Kol Kėdainiai laukia elektrinių autobusų, gretimų miestų gyventojai važinėjasi nemokamai

 Kol Kėdainiai laukia elektrinių autobusų, gretimų miestų gyventojai važinėjasi nemokamai

Kaimyniniuose miestuose jau seniai važinėja elektrobusai, o kai kuriuose iš jų net ir visi gyventojai jais vežiojami nemokamai./Susisiekimo ministerijos nuotr.

Visai neseniai savivaldybių, kuriose gyventojai viešuoju transportu važinėja nemokamai, sąrašą papildė Radviliškis. Kėdainiuose kol kas nemokamai važinėja moksleiviai, senjorai ir neįgalieji, o visi kiti turi mokėti už važiavimą. Tiesa, gal dabar mokantieji už keliones tą darys noriau, nes visai netrukus į miesto gatves pagaliau išriedės du naujutėliai elektriniai autobusai.

Kompensacijos siekia ir 50 tūkst., ir kone milijoną

Nemokamas viešasis transportas yra keliolikoje savivaldybių. Mažeikiai, Tauragė, Kazlų Rūda, Varėna, Plungė, Neringa ir kai kurie kiti rajonai jau kurį laiką savo žmones vežioja nemokamai.

Patiriami nuostoliai yra kompensuojami iš biudžeto. Tačiau kompensacijos skiriasi stipriai. Štai Radviliškio rajone, kuriame gyvena beveik 35 tūkst. gyventojų, kompensacijoms kasmet reikės apie 50 tūkst. eurų.

Tuo tarpu Tauragės rajone, kuriame gyvena apie 38 tūkst. gyventojų, kompensacijoms kasmet reikėdavo kone milijono eurų.

Kėdbusas“ nuolatinio direktoriaus vis dar neturi. Laikinai šias pareigas eina buvęs ilgametis Gudžiūnų seniūnas Regimantas Valiauskas. Kada bus skelbiamas konkursas direktoriaus pareigoms eiti, dar nežinia, nes pirmiausia bus renkama keturių narių valdyba./Algimanto Barzdžiaus/ „Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Mažeikių rajone, kur yra apie 52 tūkst. gyventojų, per metus nemokamo viešojo transporto kompensavimas atsieina apie 180 tūkst. eurų.

Na, o Kėdainiams nuostolingų maršrutų kompensavimas „Kėdbusui“ – anokia naujiena, nors čia ir ne visi vežiojami nemokamai.

Kaip teigė savivaldybės administracija, pernai lengvatiniam keleivių vežimui buvo paskirta 428 tūkst. eurų kompensacija, o nuostoliams padengti – dar 900 tūkst. eurų.

Užpernai sumos buvo kuklesnės ir bendrai nesiekė milijono.

Kėdainių rajone šiuo metu gyvena per 46 tūkst. gyventojų.

Strateginiame plane numatyta, kad kitąmet nuostolingiems maršrutams kompensuoti „Kėdbusui“ bus paskirta 1,15 mln. eurų išmoka.

Elektriniai autobusai jau pakeliui

Numatoma, kad du naujutėliai elektriniai autobusai Kėdainius pasieks apie spalio vidurį. Sutartis dėl dviejų elektrinių autobusų įsigijimo – buvusio „Kėdbuso“ vadovo Remigijaus Naujoko nuopelnas. To paties, kurį meras Valentinas Tamulis iš darbo išmetė, nes jis esą rodė per mažai iniciatyvos, laiku nesuklijavo stotelių pavadinimų ir galiausiai prarado mero pasitikėjimą.

Įdomu, kiek nuopelnų sau prisiims rajono galva tada, kai tie autobusai riedės Kėdainių miesto gatvėmis?..

Pernai lengvatiniam keleivių vežimui buvo paskirta 428 tūkst. eurų kompensacija, o nuostoliams padengti – dar 900 tūkst. eurų.

Aut. past.

R. Naujokas pasirūpino, kad naujieji autobusai būtų perkami pasinaudojant Projektų finansavimo klimato kaitos programos lėšomis. „Kėdbusui“ buvo skirta 60 proc. subsidija, tai reiškia, kad gauta subsidija siekia 347,9 tūkst. eurų, o dar 353,7 tūkst. eurų „Kėdbusas“ turės pridėti iš savo kišenės. Na, tiksliau sakant, iš savivaldybės biudžeto, mat kišenė iš esmės yra ta pati.

Žinia, vien tik autobusais apsiriboti negalima, teko jiems įrengti ir reikalingą infrastruktūrą autobusų parke. Čia jau visai netrukus turi atsirasti du autobusus vienu metu galinti aptarnauti elektrobusų įkrovimo stotelė. Projektavimo darbai jau padaryti, jie kainavo apie 2 tūkst. eurų. Pačios stotelės įrengimas atsieis dar bent kelias dešimtis tūkstančių eurų.

Kai „Kėdbuse“ R. Naujoko neliko, tolesniu sklandžiu projekto vystymu dabar rūpinasi laikinai „Kėdbuso“ vadovo pareigas einantis buvęs ilgametis Gudžiūnų seniūnas Regimantas Valiauskas.

„Kol kas bus įrengta viena stotelė, tačiau suprojektuota taip, kad ateityje, jei reikės, autobusų parke bus galima įrengti iki 10-ies elektrobusų įkrovimo stotelių“, – sakė R. Valiauskas.

Jis sako, kad vienu įkrovimu autobusas turėtų važiuoti apie 200 kilometrų, o krovimo laikas priklausys nuo to, kokiu režimu autobusas bus kraunamas – greituoju būdu ar lėčiau, tausojant akumuliatorių.

„Pirmiausia elektrinius autobusus, žinoma, leisime mieste. Užmiestyje jie nevažiuos. Rinksimės maršrutus, kur renkasi daugiausia keleivių. Ko gero, 7-ojo maršruto autobusas bus elektrinis, taip pat gal iki Vilainių leisime autobusą“, – sakė laikinasis direktorius.

Autobusai turi 5 metų garantiją akumuliatoriams ir 10 metų garantiją kėbului. Autobusų techninę priežiūrą vykdys juos pardavusi įmonė.

Kitąmet nuostolingiems maršrutams kompensuoti „Kėdbusui“ bus paskirta 1,15 mln. eurų išmoka.

Aut. past.

Direktoriaus nebus, kol nebus valdybos

Ne vienus metus „Kėdbusas“ dirbo be bendrovės valdybos. Dabar, iš darbo atleidus R. Naujoką, laikinasis direktorius dirbs tol, kol savivaldybė prisiruoš paskelbti konkursą vadovo pareigoms eiti.

Tačiau iki tol dar planuojama išrinkti valdybą.

Kaip sakė savivaldybės Statybos ir turto skyriaus vedėja Audronė Naujalienė, rugsėjo 25 dieną „Kėdbusas“ Juridinių asmenų registre įregistravo įstatus, kuriuose numatoma sudaryti bendrovės valdybą iš 4 narių, renkamų 4 metams.

Teisės aktų nustatyta tvarka du valdybos nariai turi būti nepriklausomi, kiti du – skirti savivaldybės institucijos.

Šiuo metu rengiamasi vykdyti valdybos narių atrankos ir/ar skyrimo procedūras.

13 Komentarai

  • nusipirko autobusus tokiom kainom keleivius vežioja nemokamai kada atsipirks autobusai ?

    • Siupkit pypi visi!

  • Nenokama šlapianka ir gazirovkė po kapeiką, ką tarybinių laikų pasiilgot. turit mane ir dar kelis senius iš sovietmečio savivaldybėj ką neužtenka?

  • Nemokamas viešasis transportas yra keliolikoje savivaldybių. Mažeikiai, Tauragė, Kazlų Rūda, Varėna, Plungė, Neringa ir kai kurie kiti rajonai jau kurį laiką savo žmones vežioja nemokamai.
    O Kėdainiai kažkodėl rušiuoja žmones .Nemokamai veža tik moksleivius ,neįgaliuosius ir pensijinio amžiaus žmones. O tai kiti ką raupsuoti, kad jų nemokamai neveža kaip kitose savivaldybėse.

    • Pagrindiniai rinkejei zootechniko pencininkai, tai taip atsidėkoja už išrinkimą anas jiems

  • O gal dėl to kitur nemokamai, nes ten taip nedaužomos autobusų stotelės kaip Kėdainiuose? Juk kai kam atrodo, kad tos stotelės gi nemokamai pastatytos, t.y. niekieno, tai galima daužyt, gadint ir t.t.

  • Tik perskaitęs straipsnio pavadinimą pamaniau, kad būtinai paminėsiu tą stebuklingai nuostabų žmogų Naujoką, kurį čia taip žurnalistai gyrė beveik labiau už Alachą ir Budą kartu sudėjus, kai šį šventą žmogų Valentinas pamanė nesant patikimu. Bet neprireikė man priminti jo nuopelnų, tai gal jau eisiu bent paminklo jam statyti, negalime pamiršti juk.

    • Jemi Mauručių molį ir į jį įmaišai ruginių šiaudų.Na dėl armatūros.Gerai išminkęs kreti pomiatniko figūrą.Moliui išdžiuvus,nušlifuoji ir nutepi lauko darbams skirtu laku pridėjęs aliuminio ar bronzos pudros.Pomiatnikas praktiškai pigus ir beveik nesiskiria nuo lieto iš spalvoto metalo .Tai būtų biusto variantas.A veigu taip iki pusės žmogaus,tai ,rankas išskėtus,gautųsi dar ir tvorelė.Šitas vėlgi kapuose labiau tinka…

      • Va, irgi mintis. Tikrai pigiau. O į kapus nereikia paminklo, jo gyvastį iki kitų rinkimų vis dar visokie palaikys. Žiū, paskui visai kaip feniksas atsigaus, nebereikės paminklų, šventykla bus mažiausiai.

  • Visų socdiemų komentatoriai – gėdykitės.Į kapines visi būsite pašaukti. Tik laiko klausimas.

  • Kedbusas yra įsisenijusių darbiečių valdomas. kadangi įmonė nesugeba generuoti pelno, labai patogu plauti pinigėlius padarant pavežėjimą nemokamu. tik bėda tame, kad nemokamo sūrio nebūna- kitaip tariant už tokią nemokamą paslaugą mokės visi kraštiečiai. labai patogu vadovams- niekas niekada neužkliuva, tiesiog mokėkite brangieji kėdainiečiai

  • straipanyje rašoma, kad naujokas pasirūpino, jog 60% dengs europa- 347 tūkst, o 40% dengs kedbusas- 353 tukst. Matyt kažkaip keistai suprato procentinę sistemą, kurią moko jau 6 klasėje. turbūt dėl to ir nebedirba, dabar kažkur kitur nori būti naujokas 😀

  • Gal 40 ar net daugiau metų kaip nevažiavęs Kėdainiuos autobusu.Reikėtų koc sykį išmėgint tą darmavą važiavimą,ale vot nedrįstu ir tiek.Kažkokie iš užsakytų ar kaip,vis traukia per dantį daugumos rinktą merą,o aš galiu pasakyt ,kad jo kadencijos metu pagaliau buvo sujungtas asfaltas Šventybrastyje su Krekenava.Ir va tas darmavas pavežimas-mužik skazal,mužik sdielal.Su tais alektrogumuliatoriniais įdomus reikalas,bet kažkur skaitytas 100 kiliometrų vienam užtaisymui man kelia kaipo ir nepasitikėjimą jais.Per dieną toks ilgesniu maršrutu važiavęs autobusas tikrai daugiau nukeliauja,tad reikalinga jam pertrauka pakrovimui.Vadinasi,kažkas tą tarpą turės dengti?Na čia sakau nežinodamas maršrutų ilgio ir reisų tankumo,bet tas 100 tikrai gali susidaryti.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video