Po Naujųjų naujovės techninių apžiūrų stotyse: ką turi žinoti vairuotojai

 Po Naujųjų naujovės techninių apžiūrų stotyse: ką turi žinoti vairuotojai

BNS Juliaus Kalinsko nuotr.

Vairuotojai, kurių lengvieji automobiliai ir lengvosios komercinės transporto priemonės pirmąkart įregistruotos 2021 m. sausio 1 d., techninės apžiūros ataskaitose matys savo degalų ir energijos sąnaudas.

Lietuvoje šie pokyčiai įteisinami, remiantis Europos Komisijos keliamais reikalavimais valstybėms narėms rinkti transporto priemonių degalų ir energijos sąnaudų duomenis. Šie reikalavimai tampa privalomi visoje Europos Sąjungoje (ES), nes transporto priemonių išmetamo CO2 kiekio mažinimas yra vienas iš ES ilgalaikių tikslų.

Turėdamos duomenis ES institucijos galės įvertinti, kaip ilgainiui kinta realiomis važiavimo sąlygomis išmetamų teršalų kiekio, degalų arba energijos sąnaudų skirtumas bei stebėti, ar išmetamo CO2 kiekio normomis veiksmingai mažinamas transporto priemonių išmetamo CO2 kiekis. Pirmasis surinktų duomenų peržiūrėjimas vyks 2024 m.

Vairuotojai ir techninės apžiūros centrai, matydami degalų ir energijos sąnaudas, galės aiškiau įvertinti transporto priemonės veikimą.

„Duomenys apie automobilio sąnaudas padės tiek vairuotojams, tiek techninės apžiūros centrams įvertinti, ar transporto priemonė veikia tinkamai.

Taip pat vairuotojai turės galimybę stebėti, kaip realiomis važiavimo sąlygomis užfiksuojamos degalų ir energijos sąnaudos koreliuoja su tipo patvirtinimo procedūrų metu nustatytais minėtų sąnaudų duomenimis, kuriuos pagal ES teisės aktus atliktų bandymų pagrindu deklaruoja transporto priemonės gamintojas“, – teigia Transporto veiklos skyriaus patarėjas Simonas Mažionis.

Automobilio savininkas (asmuo, kurio vardu įregistruota transporto priemonė) turės teisę atsisakyti, kad būtų renkami duomenys apie jo automobilio degalų ir energijos sąnaudas. Apie tokį sprendimą automobilio savininkas arba valdytojas turės pranešti techninės apžiūros įmonei iš anksto, prieš atliekant privalomąją apžiūrą, raštu (laisvos formos tekstu) arba el. paštu.

17 Komentarai

  • ne tik šiukšles rūšiuosim,bet ir pirkto kuro kvitus rinksim galimų sanaudų įvertinimui?

    • vairuotojai turi žinoti, kad apžiurose dirba nekompetentingi asmenys, kišininkai. Kurie gali prirašyti nesamoniu, o antra karta atvažiavus automobilis jo netaisius susitvarko pats ypač Šiauliu tac priklausančioje Radviliškio tikrinime, pasako šlangutes kietos, kaip patikrina neašku. O įrašas sutrykinejusios, pažiuri, kad gražios šlangos po savaites su skuduriuku nuplauni nuvažiuoji sako pasikeitei palinkčioji galva ir praeini stebuklai, su šiauliu tac centru ir ne pirmas atvejis kai nesamones svaigsta, reiks pradeti slapta kamera filmuoti ka tikrina ir ka sako ir ka užrašo. Paskutini karta stabdžiu pedalas kietas sako, paklausus kaip patikrino su koja sako, o ant stendo gerai stabdo, uzkurus pedalas suminksteje vadinasi stiprintuvas veikia. Ir susikibus lygina su kitos markes automobiliais naujesniais, tai liepiau duminguma teslai dar pamatuoti. Jau tokiais skaitosi karaliais gaila ju nesuzlugde servisam neleido ta atlikineti, matomai ranka- ranka plauna

      • Atėjo laikai imtis darže ravejimo kapliukas ir arklį išsigiti dėl ūkio ir kita raiknem,,, Europą net nežiūri į Lietuvą nes jiems px ant tokio mokesčio dalbajobais Seimo nariai? Ubagų šalys melagiai,vagys,sukčiai apsiuros darbuotojai ir valdžia pahaliku būrys???

        • P..y.d.e.r.a.s.a.i. valdžioje

    • Nereikia musu durninti pati nuodingiause transporto priemone yra elektromobiliai,elektra gaunama is nuodingu saltiniu,o nuvaziuoti tapati atstuma rei d igubai kw.

    • Beprotybe didziausia.

  • Mano passatui 2.0 TDI giliai dzin ka uzrasys per technikini – jis pats puikiai zino kada ir kiek valgo…

    • Mano manymu prie taršos mažinimo ir taip einama Paryžiuje valstybinėms įmonėms uždrausta važinėti dizelinu nuo kažkuriu metų daug gamyklų nebegamina dizelinu auto po truputį einama prie elektrinių variklių…. o mūsų Valdžia nori dar spėti pasipelnyti iš vargingai gyvenančiu nes jie neturi galimybių važinėti naujais automobiliais

  • o elektriniai greitai patys pademonstruos kiek jie km gali pravažiuoti ir žmonės pamatys,kad malkiniu gazogeneratoriniu mažiau laiko kely užtruks.Jau yra sukurtas naujas vidaus degimo variklis,sveriantis 35kg ir, būdamas 1ltr kubatūros,išvysto 120AG. Tepasiplėšia dar ,,elektrikai“kartu su Igničio aferistais ir mūsų lauks naujas pirkimo bumas koks buvo su dizeliniais lengvaisiais…

    • Paziuresim kur jie utelizuos tuos akumuliatorius. Tiesa,dar juros pustustes.

  • Kada technikos apžiūrų centruose mes galėsime matyti kas mašinai būtina dėl eismo saugumo būtina tikrinti ,nes dabar kas ką nori tą ir tikrina ir kartais blogos nuotaikos dėl mažiausio įbrėžimo turi eiti antra kartą, ar rudelės

  • Šiaip tai man nepatinka, kai prieina arogantiškas pilietis ir skaito save liūtu. Neturi gesintuvo, važiuok namo. Nedega numerio lemputė važiuok… mažiausias šūdas problema. O jie gali tik varinėti, bet pagalbos jokios. Kaip jie gali paleisti netvarkingą auto. Paleidžia ir gali važiuoti. Bet technikinės praeiti negali. Pasakų šalis. O kiek laiko ir nervų kainuoja?

  • Pasižiūrėkite kaip aplinką teršia lėktuvai, Lietuvos kariuomenė ir t.t

  • Ir sako kad mes nesame okupuoti.europa baigia mus sunaikinti.putinai gelbek mus nuo šios pabaisos.

    • Asile tu, radai ko prašyti pagalbos, geriau pats drožk į rusyną. ten galėsi važinėti net ant pečiaus ir jie nežiūrės, kad jis dumina

  • Durniu šalis…ir tiek ką čia galima ir pasakyti….tolin bus dar blogiau

    • Tai darosi tik dėl vieno tikslo nusodinti mus nuo automobiliu ,kad galėtų greičiau įvaryti mus į 15min miestus.Po to eis nekilnojamasis turtas per daug energijos jam išlaikyti.Po to elektr pinigai(taškai).Na ir tt.Musiu fabrikeli jau Lietuvoje reikia darbuotojų pirmiems 100 darbutojam pietūs nemokamai

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video