Renka vietą dviračių takui

Sprendžiama, kur audingiausia būtų investuoti 10 tūkst. eurų iš 2021 metų biudžete numatytos Aplinkos apsaugos programos dviračių takų projektams rengti.
Rasa JAKUBAUSKIENĖ
Praėjusią savaitę net ir pliaupiant lietui Kėdainių rajono vadovai Valentinas Tamulis, Paulius Aukštikalnis, Arūnas Kacevičius ir Gintautas Muznikas, siekdami išsiaiškinti, kur naudingiausia būtų investuoti 10 tūkst. eurų iš 2021 metų biudžete numatytos Aplinkos apsaugos programos dviračių takų projektams rengti, apvažiavo miestą bei jo apylinkes ir apžiūrėjo visus potencialius dviračių takus ar jų atnaujinimą.
Pirmas variantas – ties „Lifosa“
Kaip sakė vienas iš miesto vadovų, dviračių sporto entuziastas vicemeras Paulius Aukštikalnis, praėjusią savaitę apžiūrėjo gyvai tai, ką anksčiau, dar pavasarį, buvo aptarę su dviratininkų bendruomene ir architektais palinkę prie žemėlapių.

„Iki šiol dviračių takų planus matėme tik popieriuje – miesto plane ir dviračių takų projekte. Tačiau dabar visus potencialius dviračių takus ar jų atnaujinimo galimybes apžiūrėjome gyvai, įvertinome dviračių takų sudėtingumą, būklę“, – paaiškino vicemeras.
Jis išskyrė kelias vietas, iš kurių bus renkama viena, kurioje dviračių takas bus pratęstas, atnaujintas arba sujungs kitus du, o jo projekto rengimui bus panaudoti jau minėti pinigai.
„Vienas iš tų takų yra nuo „Lifosos“ iki Kėdainių kranų, kur jis ir baigiasi.
O „Lifosai“ dviračių tako poreikis yra labai didelis, nes daug darbuotojų į įmonę važiuoja dviračiais ar elektriniais paspirtukais.
Tame take yra įrengta ir nauja, saugoma elektrinių paspirtukų stotelė. Taigi ten tikrai dabar yra nemaža dviratininkų darbuotojų bendruomenė. Todėl manome, jog „Lifosos“ link trūksta dviračių tako atkarpos Juodkiškio gatvėje iki pat Šėtos gatvės. Tad nuvažiavome į vietą pažiūrėti, kokia yra reali situacija“, – kalbėjo vicemeras.
Dar kelios vizijos
Kitas variantas, kur už šiuos pinigus galima būtų parengti dviračių tako projektą – nuo Pirmūnų gatvės Kalno gatvės link.

„Pro Juozo Paukštelio progimnazijos kampą yra takas, kuriuo, jei jis būtų sutvarkytas, „Lifosos“ darbuotojai galėtų „kirsti kampą“ ir darbovietę pasiekti ne per pavojingą sankryžą.
Apžiūrėję tą vietą įvertinome, ką ir kaip čia galima būtų įrengti, – pažymėjo P. Aukštikalnis. – Taip pat apžiūrėjome ir daugelio kėdainiečių naudojamą nuvažiavimą nuo J. Basanavičiaus gatvės Josvainių gatvės link.
Iki mūsų miesto apžiūros viską matėme tik ant popieriaus, t.y. miesto plane ir dviračių takų projekte. Tačiau dabar visus potencialius dviračių takus ar jų atnaujinimo galimybes apžiūrėjome gyvai, įvertinome dviračių takų sudėtingumą, būklę
P. Aukštikalnis
Kaip tik toje vietoje yra toks įdomus, vingiuotas takas. Taigi, realiai įvertinome, kokios galimybės ir šioje vietoje įrengti dviračių taką.“
Kaip dar vieną apžiūrėtą ir apsvarstytą dviračių tako pratęsimo variantą vicemeras įvardijo ir į Sirutiškį vedantį išvažiavimą iš Kėdainių.
„Nuo J. Basanavičiaus gatvės iki Kėdainių traukinių stoties yra pakankamai geras pėsčiųjų ir dviračių takas. Nuo Babėnų miško Sirutiškio link taip pat eina labai geras dviračių takas, kurį neseniai nutiesė Automobilių kelių direkcija. Tačiau toliau, ties išvažiavimu iš Kėdainių – prastas, o vėliau ir jokio tako nebėra.
Taigi, nuo Kėdainių traukinių stoties iki Babėnų miško, siekiant sujungti abu minėtus takus, galima būtų projektuoti dviračių tako atkarpą, kuria, manau, važiuotų nemažai žmonių“, – svarstė P. Aukštikalnis.

Svarbu įvertinti visas galimybes
Jis taip pat pabrėžė, kad priimant atsakingus sprendimus, visų pirma reikia įvertinti visas galimybes ir laiko sąnaudas.
„Apvažiavę miestą pažiūrėjome, kas įgyvendinama lengviausiai ir greičiausiai. Nes, pavyzdžiui, norint projektuoti taką, priklausantį Automobilių kelių direkcijai (AKD), kuris eina pro traukinių stotį, ligoninę, Babėnų mišką, reikia gauti leidimus iš AKD ir tai gali užtrukti. Dėl to iki metų pabaigos galime paprasčiausiai nespėti.
Kitas dalykas – reikia įvertinti, ar, norint įrengti vieną ar kitą taką, yra tam vietos, nes, pavyzdžiui, Sirutiškio link žmonių sklypai yra labai arti kelio“, – po miesto apžiūros kalbėjo vienas iš miesto vadovų, kuris, apibendrindamas kelionę, sakė: „Aišku, reikia nutiesti visus takus, tik svarbiausia – susidėlioti prioritetus, kuriuos yra galimybė įrengti greičiausiai, o kuriems reikalingi leidimai ir užtruks laiko, kol galėsime juos nutiesti.
Todėl, kol derinsime ir gausime visus leidimus, galėsime lygiagrečiai tiesti mažiau biurokratijos reikalaujančius takus, o be to, žiūrėk, jau ir kiti metai ateis.“