Nuo partnerystės – iki draugystės

 Nuo partnerystės – iki draugystės

Projekto dalyviai Airijoje./Asmeninio archyvo nuotr.

Jurgita Tekunova, projekto vadovė, anglų kalbos mokytoja metodininkė

„Šią kelionę prisiminsiu ilgai“, – žodžiai, kurie kartojosi mokinių atsiliepimuose grįžus iš Erasmus+ mobilumo Airijoje. Džiaugsmas, švytinčios mokinių ir mokytojų akys byloja tik tai, kad buvo verta leistis į nuotykį, kupiną įvairiausių patirčių.

Partnerystė su Vokietijos (Herzog-Christian-August-Gymnasium), Airijos (Borrisokane Community College), Norvegijos (Sel kommune – Otta ungdomsskole) ir Ispanijos (IES RAMÓN GIRALDO) mokyklomis prasidėjo jau 2018 metais įgyvendinant Erasmus+ projektą „Future Erasmus-Carrying European Values into the Future“.

Sklandus bendradarbiavimas ir puikūs rezultatai įkvėpė sukurti naują projektą ir tęsti partnerystę Erasmus+ projekte „Europe Evolving: Past, Present and Future“ 2020-2022 m.

Ryžtas, pripažinimas ir didžiulis noras būti atviram, europietiškam ir pasaulietiškam padrąsino įgyvendinti projekto tikslus net ir pandemijos metu. Net trys mobilumai Ispanijoje, Norvegijoje ir Vokietijoje buvo įgyvendinti virtualiuoju būdu, o pasiekti rezultatai pranoko lūkesčius.

Domėjomės savo šalių istorija, herojais, sportininkais; rašėme rašinius apie nusipelniusius šaliai istorinius herojus; tapėme savo šalių kraštovaizdžius; net ir virtualiai galėjome aplankyti žymias partnerių šalių vietas ir jų mokyklas; gaminome ir ragavome nacionalinius patiekalus; dalyvavome medžių sodinimo ir laiko kapsulių užkasimo ceremonijose.

Asmeninio archyvo nuotr.

Tai buvo neįkainojamos patirtys, tarptautinės pamokos ir virtualios kelionės, kurios buvo įmanomos įvaldžius  naująsias technologijas.

Pirmasis realus vizitas įvyko Šėtos gimnazijoje, į kurią atkeliavo visų partnerių mokyklų mokiniai ir mokytojai. Svečių sulaukėme daug: net 28 mokinių ir 8 mokytojų. Šio mobilumo tikslas buvo perteikti šalių istoriją per meną „Europos vizija – Europos istorija per meno perspektyvą“, todėl ir visos veiklos buvo orientuotos į tai.

Pasirengimas, detalus planavimas, atsakomybių pasiskirstymas ir glaudus bendradarbiavimas davė puikius rezultatus. Interaktyvios įtraukiančios veiklos dalyviams suteikė pažinimo džiaugsmo, o draugiškas ir svetingas priėmimas kėlė šiltus jausmus ir norą bendrauti. Šio mobilumo metu daug išmokom ir parodėm, kad esam tikri savo Šalies ir Gimnazijos ambasadoriai. 

Kelionė į Airijos Borrisokane Community College mobilumą „Kuriame istoriją – Ateities Erasmus“ buvo dovana mūsų mokiniams ir mokytojoms. Nieko nėra nuostabesnio už galimybę pajausti kitos kultūros atmosferą, savo akimis pamatyti kitokią, savitą aplinką, nuolat bendrauti užsienio kalba, atskraidinti savo šalies istoriją ir ja pasidalinti su bičiuliais, visais pojūčiais ištyrinėti tai, kur esame pirmą kartą.

Mokinių įspūdžiai įvairūs. Roberta: „Labiausiai patiko patirtys Brigit‘s Garden, kur atlikome įvairias užduotis, kurios reikalavo bendradarbiavimo, loginio mastymo, fizinės veiklos ir pasitikėjimo. Šios veiklos leido susidraugauti su kitų šalių mokiniais ir pradėti naujas draugystes“.

Dominyka: „Labiausiai patiko Ispanijos šalies merginos. Mes labai susidraugavom, nepamiršiu dar ilgai“.

Miglė: „Gana smagi veikla buvo gaminti pusryčius jų mokykloje, džiugu, kad po šio užsiėmimo galėsime pamokyti ir savo klasiokus, kaip pasigaminti airiškus pusryčius“.

Austėja: „Buvo įdomu susipažinti su nauja kultūra, jų švietimu, kasdienybe, žmonėmis, panaudoti anglų kalbos žinias. Brigit‘s Garden edukacijose atlikome užduotis, kurios privertė susimastyti apie tai, ką mes galime pakeisti savo kasdienybėje ir padėti pasauliui pasiekti globalių tikslų“.

Aina: „Su kitų šalių vaikais turėjome daug ką padiskutuoti, kodėl taip skiriasi mūsų kalba ir kaip skiriasi mūsų gyvenimo būdai“.

Goda: „Buvo įdomu pamatyti kitą šalį ir jų švietimą, sužinojau su kokiomis problemomis susiduria kitų šalių gyventojai ir kaip jas galima spręsti, visos patirtys prasmingos ir įsimintinos“.

Kornelija: „Man labiausiai patiko River Run kotedžai, nes jie buvo labai šilti ir jaukūs, ten jaučiausi kaip namuose“.

Asmeninio archyvo nuotr.

Lydinčios mokytojos Simona Skorupskienė ir Jurgita Tekunova padėjo mokiniams pasirengti mobilumui, stebėjo organizuojamas veiklas, tyrinėjo aplinką ir netgi buvo pakviestos stebėti prancūzų kalbos pamoką.

„Buvo įdomu stebėti pamoką ir prisiminti kalbą, kurios mokiausi prieš beveik 20 metų. Prancūzų kalba labai graži, todėl ir pamoka labai paiko“, – teigė užsienio kalbos (anglų) mokytoja metodininkė Jurgita Tekunova.

Kalbų mokymo metodika yra labai panaši, todėl kai kurios idėjos bus pritaikytos ir mokant anglų kalbos gimnazijoje. Mokytoja Simona Skorupskienė domėjosi fizinio aktyvumo veiklomis ir priemonėmis, buvo sužavėta fiziniu mokinių aktyvumu net ir pertraukų metu bei pati išbandė airišką sporto šaką „Hurling“.

Asmeninio archyvo nuotr.

Visą projektą vainikavo Europe Evolving projekto paroda, į kurią buvo sukviesta Koledžo bendruomenė ir miestelio svečiai. Visos sukauptos patirtys projekto metu labai praturtino ir įkvėpė mokytis, domėtis ir dalintis savo patirtimis.

Ir tai ne pabaiga, labiau tikėtina, pabaigos pradžia. Užmegztos partnerystės ir draugystės tęsis ir toliau įgyvendinant mokinių mainų programas, mokytojų stažuotes, pedagogų darbo praktinį stebėjimą ir be abejo, neformalų bendravimą.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video