Atliekų rūšiavimo skatinimo kampaniją kuria patys kėdainiečiai

 Atliekų rūšiavimo skatinimo kampaniją kuria patys kėdainiečiai

drąsiems kūrybiniams iššūkiams pasiryžo Kėdainių savivaldybė, keturioms dienoms atidariusi reklamos agentūrą „Fantastika“./Organizatorių nuotr.

Reklaminė kampanija, sukurta ne reklamos specialistų, o pačių vartotojų. Tokiems drąsiems kūrybiniams iššūkiams pasiryžo Kėdainių savivaldybė, keturioms dienoms atidariusi reklamos agentūrą „Fantastika“. Savanoriškai susibūrusių aktyvių miestiečių komanda per kelias dienas pasirengusi išspręsti pagrindinį uždavinį – kaip paskatinti kėdainiečius rūšiuoti atliekas.

Nuo ketvirtadienio iki sekmadienio Kėdainių rajono savivaldybės M. Daukšos viešojoje bibliotekoje veiksiančioje agentūroje verda kūrybinės audros, ne mažesnės nei realiose pasaulio reklamos agentūrose.

12 įvairių sričių ir socialinių grupių kėdainiečių (moksleivių, užsienio kalbų mokytojų, senjorų), kurie atsiliepė į atvirą kvietimą tapti agentūros nariais, patirs visus reklamos kūrimo etapus – nuo susipažinimo su reklamos principais, minčių lietaus („brainstorming“) sesijų iki kūrybinių idėjų fiksavimo, pristatymo komisijai ir įgyvendinimo. Ką tik susikūrusios reklamos agentūros darbą kuruoja idėjos autoriai – kūrybinė agentūra „Autoriai“.

Pribrendo pokyčiams

Idėja reklaminei kampanijai apie atliekų rūšiavimą brendo jau seniai ir vis buvo ieškoma patrauklių priemonių, kaip įtraukti kėdainiečius į kūrybos procesą, kad patys žmonės įneštų pokyčių savo mieste.

Buvo imtasi įvairių priemonių: pakeisti atliekų vežėjai, taikytos ir drausminimo priemonės, reikalaujama aptarnavimo atsakomybės iš paslaugų teikėjų. Tačiau viską apsunkino įsisenėjusios problemos.

Todėl supratome, kad atsainų žmonių požiūrį į rūšiavimą, netvarką prie konteinerių ir kitus dalykus galime keisti tik su pačių miestiečių pagalba.

Nuo ketvirtadienio keturias dienas žmonės patys kuria žinutę, kuri įkvėps ir kitus keistis.  

Prie iniciatyvos prisijungė ir privatus verslas, kuris taip pat siekia būti pokyčių Kėdainiuose dalimi.

„Matome prasmę prisidėti prie unikalių ir pozityviai miesto požiūrį keičiančių iniciatyvų. Mus supanti aplinka ir gyvenimas prasideda nuo kiekvieno asmeninio indėlio, tad labai šaunu, kad problemas Kėdainiuose spręs pati bendruomenė“, – sako Eglė Adomavičienė, AB „Nordic Sugar“ generalinė direktorė.

Prizus dalyviams įsteigė Kėdainių krašto kredito unija bei VIKONDA grupė.

Pagelbės specialistai

Nuo pirmųjų žingsnių reklamos naujokams pagelbės tiek Lietuvoje, tiek tarptautinėje erdvėje daugelį įvertintų kampanijų įgyvendinusi kūrybinės agentūros „Autoriai“ komanda.

Pasak Giedrės Onos Šileikytės, „Autoriai“ strategės, reklamos agentūros „Fantastika“ sukurta kampanija gali būti pirmoji Lietuvoje, kurios autoriai bus pati tikslinė auditorija.

„Mus domina eksperimentai, nemėgstame vaikščioti pramintais saugiais takais. Tad ir ši kampanija – įdomus kūrybinis eksperimentas tiek mums, tiek bendruomenei.

Šis abipusis augimas ir įsitraukimas – tai labai svarbus momentas. Šiam projektui sukūrėme specialią metodiką, kuri galbūt ateityje galės būti pritaikoma ieškantiems sprendimų labai specifinėms auditorijoms, apie kurias dirbant čia, Vilniaus „burbule“, dažnai neturime jokio supratimo. O formaliųjų tyrimų duomenys retai kada padeda“, – sako G. O. Šileikytė.

„Autorių“ komanda į Kėdainius persikėlė su visa kūrybine grupe – nuo operatorių, fotografų iki iliustratorių ir grafikos dizainerių, kad viskas primintų realią kūrybinės agentūros virtuvę.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video