Tvarumas skatina bendradarbiauti

Dalyvaudami tarptautiniame eTwinning projekte Kėdainių lopšelio-darželio „Vyturėlis“ „Viščiukų“ ir „Kiškučių“ grupių ugdytiniai, per įvairias ugdymo, ugdymosi formas ir veiklas, turėjo galimybę susipažinti su tvarumo principais, įgyvendinti kūrybinius iššūkius, tyrinėti, dalyvauti tvarumo edukacijose./ Ugdymo įstaigos nuotr.
Tvarumas tapo neatsiejama šių dienų dalimi, o komunikacija apie tai – svarbiu veiksniu švietimo kontekste. Čia siektina darnaus vystymosi principų ir praktikos integravimo į ugdymą, ugdymąsi ir institucijų veiklą.
Kėdainių lopšelio-darželio „Vyturėlis“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja Dovilė Baltrušė su kolega iš Turkijos Esra Akman inicijavo tarptautinį eTwinning projektą „Ne viskas šiukšlė“. Šiame projekte taip pat dalyvavo kolegos iš keturių Europos šalių: Lietuvos, Turkijos, Albanijos ir Prancūzijos. Tai STEAM tvarumo projektas, atvėręs puikias galimybes ne tik ugdyti aplinkosauginį sąmoningumą, bet ir sėkmingai plėtoti bendradarbiavimą su ugdytinių tėvais.
Sukūrė kalbančių personažų parodą
Dalyvaudami tarptautiniame eTwinning projekte Kėdainių lopšelio-darželio „Vyturėlis“ „Viščiukų“ ir „Kiškučių“ grupių ugdytiniai, per įvairias ugdymo, ugdymosi formas ir veiklas, turėjo galimybę susipažinti su tvarumo principais, įgyvendinti kūrybinius iššūkius, tyrinėti, dalyvauti tvarumo edukacijose bei prisidėti prie tvarios aplinkos skatinimo įstaigos bendruomenėje ir už jos ribų.
Galime pasidžiaugti puikiu rezultatu, kai pasitelkiant antrines žaliavas ir IKT įrankius, bendradarbiaujant kartu su ugdytinių tėvais, pavyko sukurti kalbančių personažų parodą. Ji ne tik nugulė į elektronines knygas, bet taip pat yra eksponuojama ir džiugina lankytojų akis Kėdainių miesto Mikalojaus Daukšos viešosios bibliotekos Vaikų ir jaunimo skyriuje. Tikimės, kad žaismingi ir įdomūs vaikų darbai ne tik pradžiugins, paskatins kurti, bet ir atkreips dėmesį į atliekų perdirbimo ir pakartotinio panaudojimo galimybes.
Gamino vermikompostą
Įstaigos ugdytiniai įgyvendino ir žaliąsias veiklas: sėjo, sodino, kompostavo ir gamino vermikompostą. Vaikai aktyviai dalyvavo visuose procesuose – nuo augalų sodinimo ir persodinimo, jų priežiūros, stebėjimo bei klaidų analizės, kas kurstė kritinį mąstymą ir skatino žingeidumą.
Gaminant vermikompostą, „Kiškučių“ grupės mokytoja Vilma Marušauskienė skatino aktyvų bendradarbiavimą su ugdytinių tėvais, o „Viščiukų“ grupės vaikai žaidė gamtos detektyvus ir lauko aplinkoje ieškojo šakelių, konkorėžių, akmenukų, pernykščių lapų ir sliekų. Ši veikla be galo įtraukė vaikus, kadangi jie ne tik iš arčiau susipažino su šiais maistinių atliekų perdirbėjais, bet taip pat buvo įgalinti aktyviai veikti visame procese ir ugdytis įvairias kompetencijas.
Ugdytiniai kūrė teisingo kompostavimo atmintines, tyrinėjo slieko sandarą, domėjosi jų išgyvenimo sąlygomis bei reflektavo atliekant mokytojų ir projekto partnerių sukurtas elektronines užduotis-žaidimus.









Netikėtai išdygo…kaštonas
Šios veiklos vaikams padovanojo netikėtų atradimų. Štai vieną dieną „Viščiukų“ grupės vermikomposte išdygo augalas. Koks gi tai augalas ir kaip tai galėjo nutikti? Pasirodo, gaminant vermikompostą, vienas iš vaikų ten įmetė kaštoną, ko pasekoje palankioms sąlygoms veikiant, išdygo kaštono medelis.
Su nuoširdžiausiais linkėjimais medeliui augti ir stiprėti, panaudojus vermikomposto žemę, vaikai su ugdytojomis pasodino medelį darželio kieme, kur jį lanko ir prižiūri. Tikimės, kad medelis prigis, augs stiprus ir didelis, ir tai bus mūsų projekto „Ne viskas šiukšlė“ simbolis.
Džiaugiamės savo įgyta patirtimi ir skatiname visus įsitraukti į tvarios aplinkos kūrimą.










