dalyvavo maždaug 48-ių savivaldybių atstovų“, – teigė V. Eidėnas.

Informacija aktuali kiekvienam

Pedagogas.lt projektų vadovo teigimu, konferencijoje buvo siekiama pateikti plataus spektro informaciją – programa buvo dėliojama taip, kad kiekvienas konferencijos dalyvis surastų, išgirstų bei pritaikytų tai, kas jam yra aktualu ir naudinga.

„Pavyzdžiui, jei kalbėtume konkrečiai apie pedagogus, jų auditorija yra vaikai, tad konferencijos metu teorijos buvo mažai. Daugiau buvo orientuojamasi į mokinių pasaulėžiūros supratimą, kuo vaikai gyvena šiandien, ką veikia savaitgaliais, kaip skirtingas medijas, kuriomis domisi ir naudojasi moksleiviai, išnaudoti pamokose, buvo pateikti ir konkretūs pavyzdžiai“, – pasakojo V. Eidėnas.

14 pranešėjų

Atsižvelgiant į aktualiausias konferencijoje gvildentas temas bei „pardavimo“ principus, pranešimus skaitė 14 žinomų lektorių: vienas sėkmingiausių naujos kartos verslininkų Lietuvoje Ilja Laurs, Baltijos koučingo centro vadovas Povilas Petrauskas, pokyčių konsultantas Lukas Benevičius, agentūros „Social Mint“ vadovas Domantas Širvinskas, leidyklos „Šviesa“ viešųjų ryšių vadovė Rūta Latinytė bei daugelis kitų.

„Yra trys pagrindinės stambios „pardavimo“ kolonos: pirmoji – savęs pažinimas ir tobulinimas, antroji – komunikacija, o trečioji – auditorijos pažinimas. Pagal šias kolonas ir buvo dėliojamas lektorių sąrašas“, – sakė V. Eidėnas. 

 

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video

Skip to content