Pagaliau planuoja tvirtinti savivaldybės biudžetą

 Pagaliau planuoja tvirtinti savivaldybės biudžetą

Pagaliau planuojama tvirtinti Kėdainių rajono savivaldybės biudžetą. Tai ketinama padaryti kitą savaitę, nors pagal LR Biudžeto sandaros įstatymą tai turėjo būti padaryta dar iki vasario 21 dienos. Kėdainių rajono savivaldybė, nesilaikydama įstatymo, rajono tarybos komitetams šį svarbiausią metų sprendimo projektą pradėjo pristatinėti tik praėjusią savaitę, po to, kai meras sulaukė Vyriausybės atstovo reikalavimo biudžetą patvirtinti neatidėliojant.

Mero argumentai nepaveikė

Sprendimą laiku nepatvirtinti biudžeto meras aiškino tuo, jog nori, kad šį svarbiausią rajono dokumentą tvirtintų jau naujai išrinkta rajono taryba.

Politikos senbuviai jau tuomet viešai sakė, kad vadovaujantis įstatymais toks mero planas yra nerealus ir neįmanomas, akivaizdžiai nusižengiantis įstatymui.

Tačiau mero jokie argumentai nepaveikė.

Ką mano nauji rajono tarybos nariai?

O ką apie tokią mero savivalę mano patys naujai išrinkti rajono tarybos naujokai, neva dėl kurių iki šiol ir nebuvo tvirtinamas biudžetas?

Visiems būsimiesiems rajono tarybos naujokams pateikėme tą patį klausimą – kaip Jūs, kaip naujai išrinktas rajono tarybos narys, iki šiol nedalyvavęs rajono tarybos darbe, vertinate Kėdainiuose susiklosčiusią situaciją, kai iki šiol nepatvirtintas rajono savivaldybės 2019 metų biudžetas?

Kaip jau minėta, biudžeto projekto svarstymas pradėtas tik praėjusią savaitę, po to, kai buvo gautas Vyriausybės atstovo raginimas ir konstatuota, kad biudžeto nepatvirtinus iki vasario 21 dienos, yra pažeisti LR Biudžeto sandaros įstatymo 5 dalyje nustatyti reikalavimai.

Šis klausimas nebuvo pateiktas tik į rajono tarybą išrinktam Valentinui Tamuliui, nes jis dalyvauja mero rinkimų antrame ture, ir Sandrai Barzdienei, nes darbas rajono taryboje šiuo metu jai yra pagrindinis – šią kadenciją S. Barzdienė yra rajono tarybos sekretorė.

Du tarybos naujokai – socialdemokratas Tomas Bičiūnas ir liberalas Kastytis Kundrotas į pateiktą klausimą neatsakė, o štai kiti – drąsiai išsakė savo nuomonę.

„Prieš įstatymus visi esame lygūs“

Alfredas Hofmanas, visuomeninis rinkimų komitetas „Valentino Tamulio komanda – mūsų krašto sėkmei“

„Prieš įstatymus visi esame lygūs – tiek žmonės, tiek institucijos, todėl tai, kad iki šiol biudžetas nepatvirtintas pažeidžiant įstatymą, yra netoleruotina.

Tačiau ši situacija atskleidžia ir įstatymų spragas – už įstatymo nesilaikymą nenumatyta jokia griežtesnė atsakomybė nei merui, nei tarybai, kas galėtų užkardyti tokius veiksmus. Tačiau, žinoma, tai neturėtų tapti priežastimi nesilaikyti įstatymo.

Jei įstatymų nežinojimas nuo atsakomybės neatleidžia, tai ir konkrečios bausmės nenumatymas turėtų neskatinti pažeisti įstatymą, kas ir nutiko Kėdainių atveju.

Mūsų valstybė jauna, tad natūralu, jog kiekvienais metais vienokie ar kitokie pavyzdžiai parodo, kad ir jos įstatymuose dar daug ką reikia tobulinti, o merui ir tarybai – prisiimti daug daugiau asmeninės atsakomybės.“

„Toks aiškinimas buvo tik akių dūmimas“

Karolina Štelmokaitė, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga

„Visa ši „biudžeto istorija“ kvepia neskaniai, tai yra, visuomenės apgaudinėjimu ir cinizmu.

Man, kaip naujos kartos Kėdainių politikei, tai absoliučiai nepriimtina.

Atidžiai sekiau šiuos įvykius dar nuo šių metų pradžios, kuomet labai keistą sprendimą vilkinti biudžeto priėmimą ir sąmoningai pažeisti įstatymus meras Saulius Grinkevičius grindė iš pirmo žvilgsnio gan kilnia priežastimi: neva, taip siekiama išvengti situacijos, kada biudžetą priima „sena“ valdžia, o su juo dirba „nauja“ valdžia.

Pasirodo, toks aiškinimas Kėdainių piliečiams buvo tik akių dūmimas – uždelstą biudžetą, rinkimams pasibaigus, priims ta pati „sena“ valdžia dar vadovaujant S. Grinkevičiui, nors gal meru bus išrinktas ir nebūtinai jis.

Galima tik įsivaizduoti, kokį biudžetą „senoji“ valdžia gali palikti „naujajai“, reaguodama į pralaimėjimą?

Tokios rinkiminės taktikos ir strategijos, sąmoningai pažeidinėjant įstatymą, laikant įkaitais rajoną, nėra europinės praktikos pavyzdys.

Dabartinis meras, manyčiau, labai rizikuoja būti nubaustas rinkėjų, paaiškėjus visam šiam biudžeto spektaklio tikslui.“

Kuo kalti mūsų žmonės?“

Aušrelė Kaminskienė, visuomeninis rinkimų komitetas „Valentino Tamulio komanda – mūsų krašto sėkmei“

„Mano nuomone, tai – Kėdainių mero arogancijos kulminacija.

Mero postą prieš 4 metus jam patikėjo Kėdainių rinkėjai nuoširdžiai tikėdamiesi, jog meras atsakingai vykdys savo pareigas, rūpinsis žmonėmis neskirstydamas jų į niekingus ar ištikimus jam.

Praėjo visi 4 metai, darbo patirtį, kaip planuoti pajamas ir išlaidas, jis jau turėjo įgyti. Juo labiau kad Lietuva ir Kėdainiai išgyvena ekonominio pakilimo laiką…

Manau, kad toks mero vienasmenis sprendimas dėl biudžeto svarstymo ir tvirtinimo vilkinimas parodo jo cinišką požiūrį į visus kėdainiečius.

Ar miesto šeimininkas negali ar nenori matyti kraštiečių, nemąstyti, kaip toks sprendimas atsiliepia daugeliui kėdainiečių šeimų? Juk dabartinė Lietuvos Vyriausybė įdėjo labai dideles pastangas, kad didėtų savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojų pajamos.

Gal tokiu sprendimu Kėdainių meras nori parodyti savo viršenybę prieš šalies Vyriausybę, Seimą?

Akivaizdu, kad įstatymai jam negalioja. Tačiau kuo kalti mūsų žmonės?

Kėdainių meras kandidatuoja antrai kadencijai deklaruodamas savo neužbaigtų darbų tęstinumą. Pagrįstai kyla klausimas, ką jis siūlo savo programoje, jeigu pagrindinis įstatymas dėl savivaldybės biudžeto netvirtinamas? Manau, kad tai parodo, jog pažadai liks tik pažadais, nes jiems įvykdyti dabartinis meras neturi tvirto pagrindimo.“

„Blogas pavyzdys visai rajono bendruomenei“

Gintautas Muznikas, visuomeninis rinkimų komitetas „Valentino Tamulio komanda – mūsų krašto sėkmei“

„Patį faktą, kad iki šiol nepatvirtintas rajono biudžetas, vertinu neigiamai dėl šių priežasčių:

  1. Nesilaikoma Lietuvos Respublikos Biudžeto sandaros įstatymo ir tai yra nepagarba visai valstybės teisinei sistemai. Taip pat tai blogas pavyzdys visai rajono bendruomenei.
  2. Kiekviena įmonė ar įstaiga, siekdama tinkamai planuoti savo veiklą, sudaro biudžetus. Patvirtinto biudžeto neturėjimas – tai gyvenimas šia diena.

Savivaldybės finansuojamų įstaigų veikla be patvirtinto biudžeto neleidžia joms turėti papildomų išlaidų, lyginant su praeitais metais (skiriama tik 1/12 praėjusių metų asignavimų). Tai trukdo vykdyti naujus projektus bei planuoti savo veiklą.

Argumentas, kad biudžetas netvirtinamas iki naujos tarybos išrinkimo, nėra pateisinamas, kadangi nauja taryba, gerai įsigilinusi ir įvertinusi faktinį biudžeto vykdymą, pusmečiui pasibaigus gali jį koreguoti.“ 

„Nėra jokios pateisinamos priežasties pažeidinėti įstatymus!“

Paulius Aukštikalnis, visuomeninis rinkimų komitetas „Valentino Tamulio komanda – mūsų krašto sėkmei“

„Pirmiausia noriu pasakyti, jog įstatymų pažeidinėjimo netoleruoju. Ypač kai tai daro aukščiausia rajono valdžia.

Dėl biudžeto svarstymo situacija yra labai keista.

Pirma – nesuprantu, kokiu tikslu buvo vilkinamas 2019 m. biudžeto svarstymas.

Esu girdėjęs, kad galimai biudžetą patvirtins nauja taryba. Tačiau, kaip visi pamatėme, taip tikrai negali būti, ką vėliau ir patvirtino Vyriausybės atstovo nurodymas merui ir tarybai kuo skubiau tvirtinti biudžetą.

Antra – biudžeto nepatvirtinus iki vasario 21 dienos, yra pažeistas LR Biudžeto sandaros įstatymas. Tai net neverta komentuoti… Nėra jokios pateisinamos priežasties pažeidinėti įstatymus!

Trečia – gaila įstaigų, kurios negali vykdyti jokių naujų programų, kurios negali vykdyti viešųjų pirkimų ir kai kurių kitų savo funkcijų visą pirmą ketvirtį, nes turi pinigų tik išsimokėti atlyginimams ir tai, panašu, kad ne visos… O jei biudžetas bus svarstomas ilgiau, tai gal teks ir visą pusmetį pragyventi su 1/12…

Ketvirta – labai keista, kai vienas asmuo, kad ir užimantis aukščiausias rajono vadovo pareigas, gali save laikyti protingesniu už visą Lietuvą ir „išradinėja dviratį iš naujo“.

Tikiuosi, kad biudžetas bus patvirtintas kaip įmanoma greičiau ir pagaliau bus laikomasi Lietuvos įstatymų ir Kėdainių rajono savivaldybėje.

Biudžetas negali būti politikų ir bet kokių rinkimų įkatu“

Alvydas Ardavičius, visuomeninis rinkimų komitetas „Valentino Tamulio komanda – mūsų krašto sėkmei“

„Rajono biudžetas besąlygiškai turi būti patvirtintas laiku, vadovaujantis LR Biudžeto sandaros įstatymo bei kitų teisės aktų reikalavimų, kadangi tai yra, vaizdžiai tariant, mūsų rajono finansinės arterijos. Nuo to priklauso tolimesnė biudžetinių įstaigų finansavimo, įvairių socialinių projektų ir viso rajono normalus funkcionavimas.

Biudžetas negali būti politikų ir bet kokių rinkimų įkatu. Mano galva, tai negarbinga, kadangi dėl to, visų pirma, kenčia Kėdainių rajono žmonės.“

 

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video