Keičiasi Vaiko teisių linijos darbo laikas
Dvigubai išaugus kreipimųsi į Vaiko teisių liniją skaičiui, nuo gruodžio 1 dienos keičiasi jos darbo laikas, vaikus ir tėvus vaiko teisių gynėjai konsultuos šešias dienas per savaitę – pirmadienį–šeštadienį, ketvirtadienį pranešė Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba.
Pasak tarnybos direktorės Ilmos Skuodienės, nuo šiol vaiko teisių gynėjų konsultacijos taps dar labiau prieinamos, bus teikiamos patogesniu žmonėms metu darbo dienomis bei šeštadieniais, tad didės galimybės pasikonsultuoti, pranešti apie vaiko teisių pažeidimą bei laiku gauti reikiamą pagalbą.
„Kreipimasis į Vaiko teisių liniją leidžia ne tik padėti sunkumus patiriančioms šeimoms, bet tokiu būdu kuriama visuomenė, kurioje vaikai yra vertinami ir jų gerovė yra prioritetas. Tad prailginus Vaiko teisių linijos darbo laiką, vaiko teisių gynėjai galės atsakyti į dar didesnį paklausimų skaičių, suteikti daugiau naudingų patarimų, dar daugiau vaikų bus išgirsta“, – pranešime cituojama vaiko teisių gynėjų vadovė.
Kaip ir iki šiol, vaiko teisių gynėjams bus galima skambinti, rašyti el. paštu ar pokalbiais internetu, o norint pranešti apie galimą vaiko teisių pažeidimą, galima užpildyti formą vaiko teisių gynėjų interneto svetainėje.
Nuo šiol vaiko teisių gynėjų konsultacijos taps dar labiau prieinamos, bus teikiamos patogesniu žmonėms metu darbo dienomis bei šeštadieniais, tad didės galimybės pasikonsultuoti, pranešti apie vaiko teisių pažeidimą bei laiku gauti reikiamą pagalbą.
Aut. past.
Vaiko teisių linija darbą pradėjo prieš dvejus metus – 2022 metais lapkričio 29-ąją.
Anot tarnybos, per pirmuosius veiklos metus į liniją kreipėsi daugiau nei 8 tūkst. žmonių, antraisiais metais skambučių skaičius išaugo iki 14 tūkstančių.
Vaiko teisių linijos vadovė Jolanta Griškonienė teigia, kad vis aktyvesni ir drąsesni tampa ir patys vaikai – per pirmuosius linijos darbo metus kreipėsi beveik 400 vaikų, antraisiais metais – beveik 700.
Pastebima, jog vaikus labiausiai domina klausimai susiję su santykiais šeimoje, tarp bendraamžių, patyčių tema.
Taip pat pastebima, kad vaikai, norėdami sužinoti atsakymus į jiems rūpimus klausimus, pavyzdžiui, kada turėtų grįžti namo, kaip išvengti svaigiųjų medžiagų ar kaip saugiai naudotis internetu, į vaiko teisių gynėjus dažniau kreipiasi rašydami, o norėdami pranešti apie pažeidžiamas jų teises, pavyzdžiui, saugios aplinkos namuose trūkumą, nepriežiūrą, skambina telefonu.
Pasak tarnybos, kiekvieną mėnesį konsultacijų centro darbuotojai užpildo apie 200 pranešimų apie galimai pažeidžiamas vaiko teises, iš kurių vidutiniškai dešimt pranešimų būna gauti iš pačių vaikų, pasitaiko ir tokių atvejų, kai vaikams reikia pagalbos „čia ir dabar“.
Aktualiausios konsultacijų temos – tėvų nesutarimai dėl bendravimo su vaiku ir galimybė pasikonsultuoti bei pranešti apie galimus vaiko teisių pažeidimus, tad konsultacijų centras išlieka svarbia priemone, siekiant apsaugoti labiausiai pažeidžiamus visuomenės narius, kuria anonimiškai gali naudotis tiek vaikai, tiek suaugusieji.
1 Komentaras
Kada atsiras vaiko pareigu „kontora“?O tai vis vsiko teisės ir vaiko teisės.Kur su tom teisėm nueisim.Darmajiedu kontora.