Kas yra CMR ir kaip teisingai paruošti važtaraščius?

Pastaruosius keletą metų krovinių gabenimo į Ukrainą kryptis yra viena populiaresnių. Šioje šalyje, kaip ir kitose 54 šalyse, galioja CMR konvencija, todėl komerciniai kroviniai, už kurių legalų gabenimą yra mokamas mokestis, yra teisiškai apsaugomi.
Kas yra CMR?
CMR yra tarptautinis važtaraštis, kuris yra svarbus ir esminis dokumentas, būtinas norint teikti legalias vežimo paslaugas. Pavyzdžiui, keliais gabenant tarptautinius krovinius komerciniais tikslais. Tokio krovinių vežimo būdo taisykles apibrėžia CMR konvencija. Šiuo metu ši konvencija galioja daugelyje Europos šalių, taip pat kai kuriose Azijos, Pietų Amerikos ir Afrikos šalyse – iš viso jų net 55.
Kitaip tariant, CMR yra dokumentas, patvirtinantis komercinio krovinio pervežimo iš vieno taško į kitą sutartį. Tačiau verta atminti, kad saugumo ir teisinės apsaugos sumetimais bei siekiant išvengti galimų pretenzijų ateityje, rekomenduojama parengti teisingai užpildytą cmr važtaraštį. Važtaraštyje turėtų būti labai tiksliai apibrėžta vežamo krovinio specifikacija ir kita svarbi informacija. Be to, tai dokumentas, kuriame galima labai tiksliai nurodyti, pavyzdžiui, papildomus reikalavimus vežamam kroviniui, pavyzdžiui, krovinio temperatūrą, kad jis išlaikytų pirmines savybes ir gabenimo metu neliktų sugadintas.
Užpildyti važtaraštį – kiekvienos krovinių gabenimo transporto įmonės pareiga, todėl vertėtų gerai žinoti, kokia informacija turi būti pateikta tokiame dokumente.
Tarptautinio krovinių vežimo sutarties konvencija nenurodo, kas būtent turėtų pildyti važtaraštį – ar siuntėjas, ar krovinio pervežėjas. Tačiau praktikoje dažniausiai jį pildo krovinio ekspeditorius arba vežėjas, teikiantis prekių gabenimo į galutinę vietą paslaugą.
Kokia informacija turi būti įtraukta į krovinio gabenimo važtaraštį?
Pagal Tarptautinio krovinių vežimo sutarties konvencijos nuostatas kiekviename važtaraštyje turi būti ši informacija:
- važtaraščio sukūrimo data ir vieta,
- siuntos siuntėjo ir gavėjo vardas, pavardė bei adresas,
- krovinio gabenimo įmonės pavadinimas arba vežėjo, teikiančio logistikos paslaugą, pavadinimas,
- numatoma prekių gavimo data ir vieta,
- krovinio pobūdis, įskaitant detalų prekių aprašymą,
- išsami informacija apie naudojamą krovinių pakuočių tipą,
- jei tai ADR (pavojingas) krovinys, reikalinga informacija, nurodanti tokio krovinio specifikaciją ir speciali etiketė ADR kroviniui,
- vežamų prekių vienetų skaičius ir kt. informacija,
- taip pat būtina važtaraštyje nurodyti kiekvieno krovinio svorį,
- informacija apie išsamias transportavimo išlaidas,
- informacija susijusi su krovinio muitinės formalumais,
- teiginys, kad vežamam kroviniui taikomos CMR konvencijos nuostatos.
1 Komentaras
kurį kartais tekdavo išsirašyt pačiam vairuotojui.Juk jų po cielą pačkę kožnoj furoj visi vežiojasi.Svarbu,kad būtų su vežėjo firmos antspaudais.Aha,ypač vežant ADR krovinį lenkai kabinėdavosi dėl kiekvieno prekės kodo ir kitų duomenų.Na,kad išplėštų sau kąsnį.Tad reikėdavo šoferistui būt pasikausčiusiu,nes siuntėjams dzin tos konvencinės nuorodos.Pakrovė ,invoicus įteikė ir čiuožk.Nežinau kaip ten dabar,bet iš rankos susirašydavai,jei pakrovime neišrašė ir viskas būdavo okey.