Ar aistros dėl motociklininkų teisių pakeitimų pagrįstos?

 Ar aistros dėl motociklininkų teisių pakeitimų pagrįstos?

Jau nuo rugpjūčio asmenys, turintiys B kategoriją, išklausę specialius kursus galės vairuoti nedidelės galios motociklus./ Julius Kalinskas/Scanpix nuotr.

Dominykas NECIUNSKAS

Prieš pusantro mėnesio Seimas priėmė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisą, kurioje nuspręsta, kad nuo 2021 m. rugpjūčio 1 d. teisę vairuoti lengvuosius motociklus (A1 kategorijos transporto priemones) turės B kategorijos pažymėjimą turintys vairuotojai.  Socialinėse medijose galima matyti, jog šis sprendimas sulaukė nemažai neigiamų atsiliepimų iš vairuotojų, tačiau netrūko ir palaikančių pakeitimus. Ar išties šis sprendimas gali prisidėti prie didesnio avarijų skaičiaus keliuose? O gal priešingai – ugdys vairuotojų toleranciją ir supratimą apie dvirates motorizuotas eismo priemones?

Svarbus tinkamas pasirengimas

VĮ „Regitra“ atstovės spaudai Emilijos Bardauskienės teigimu, saugumui užtikrinti būtina papildomai paruošti vairuotojus.

„Itin svarbu, kad į eismą patektų tik tinkamai pasirengę vairuotojai, kurie nekeltų grėsmės nei sau, nei aplinkiniams. Taigi, manome, kad norint vairuoti A1 kategorijos motociklus, būtinas papildomas pasirengimas“, – sakė įmonės atstovė.

„Regitra“ akcentuoja, jog dviratės transporto priemonės yra ženkliai pavojingesnės už keturrates, todėl ir rizika pakliūti su jomis į eismo įvykį ir būti sužeistam yra gerokai didesnė. Taigi, „Regitros“ nuomone, prie tokių transporto priemonių vairo turi sėsti tik tam pasirengę vairuotojai. Kitaip tariant, bent jau privalomi mokymai vairavimo mokyklose yra būtini.

Kėdainių baikerių klubo „Born Again MCC“ prezidentas Edmondas Bagdonas įsitikinęs, kad įstatymas yra palankus moto bendruomenei. Viliamasi, kad ne tik motociklų keliuose padaugės, bet ir kiti vairuotojai taps akylesni, tolerantiškesni.
„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Išaugo

„Vertinant registruojamų motociklų apimtis matyti, kad, kaip ir įprastai, yra sezoniškumas. Štai per šių metų sausio–gegužės mėn. naujai, t. y. pirmą kartą, dviračių motociklų Lietuvoje buvo įregistruota apie 3,5 tūkst.

Palyginimui, pernai tuo pačiu laikotarpiu apie 3 tūkst., o 2019 m. – apie 3,4 tūkst.“, – teigė E. Bardauskienė.

Jos teigimu, skaičių pokyčiams įtakos turėjo ir pirmasis karantino laikotarpis, kurio metu ribojimai buvo griežtesni.

Vertinant ilgesnio periodo statistiką, jau kurį laiką buvo pastebimas šių transporto priemonių skaičiaus augimas, tačiau išskirtinio augimo, sietino su palengvintomis galimybėmis vairuoti A1 kategorijos motociklus, nepastebima.

Reikės naujo pažymėjimo

Vairuotojams, kurie išlaikys papildomus kursus, suteiksiančius teisę vairuoti mažos galios motociklus turint B kategoriją, kyla klausimas – o kas bus su vairuotojo pažymėjimu?

„Pabaigus mokymus, vairuotojas tiesiog turės kreiptis į „Regitros“ padalinį dėl naujo vairuotojo pažymėjimo išdavimo.

Pažymėjime prie B kategorijos įrašysime specialų kodą, kuris reikš, kad asmuo gali vairuoti A1 kategorijos motociklus Lietuvoje“, – informuoja E. Bardauskienė.

Motociklininkė Laura Subačiūtė mano, jog rizika kelyje
yra didesnė vairuojant A kategorijos transporto priemones, todėl natūraliai reikalingas atitinkamas, griežtesnis
būsimų vairuotojų paruošimas./Asmeninio archyvo nuotr.

Sprendimu džiaugiasi

Kėdainių baikerių klubo „Born Again MCC“ prezidentas Edmondas Bagdonas sako, kad Seimo priimtą sprendimą vertina palankiai.

„Aš manau, jog šis sprendimas buvo priimtas teisingai.

Turėdamas B kategoriją, Kelių eismo taisykles vis tiek žinai, tavo elgsena kelyje yra aiški.

Motociklo vairavimo kursai, žinoma, nesuteiks tokių pagrindų, kad važiuotum kaip profesionalas, mokytis kelyje nuolatos reikės, būtent taip ir įgyjama daugiausia patirties“, – sako baikeris.

Edmondas sutinka, jog į eismą išvažiavus su motociklu, avarijos rizika akivaizdžiai padidėja. Tačiau visgi paklaustas, ar mato kažkokių neigiamų šio įstatymo pusių, jis sakė negalintis jų įvardinti. Priešingai, tikisi didesnio supratimo kelyje.

„Galimas variantas, jog atsiras daugiau žmonių, kurie pradės vairuoti motociklus iki 125 kub. cm, o tai išeis tik į naudą pačiam miestui. Galimai atsiras daugiau erdvės mieste, sumažės tarša, gali sumažėti ir kamščių problema“, – svarstė pašnekovas.

Buvo lengviau

Solidų motociklo vairavimo stažą sukaupęs E. Bagdonas neslepia – anksčiau išlaikyti egzaminą ir gauti A kategoriją buvo žymiai lengviau nei dabar.

„Atsimenu, kai pats važiavau laikyti A kategorijos.

Kai atvykau, padalinyje dar net nebuvo motociklų, su kuriais būtų galima laikyti teises, todėl išėjo taip, kad teises išsilaikiau tą pačią dieną su savo motociklu „Jawa“, kurį man davė darbe. Pats egzaminas buvo nepaprasto lengvumo: viens du ir viskas, teises turi“, – juokiasi Edmondas.

Jaunimas skeptiškesnis

Tuo tarpu jaunosios kartos motociklininkai, atrodo, į įstatymo pakeitimus žiūri su atsarga. Kraštietė Laura Subačiūtė sako yra įsitikinusi, jog įsigaliosiantis įstatymas nėra visiškai apgalvotas.

„Mano nuomone, motociklo vairavimas reikalauja specifinių žinių ir praktinių įgūdžių bei gebėjimų, kurių neįgyjama gaunant teisę vairuoti B kategorijos transporto priemones.

Antra problema gali būti ta, kad gali išaugti motociklų, atitinkančių A1 kategoriją, tačiau galingesnių nei įstatyme apibrėžtas galingumas, paklausa. Taigi iš esmės bus sukčiaujama kelyje, ir prie galingos dviratės transporto priemonės vairo sės tam nepasiruošę vairuotojai“, – teigia Laura.

Pašnekovė, kuriai motociklizmas artimas nuo pat mažų dienų, visgi sako, kad eismo dalyvių veiksmai ir vairavimo kultūra verčia ją kelyje būti itin atidžia.

„Nuo pat mažens motociklai man yra tapę neatsiejama vasaros pramoga. Nuo 7-erių metų stuksendavau kaip genys tėčiui į šalmą stipriai jį apsikabinusi.

Išsilaikiusi teises, supratau, kad nėra nieko smagiau nei vytis vėją.

Tačiau kiekvieną kartą išvažiavusi į gatvę suprantu, kad manęs eismo dalyviai praktiškai nepastebi, todėl privalau būti labai atsargi“, – neslepia mergina.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video