Karštoji linija. Kodėl dirbtinai ilginamos ligonių eilės?

 Karštoji linija. Kodėl dirbtinai ilginamos ligonių eilės?

Į „Rinkos aikštės“ redakciją kreipėsi kėdainietė, atsidūrusi nemalonioje situacijoje, kuomet norėjo patekti pas traumatologą. Moteris įsitikinusi, kad pažeista jos teisė gydytis pas tą specialistą, kuriuo ji pasitiki ir pas kurį norėtų patekti.

„Norėčiau pasidalinti savo karčia patirtimi dėl komplikuoto patekimo pas Kėdainių ligoninės traumatologą ir apie ten dirbtinai ilginamas ligonių eiles.

Prieš keletą dienų susižeidžiau koją. Žinodama procedūros eigą, pirmiausia nuvykau pas šeimos gydytoją (esu „Šeimos klinikos“ pacientė). Gydytoja išrašė siuntimą pas traumatologą.

Nuvykau į Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centro registratūrą. Pateikiau siuntimą registratorei. Registratorė paklausė, ar eisiu pas šį traumatologą (gydytojo pavardės nenoriu minėti, nors su visa derama pagarba manau, kad jam tikrai jau reikėtų į užtarnautą poilsį), atsakiau taip. Tik vėliau, jau šio gydytojo kabinete supratau, kodėl buvo toks registratorės klausimas.

Gydytojas pakonsultavo ir pasakė, kad jei per dešimt dienų nepagerės, kreiptis vėl.

Skausmui nemažėjant, paskambinau į registratūrą, prašydama talono, pas kitą traumatologą. Registratorė, prisistačiusi kaip Vida, paklausė ar turiu siuntimą. Paaiškinau, kad siuntimas yra kortelėje. Čia ir prasidėjo visa sumaištis.

Darbuotoja paaiškino, kad jei noriu patekti pas kitą traumatologą, turiu atnešti naują siuntimą, nors niekaip nesupratau kodėl, juk ant siuntimo nėra gydytojo pavardės, kad būtent pas jį turiu lankytis, o ir siuntimas liko kortelėje. Tačiau registratorė tik užsispyrusi kartojo, kad taip parašyta Darbo kodekse. Nežinau, gal ji turėjo omenyje savo pareiginę instrukciją?

[quote author=“Kėdainietė“]Darbuotoja paaiškino, kad jei noriu patekti pas kitą traumatologą, turiu atnešti naują siuntimą, nors niekaip nesupratau kodėl, juk ant siuntimo nėra gydytojo pavardės, kad būtent pas jį turiu lankytis, o ir siuntimas liko kortelėje. Tačiau registratorė tik užsispyrusi kartojo, kad taip parašyta Darbo kodekse.[/quote]

Atsibodus įrodinėti savo tiesą, sakau, gerai, atnešiu naują siuntimą ateidama pas gydytoją, jūs mane tik užregistruokite. Bet ir toks variantas registratorei netiko. Ji aiškino, kad reikalingas siuntimo numeris. Po to paaiškino, kad jei esu iš kitos poliklinikos, siuntimo numerio kaip ir nereikia, tačiau vis tiek neregistravo, nes siuntimo dar neturėjau.

Norėčiau žinoti, kodėl buvo pažeista mano teisė gydytis pas tą gydytoją, kuriuo pasitikiu? Kodėl kreipiantis į specialistą, kas kelias dienas reikalingas vis naujas siuntimas? Ar ne todėl, kad už kiekvieną apsilankymą gydytojas gauna užmokestį?

Kodėl registratorė neužregistravo manęs (net jei ir reikia naujo siuntimo)? Juk galėjo įspėti, pasakydama, kad jei ateidama pasiimti talono pas gydytoją, neturėsiu siuntimo, pas gydytoją nepateksiu…“ – redakcijai adresuotame laiške rašo ligone prisistačiusi kėdainietė.

Į moters klausimus paprašėme atsakyti Kėdainių ligoninės direktoriaus Stasio SKAUMINO.

„Dėkojame už mūsų pacientės atsiliepimą bei, žinoma, apgailestaujame, kad jai teko patirti nemalonių išgyvenimų.

Norime kiek patikslinti situaciją: suprantame, kad patyrusi kojos traumą bei gavusi šeimos gydytojos siuntimą ji iš karto pakliuvo pas gydytoją traumatologą ir jis jai suteikė visą reikalingą pagalbą bei informaciją, taip pat rekomendavo kojos skausmui neslūgstant kreiptis į jį pakartotinai, ką ji ir norėjo padaryti, nes skausmas nepraėjo.

[quote author=“S. Skauminas“]Pagal galiojančias Teritorinės ligonių kasos taisykles, jei pacientas pakartotinai kreipiasi į tą patį jį konsultavusį specialistą, paslauga teikiama nemokama. Tačiau jei jis renkasi kitą tos pačios profesinės kvalifikacijos specialistą, už jo konsultaciją pacientas turi susimokėti pats, nebent turėtų šeimos gydytojo siuntimą.[/quote]

Tačiau šiuo atveju nėra aišku, kodėl pacientė norėjo kito specialisto konsultacijos, nes iš jos laiško neaišku, ką netinkamai ar neprofesionaliai padarė pirmasis gydytojas. 

Pagal galiojančias Teritorinės ligonių kasos taisykles, jei pacientas pakartotinai kreipiasi į tą patį jį konsultavusį specialistą, paslauga teikiama nemokama. Tačiau jei jis renkasi kitą tos pačios profesinės kvalifikacijos specialistą, už jo konsultaciją pacientas turi susimokėti pats, nebent turėtų šeimos gydytojo siuntimą.

Registratorė, žinodama galiojančią tvarką, pacientės paprašė siuntimo, kad jai nereikėtų pačiai mokėti už konsultaciją.

Suprantame pacientės norą pirma užsiregistruoti pas specialistą ir tik tada eiti siuntimo, tačiau esame turėję atvejų, kai ligoniai pažada atnešti šeimos gydytojo siuntimą, tačiau to nepadaro.  Tokiu būdu užimamas gydytojo specialisto laikas ir atimama galimybė kitam ligoniui gauti konsultaciją.

Siekdama išspręsti šią problemą Kėdainių ligoninė su Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centru sutarė, kad šeimos gydytojas užrašo ant siuntimo specialų numerį, kurį pacientas turi pasakyti registratorei, jei registruojasi telefonu arba įrašyti jį, jei registruojasi  elektroniniu būdu.

Šiuo konkrečiu atveju pacientė neturėjo siuntimo, tad ir numerio registratorei pasakyti negalėjo.

Norime priminti, kad konsultacijos pas pirmą kartą apžiūrėjusį traumatologą būtų buvę nemokamos ir papildomo siuntimo joms nebūtų reikėję.

Jei įvyko kažkas, dėl ko pacientė nebenorėjo bendrauti su šiuo mediku, prašome kreiptis arba į Kėdainių ligoninės administraciją arba į konsultacijų poliklinikos vedėją.

Pažymime, jog pacientei buvo siūlyta situaciją išsiaiškinti su poliklinikos vedėja, tačiau ji tai daryti atsisakė.

Dar kartą atsiprašome dėl susiklosčiusios situacijos ir visus pacientus, patyrusius nesklandumų, kviečiame informuoti apie tai mus.“

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video