Mokytojo emocinė gerovė – raktas į mokinio sėkmę

Asmeninio archyvo nuotr.
Kėdainių r. Labūnavos pagrindinėje mokykloje nuo 2024 m. birželio 1 d. įgyvendinamas tarptautinis Europos Sąjungos remiamas Erasmus+ KA122 projektas 2024-1-LT01-KA122-SCH-000198348 „SUPraskime – Inclusive education – we are equal“. Vykdydami numatytas veiklas, vasario 17–21 d., mokinių atostogų metu, Labūnavos pagrindinės mokyklos mokytojai dalyvavo švietimo ir mokymų centro „TeneLearning“ savęs suvokimo, savireguliacijos, motyvacijos, empatijos ir socialinių įgūdžių stiprinimo kursuose „Emocinis ugdymas“ Puerto de La Cruz mieste, Tenerifėje.
Mokymuose pedagogai įgijo naudingų teorinių bei praktinių įgūdžių, kurie padeda geriau suprasti save ir mokinius, kurti pozityvią mokymosi aplinką bei efektyviau spręsti konfliktus. Mokytojai mokėsi emocinio intelekto esmės, savireguliacijos praktikų lauke, ugdė savimonę, empatiją ir socialinį sąmoningumą. Taip pat metodų, skirtų suprasti vidinius ir išorinius motyvacijos veiksnius, mokėsi nustatyti asmenines ribas.

Praktikavo aktyvų klausymąsi, pasitikėjimą savimi, progresyvų raumenų atpalaidavimą ir tempimą, dalyvavo pilateso užsiėmimuose. Ugdė atsparumą išlaikyti motyvaciją savo kelyje į sėkmę. Praktikavo dėkingumą, pozityvų mąstymą, vizualizacijos metodus bei kūrė savęs valdymo planą tolesniam pedagoginiam tobulėjimui.
Emocinio ugdymo kursai padeda mokytojams ne tik atpažinti savo emocijas, jas valdyti stresinėse situacijose, bet ir palaikyti emocinę pusiausvyrą. Moko empatiškai klausytis ir suprasti mokinių jausmus bei poreikius. Kursuose įgyta geroji patirtis padeda ugdyti stipresnius ryšius su mokiniais – kartu ir gebėjimą kurti pasitikėjimu grįstus santykius, motyvuoti mokinius bei sumažinti jų nerimą.

Kursuose ypač naudingi pateikti praktiniai metodai, kaip taikiai ir konstruktyviai spręsti nesutarimus tarp mokinių ar su kolegomis. Taip pat šie mokymai padeda lengviau atpažinti perdegimo požymius ir taikyti emocinio atsparumo strategijas.
Erasmus+ projekto „SUPraskime“ kursų geroji patirtis – ne tik puiki mokytojo savijauta, bet ir didesnis jo darbo efektyvumas, teigiamas poveikis mokinių emocinei gerovei, akademinių pasiekimų gerinimui bei kiekvieno ugdytinio asmeninei ūgčiai.