Svarbi el. parduotuvės SEO dalis – gera svetainės struktūra. Kokia ji turi būti?

 Svarbi el. parduotuvės SEO dalis – gera svetainės struktūra. Kokia ji turi būti?

El. parduotuvių kūrėjai suteikia el. parduotuvės savininkams puikius valdymo įrankius, kuriais galima padaryti praktiškai viską, ko reikia sklandžiam projekto funkcionavimui. Deja kartais valdytojai pritrūksta žinių ir el. parduotuvę „patobulina“ taip, kad ji iškrenta iš Google organinės paieškos rezultatų 100-tuko.

Vienas iš pagrindinių reikalavimų gerai randamoms svetainėms yra tvarkinga ir lengvai suprantama interneto svetainės struktūra. Kokią įtaką tokia struktūra turi organiniams rezultatams Google paieškoje, papasakojo SEO agentūros „SEO generolai“ vadovas ir strategas Donatas Viliamas, dirbęs su dešimtimis skirtingų dydžių projektų.

Kas yra svetainės struktūra? Kaip paprastai paaiškinti puslapių savininkams?

Svetainės struktūra yra skirta tvarkingiems ryšiams tarp visų svetainės vidinių puslapių nustatyti. Kiekvienos svetainės struktūros tikslas, panašiai kaip ir kiekvienos organizacijos – nustatyti hierarchinius ryšius. Ne tik išvardinti visus aktyvius puslapius. Šiam tikslui naudojamas svetainės medis arba svetainės žemėlapis – sitemap.

Paprastai tariant, struktūroje turi būti aiškiai matoma, kuris puslapis „po savimi“ turi kitus susijusius puslapius. Atkreipsiu dėmesį, kad tvarkingos struktūros klausimas ypač yra svarbus el.prekyboje, nes ten kaip taisyklė yra daug vidinių puslapių (prekių ir kategorijų) kuriems reikalinga aiški hierarchija ir logika.

Žemiau pateikėme pavyzdį, kaip atrodo ideali svetainės, ar el.parduotuvės struktūra.

Ji turi apimti visus el. parduotuvės puslapius. Paveikslėlyje pavaizduota supaprastinta versija tik su katalogo dalimi.

Kodėl struktūra yra tokia svarbi SEO prasme?

Google robotas iš pradžių apsilanko pradiniame puslapyje, kadangi jo autoritetas didžiausias. Jis perskaito pradiniame puslapyje esančias nuorodas. Dažniausiai tai būna meniu nuorodos į svarbiausias kategorijas. Aišku, dalis nuorodų yra ir į tam tikras prekes. Google robotas perskaito kategorijos puslapį, kuriame randa daugiau nuorodų į prekių aprašymus. Ar jis gali skirti tiek laiko ir juos nuskaityti, priklauso nuo pačio roboto. Mes galime tik nurodyti, kokiu dažnumu pageidaujame jį matyti savo puslapyje.

Pavyzdžiui, pradinį puslapį norime, kad robotas skaitytų kartą per dieną. Kategorijų puslapius – kartą per savaitę, o prekių puslapius – kartą per 2 savaites. Visa tai nustatoma per svetainės žemėlapį (angl. sitemap), kuris yra svetainės struktūros vaizdavimo būdas patogus paieškos sistemoms.

Jei struktūra yra aiški ir paprasta, Google robotas vienu atėjimu perskaito daugiau puslapių iš I, II ir III lygio. Jei struktūra paini ir griozdiška, robotas nespėja susigaudyti, kas ir kaip, todėl nuskaito mažiau puslapių ir tai padaro chaotiškai. Dar blogiau, kai dėl blogos svetainės struktūros Google paieškos robotas iš viso neindeksuoja puslapių, arba dėl tos pačios priežasties tai daro labai lėtai.

Taip pat gali nutikti, kad vienos prekės aprašymas pateks į aukštesnes pozicijas, nei atskira prekių kategorija ar net pradinis puslapis. Tokių neprognozuojamų rezultatų nepageidauja nė vienas el. parduotuvės savininkas. Štai dėl ko gera svetainės struktūra yra svarbi Google.

Ar svetainės struktūra ir navigacija yra vienas ir tas pats?

Daugeliui atrodo, kad taip. Nedidelėse svetainėse svetainės struktūra sutampa su meniu punktais. Didelėje el. parduotuvėje tai pamatyti galima labai retai. Vis dėlto, tai didesnis ir sudėtingesnis projektas, nei paprasta reprezentacinė svetainė, pristatanti paslaugas ir duodanti lankytojui tik informaciją, kuo įmonė užsiima. Svetainės struktūra nėra tas pats, kas navigacija.

Navigacija yra visų lankytojo nukreipimų iš vieno puslapio į kitą puslapį visuma. Viršutinis ar šoninis meniu – tik viena iš navigacijos dalių. Juk dar gali būtį įvairūs informaciniai laukeliai su raginimu skaityti plačiau, iliustracijos, reklaminės antraštės, reklamuojančios tam tikrus produktus, net iššokantys langai taip pat laikomi navigacijos dalimi. Didesnėse el. parduotuvėse tų meniu ir navigacinių sprendimų yra daugybė.

Google ne kartą yra pasakęs, kad jie tikisi tvarkingos, lankytojui suprantamos ir mobiliems įrenginiams pritaikytos navigacijos. Pagal tai yra vertinama, ar puslapis tenkina lankytojų poreikius greitai susirasti ir įsigyti norimą prekę, ar nelabai. Aiški struktūra sukuria gana aiškią navigaciją, todėl tai svarbu SEO.

Kokią įtaką puslapių adresams daro svetainės struktūra?

Dar vienas svarbus geros struktūros privalumas – paprasti ir neilgi adresai. Jei el. parduotuvė turi 3 lygių puslapius, tai visas adresas atrodo taip:

Elparduotuve.lt/kategorija/preke/

Jei kategorijos dar turi subkategorijas, tada adresas ilgėja:

Elparduotuve.lt/kategorija/subkategorija/preke/

Kai prekės pavadinimas ilgas, pavyzdžiui Baltas Samsung A70 128 GB telefonas, adresas irgi gali labai pailgėti:

Elparduotuve.lt/mobilieji-irenginiai/telefonai/baltas-samsung-a70-128gb-telefonas

Dėl to kartais tenka adresus koreguoti rankiniu būdu ir automatinio URL generatoriaus nebepakanka. Tai jau užima laiko ir resursų, tačiau SEO atžvilgiu taip pasiekiamas geresnis rezultatas. Kai prekių tūkstančiai, gera struktūra padeda negaišti laiko rankomis keičiant adresus.

Gera struktūra padeda lankytojams paprasčiau vaikščioti po puslapį, o taip pat ir Google robotams suprasti, kas šioje parduotuvėje parduodama. Tai labai svarbu SEO, todėl reiktų atkreipti dėmesį į struktūrą. Kartais nebūtina viską sudėti į viršutinį meniu, todėl reikia labiau padirbėti su dizainu ir vartotojų patirtimi (UX).

Daugiau „SEO generolų“ patarimų verslo savininkams ir vadovams adresu: https://seogenerolai.lt/

Ačiū už pokalbį.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video