Kad „Kėdbusas“ atsigautų, reikia ne mažiau kaip 10 milijonų

 Kad „Kėdbusas“ atsigautų, reikia ne mažiau kaip 10 milijonų

Algimanto Barzdžiaus/ „Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

80 – tiek dienų neseniai suėjo, kai „Kėdbusui“ laikinai vadovauja Regimantas Valiauskas. Tiesa, įmonės valdymo struktūra netrukus keisis, mat rajono valdžia nusprendė, kad „Kėdbuse“ vėl turi atsirasti valdyba, o pastaroji padės išrinkti ir nuolatinį įmonės vadovą. Ar R. Valiauskas norėtų ne tik laikinai vadovauti įmonei, kol kas tiksliai nesako, tačiau tokių svarstymų visgi yra. O ką jam pavyko nuveikti per tą laiką, kol laikinai vadovauja įmonei?

Šokiravo darbo sąlygos

„Kėdbuso“ l. e. p. vadovas Regimantas Valiauskas sako, kad atėjus dirbti į įmonę labiausiai jį pašiurpino inžinierių, technikos kiemo padėtis. Iš jo pasakojimo atrodo, kad savivaldybei priklausančios įmonės pastatai tokios būklės, jog iki baisios nelaimės – vos vienas žingsnis.

„Abiejų pastatų stogai apaugę medžiais ir krūmais, lyjant lietui, vanduo bėga ne tik pro stogą per sienas, bet ir ant remontuojamos technikos, net ir buitinėse patalpose.

Nesandarūs langai ir durys, neveikianti ventiliacinė sistema, susidėvėjusi elektros instaliacija“, – savo pirmuosius įspūdžius pasakoja R. Valiauskas.

Kokia gi gali būti darbuotojų motyvacija dirbant tokiomis sąlygomis?

„Iš to susidaro ir emocinė darbo aplinka. Remonto darbininkai dirba be jokio noro, o juk autobusai yra jau 40 proc. nusidėvėję iki nulinės vertės, tai reiškia, kad tik remontas ir geba palaikyti jų „gyvybę“.

Viena iš blogybių, kad buvo perkami labai seni autobusai – 2011, 2013 metų gamybos. Tokių metų autobusai jau tada reikalavo, o dabar ypač reikalauja daug investicijų“, – sako l. e. p. vadovas.

Tiesa, vienintelis pliusas tas, kad perkant tokius autobusus nereikėjo imti paskolų, todėl „Kėdbusas“ įsiskolinimų ir neturėjo.

Pašnekovo teigimu, autobusų stotis yra moderni, galima sakyti, nauja, tad darbo sąlygos administracijoje bei poilsio sąlygos vairuotojams yra geros.

Oficialūs duomenys rodo, kad su nedidelėmis išimtimis „Kėdbuse“ atlyginimai per pastaruosius metus palaipsniui augo.

Aut. past.

Didžiausi pakeitimai – jau nuo kitų metų

Kad „Kėdbusas“ merdi jau metų metus, anokia paslaptis. Savivaldybės įmonė reikalauja vis didesnių investicijų ir savivaldybės prisidėjimo. Ir nors ji nėra 100 proc. išlaikoma savivaldybės lėšomis, visgi didžiausia dalis finansavimo ateina būtent iš savivaldybės biudžeto. Tam, kad būtų įvykdyti radikalūs pakeitimai, kalbėti reikėtų apie kelių dešimčių milijonų eurų investicijas.

Štai Kaunas neseniai nusipirko naujus modernius autobusus, kurių vienas kainuoja 240 tūkst. eurų. Taigi, norint atnaujinti visą „Kėdbuso“ autobusų parką naujais moderniais autobusais, vien tai kainuotų apie 10 milijonų eurų. O kur dar techninės bazės, remonto dirbtuvių modernizavimas, jei tik esamas apskritai įmanoma modernizuoti tiek, kad atitiktų 21 amžiaus standartus…

Tačiau kol kas daroma tai, kas galima, su tais pinigais, kuriuos „Kėdbusas“ turi.

„Apie pakeitimus bus galima kalbėti jau nuo 2024 m. sausio mėnesio, o dabar sutvarkėme remonto dirbtuvių stogus, lietvamzdžius, pakeitėme langus ir duris, aptvarkėme šildymo sistemą. Suplanavome tolimesnius darbus 2024–2025 metams. Tai elektros instaliacija ir ventiliacijos sutvarkymas, tvoros atnaujinimas, kiemo išlyginimas“, – sako R. Valiauskas.

„UAB „Kėdbuso“ ateitis – rajono tarybos rankose. Tikiuosi, kad prasidėjus svarstymui bus atsižvelgta į mūsų rodiklius ir galbūt mano, kaip vadovo mintis ir pasiūlymus“

R. Valiauskas

Elektriniai autobusai dar neatkeliavo

Buvęs „Kėdbuso“ vadovas Remigijus Naujokas parengė projektą, pagal kurį Kėdainius turėjo pasiekti du naujutėliai elektriniai autobusai. Tačiau jie, nors jau turėjo būti Kėdainiuose spalio 10 dieną, iki šiol nėra atvykę.

„Elektriniai autobusai turėjo būti pristatyti spalio 10 dieną, tačiau įstrigo pervežimai logistikoje ir jų neturime, bet tikimės dar šiais metais išvažiuoti į maršrutus.

Mums teko suprojektuoti ir pastatyti elektrinių autobusų pakrovimo stotelę. Darbas – baigiamojoje stadijoje“, – sako įmonės laikinasis vadovas.

Atlyginimai panašūs kaip kitur

Oficialūs duomenys rodo, kad su nedidelėmis išimtimis „Kėdbuse“ atlyginimai per pastaruosius metus palaipsniui augo. Atlyginimo vidurkis yra 1 791,99 Eur (moterų 1 374,25 Eur; vyrų 1 943,90 Eur). Į rankas vidutinis atlygis yra apie 1,1 tūkst. eurų.

„Šiuo metu nėra jokia paslaptis susižinoti apie kaimyninius autobusų parkus. Tose pačiose ataskaitose galima pamatyti ir kaimynų atlyginimus.

Mes labai neišsiskiriame, atlyginimus keliame atsižvelgdami į minimalios algos kėlimą. Beje, spalio mėnesį atlyginimus pakėlėme visiems darbuotojams 10 proc. o nuo 2024 m. sausio 1 d. turi kilti dar 10 proc. Viliuosi, kad atlyginimų kėlimas pritrauks daugiau žmonių, norinčių dirbti „Kėdbuse“, – sako R.  Valiauskas.

Bus valdyba, bus ir vadovas

Kol kas R. Valiauskas įmonei vadovauja laikinai. Paklaustas, ar svarstytų perimti įmonės valdymą kaip visateisis vadovas, jis sako, kad pasiūlymą svarstytų, tačiau viskas priklauso nuo rajono tarybos ir būsimos valdybos sprendimų.

„UAB „Kėdbuso“ ateitis – rajono tarybos rankose. Tikiuosi, kad prasidėjus svarstymui bus atsižvelgta į mūsų rodiklius ir galbūt mano, kaip vadovo mintis ir pasiūlymus“, – sako pašnekovas.

21 Komentarai

  • visur buvo pareigingas ir sumanus vadovas.

    • Rimošaičiui leiskit vadovauti, tai viska išsems iki dugno

  • O kaip su Miegėnų bendrove?

  • Ir aš pagalvojau, skaitydamas pirmas pastraipas…negi be Naujoko kažkas vyksta? Gamta tiesiog ne taip sudėta. Prieš Kalėdas net Kristus galėtų pasislėpti prieš Jo nuopelnus. Šventės visgi liaudžiai turėtų būti, ne kažkokio dviejų tūkstantmečių senumo herojui reikėtų vaidentis.

  • Man Tamulis žadėjo, kad aš būsiu dorektoriumi ble!!!!

  • Vairotojai įspėju nevokite centų ir visada dokitr biletėlius. O jie įsigudrino 30 cnt gražint žmogui kad neimtų bileto

    • Miša bet vairuotojas ne vairuotojas jeigu ant pietų nepasidaro kapeikuų! Pats sakei!!

      • Tai asile darykis ta arbata bet nelok ant viso feisbuko!!! Dar blt pasakyk kad kuro pasidarom. Nu ir urodas koelga

  • Vyrai nepamirškit saldainių atvešt. Bučkį duosiu

  • Kėdbuso durniai patys išlokit kad kuro pasidarot. Urodai. Jei dačikus uždės chui pasidarysit dabar

  • Ši įmonė pavizdys, kaip dirba valstybės valdoma organizacija. Kaip juodoji skylė – milijonus siurbia, o rezultatas ?. Nugyvena techn. bazė, pervargę darbuotojai , klientai, suzeidus staigiai stabdziusio vairuotojo iskeikiami… Kažkodėl man atrodo, kad ne išsigelbėjimas tos valstybinės įmonės. Galima dar,, Lietuvos paštą “ paminėt ir nuolat jų keliamus įkainius…

    • O jūs norėtumėte privatizavimo? Jei manęs atmintis neapgauna, pastarasis elektronų „prichvatas“ nelabai „paėjo“. Bet… vėlgi, priklauso, esi mokančio ar gaunančio tas įmokas pusėje. Iš mokančio – skriauda, o gaunantis tik pažadės GAL kažkada – atskaičius mirtinai būtinų infrastruktūros naujinimus – sumažinti 0,4 arba NET 0,6 cento(tauta iškart prasigyvens už 0,6 ct).

  • Uždaryti tą pinigų melžyklą ir skambinti Kautrai.

    • Savivaldybė turės iš ko Kautrai po tris milijonus per metus mokėt?

      • Valentinai, ar sutiktum būti vadybininku oficialiai? Dėkoju

  • Kol alkoholikai pastoviai sėdintis ant biuletenio po pjankių ten dirbs, tai nebus tvarkos. Ar negali tų vadinamų ligonių administracija patikrinti kaip girti biuletenius gauna

    • Ar negėda pasislėpus ant kolegų taip varyti???

  • tikra tiesa,tai vidurius paleido negaliu ateiti į darbą,tai stuburą susuko arba bloga pasidarė tai tikrai sistema . Yra keletas veikėjų??????

  • Matosi kokie regeneratai pasivadindami kitų vardais dirba šioje įmonėje. Gėda šikniai.

    • Tikrai taip kolegos ant kolegu stumia kaip kvailiai vaiku darzelis

  • Ar protingas vyras dirbtų kėdbuse už tokią algą? Va jums ir atsakymas kas ten dirba

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video