Šviesiosios gimnazijos komanda – tarptautinio projekto Prancūzijoje dalyvė

 Šviesiosios gimnazijos komanda – tarptautinio projekto Prancūzijoje dalyvė

Projekto dalyviai prie akvariumo NAUSICA./Asmeninio archyvo nuotr.

Šiuolaikinis mokymosi procesas neįsivaizduojamas be bendradarbiavimo ir sąsajos su gyvenimu. Diskusijos leidžia sužinoti daug naujų dalykų, pritaikyti žinias, ugdyti gebėjimus, o sąsaja su realaus gyvenimo kontekstu skatina gilintis į aplinkos problemas. Klimato kaita – viena iš didžiausių grėsmių žmonijai, todėl labai svarbu ugdyti atsakingą požiūrį į aplinką ir tvarios gyvensenos įgūdžius. Tarptautinis „Erasmus+“ programos KA229–051130 projektas ECO THINKING FOR ECO LIVING didelį dėmesį skiria tvariai gyvensenai, todėl ir pagrindinis projekto tikslas – prisidėti prie planetos išsaugojimo. Vienas iš projekto etapų – partnerių iš Islandijos, Turkijos, Prancūzijos, Ispanijos ir Lietuvos susitikimas Prancūzijoje.

Intensyvi savaitė

Balandžio 25–30 d.  Kėdainių šviesiosios gimnazijos mokinių ir mokytojų komanda lankėsi Tourcoing’o mieste Šiaurės Prancūzijoje. Gimnazijai šiame projekto etape atstovavo gimnazistai Lukas Rudėnas, Kamilė Draudvilaitė, Patricija Padvilikytė, Audrė Bružauskaitė ir mokytojos Jūratė Kaupienė, Asta Jakštienė, Simona Bolisienė.

Mokiniai ir mokytojos svečiavosi Tourcoing’o miesto Lycée eic mokykloje, turinčioje ECO–LYCEE sertifikatą, ir praleido intensyvią, turtingą įvairių veiklų savaitę.

Projekto etapo Prancūzijoje metu dėmesys sutelktas į elektroninių atliekų rūšiavimo ir antrinio panaudojimo problemas. Kiekvienos šalies mokinių komandos pristatė sukurtas prezentacijas apie elektroninių atliekų rūšiavimą, klausėsi pranešimo apie ekologines problemas, kylančias dėl šios rūšies atliekų transportavimo, diskutavo apie taršos įtaką klimato kaitai.

Mokiniai aiškinosi, kokios yra elektroninių atliekų rūšys, įvardijo jų žalą aplinkai, analizavo statistinius duomenis ir aptarė atliekų perdirbimo galimybes. Daug dėmesio sulaukė šeimininkų, Lycée eic mokyklos mokytojų,  pristatymas, kurio metu pasidalyta patirtimi rūšiuojant atliekas.

Islandijos, Turkijos, Prancūzijos, Ispanijos ir Lietuvos mokytojų komandų atstovai./Asmeninio archyvo nuotr.

Interaktyvūs žaidimai bei kūrybinės dirbtuvės

Veiklas paįvairino interaktyvūs žaidimai bei kūrybinės dirbtuvės: mokiniai kūrė koliažus, iliustruojančius skaitmeninių prietaisų žalą aplinkai, iš įvairių rūšių elektroninių atliekų konstravo modelius, kuriuos būtų galima pritaikyti įvairiose srityse.

Projekto dalyviai turėjo galimybę patys įsitikinti, kad elektroninės atliekos taip pat gali būti panaudojamos.

Susitikimai ir išvykos

Veiklų savaitę paįvairino susitikimai ir išvykos. Susitikimo su savivaldybės atstovais miesto rotušėje metu kalbėta apie projekto ECO THINKING FOR ECO LIVING svarbą miesto bendruomenei.

Įspūdį paliko ir bendravimas su organizacijos CYCLOBAT atstovu, kuris mokiniams ir mokytojams pademonstravo elektrinių dviračių baterijų antrinio panaudojimo galimybes. Vertinga patirtimi projekto dalyviams tapo ir išvyka į atliekų utilizavimo ir perdirbimo gamyklą TRISELEC Halluin’e.

Stebėjo šiukšlių rūšiavimo bei utilizavimo procesą

Šviesiosios gimnazijos mokytojų ir mokinių komanda po kėdainiečių pristatymo./Asmeninio archyvo nuotr.

Mokiniai ir mokytojai stebėjo šiukšlių rūšiavimo bei utilizavimo procesą, klausydamiesi gamyklos atstovų pasakojimo, sužinojo, kad įmonė deginamų šiukšlių šilumos energiją panaudoja elektros energijai gaminti ir vandeniui šildyti.

TRISELEC – tai socialiai atsakinga įmonė, kuri ne tik kuria darbo vietas, bet ir suteikia galimybę atvykėliams iš kitų šalių mokytis prancūzų kalbos, įgyti kompiuterinio raštingumo įgūdžių, o tai leidžia daug geriau integruotis darbo rinkoje.

Didžiulį įspūdį projekto dalyviams paliko kelionė į NAUSICA akvariumą, esantį šiaurinėje Prancūzijoje prie Pa de Kalė sąsiaurio netoli Anglijos. Šis akvariumas – didžiausias Europoje. Lankydamiesi jame projekto dalyviai turėjo galimybę pažinti jūrų gyvūniją ir augaliją. Modernios ekspozicijos paskatino suprasti, kad ekologiškas gyvenimo būdas ne tik padeda atitolinti klimato kaitą, bet ir svarbus saugant jūrų gyvūnijos ir augalijos įvairovę.

Baigiamojo renginio akimirkos./Asmeninio archyvo nuotr.

Išvyka į nacionalinį rezervatą

Projekto veiklas praturtino ir išvyka į nacionalinį rezervatą, įkurtą Canche įlankoje. Turiningos edukacinės išvykos leido suprasti, kad nuo jaunosios kartos atsakingo požiūrio ir tvarios gyvensenos priklauso planetos ateitis.

O paskutinės dienos popietė buvo skirta Šiaurės Prancūzijos kultūrai pažinti. Pažintinio turo po Lilio miestą metu mokiniai aplankė žymius kultūros paveldo objektus.

Į Lietuvą projekto dalyviai parsivežė ne tik sertifikatus. Savaitė, praleista Prancūzijoje, mokiniams suteikė žinių apie tvarią gyvenseną, leido pažinti kitos šalies kultūrą, pagilino anglų kalbos vartojimo įgūdžius, ugdė socialinę kompetenciją.

Projektas parodė, kad tolerancija kitoms kultūroms, atvirumas, atsakingas požiūris į aplinką, socialinės ir emocinės kompetencijos yra brandžios asmenybės dalis.

Projektas finansuojamas programos „Erasmus+“ lėšomis, remiant Europos Komisijai.

Asta Jakštienė, Kėdainių šviesiosios gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video