Kėdainių šviesiosios gimnazijos komanda patirties sėmėsi Gaziantepe

 Kėdainių šviesiosios gimnazijos komanda patirties sėmėsi Gaziantepe

Organizatorių nuotr.

„Erasmus+“ tarptautinis KA229-051130 projektas „Eco thinking for eco living“ orientuotas į jaunimo ir mokytojų globaliojo pilietiškumo skatinimą. Šio projekto mokinių ir mokytojų darbo grupės iš Islandijos, Turkijos, Lietuvos, Ispanijos ir Prancūzijos mobilumo veiklose fokusuojasi į atsinaujinančios energijos, perdirbimo, daugkartinio panaudojimo ir vartotojiškumo mažinimo, energijos tausojimo ir kitus aktualius klimato kaitos aspektus. Projekto pagrindinis tikslas –  prisidėti prie planetos išsaugojimo. Tačiau ar atsakingi esame mokykloje, kokius tvaraus gyvenimo įgūdžius ugdosi moksleiviai, lankydami mokyklą ir stebėdami jos aplinką? Ar rūšiuojame atliekas? Ar mokame tausoti energiją? Analizuodami šiuos klausimus moksleiviai suvokia, kad pradėti reikia nuo savęs, keičiant kasdienius įpročius.

Tvarumas

Klimato kaita pastaraisiais metais įvardijama kaip viena didžiausių grėsmių žmonijai, o švietimas yra svarbus įrankis keičiant žmonių sąmonę. Tvarumas turėtų tapti gyvenimo būdu  –  pasirinkimu gyventi taip, kad priimti sprendimai būtų kuo mažiau kenksmingi aplinkai. Tvarumas – tai galvojimas apie kitus, sąmoningas vartojimas, atsakingas pasirinkimas gyventi taip, kad nenuskriaustume ateities kartų.

Susitiko Turkijoje

Projekto dalyviai šį kartą susitiko Anadolu Lisesi gimnazijoje Gaziantepo mieste, Turkijos pietuose. Šviesiajai gimnazijai tarptautinio projekto partnerių susitikime atstovavo Rusnė Leikutė, Goda Pravackaitė, Milda Rimkutė, Austėja Puzinaitė, Urtė Lapinskaitė ir jas lydinčios mokytojos Norvilė Virmauskė, Jūratė Kaupienė, pavaduotoja ugdymui Vilma Sakalauskienė.

Organizatorių nuotr.

Europos šalių mokyklų komandos, dirbdamos kartu, dalijosi savo įžvalgomis apie šiukšlių perdirbimą, ekologiškas jo alternatyvas, aktyviai dirbo ekotechnologijų dirbtuvėse. Neabejotina, kad mokiniai, gilindamiesi į šiuos dalykus, mokosi būti atsakingi, ruošiasi dar nežinomoms klimato sąlygoms ateityje.

Visi projekto dalyviai lankėsi ekologiškuose atliekų perdirbimo ūkiuose, susipažino su Gaziantepės regiono ypatumais ir žmonių indėliu tausojant energiją. Didžiulį, gal ir nelabai teigiamą įspūdį paliko apsilankymas milžiniškame sąvartyne ir modernioje šiukšlių perdirbimo įmonėje.

Organizatorių nuotr.

Kultūros paveldas

Kultūros paveldas taip pat gali pasitarnauti naujoms idėjoms, socialiniams ir ekonominiams pokyčiams, tapti įrankiu kuriant darnią, pilietišką visuomenę, saugant kultūrinį jos tapatumą. Todėl pažintis su vietos kultūra yra svarbi tokių projektų dalis.

Mūsų mokiniai taip pat susipažino su antikiniu Turkijos paveldu, aplankė Zeugma pilies griuvėsius ir garsųjį mozaikų muziejų, plaukdami laivu išklausė pasakojimo apie paskendusį Halfeti miestą, aplankė seniausia pasaulyje laikoma šventyklą – Gobekli Tepe. Senajame Gaziantepo turguje jie susipažino su tradiciniais Turkijos amatais. Įsitikinome, kad bet kurios šalies istorinis paveldas nėra tik sustingęs praeities reliktas.

Organizatorių nuotr.

Įspūdžiai

Projekte dalyvavusios Šviesiosios gimnazijos mokinės dalijasi patirtais įspūdžiais:

„Iš projekto grįžome labai laimingos, susiradome naujų draugų. Apžiūrėjome šiukšlių rūšiavimo ir perdirbimo cechą, aplankėme atsinaujinančios energijos ir trąšų gamyklą, ekologiškai pastatytą pastatą. Anadolu Lisesi gimnazijoje kūrybinių dirbtuvių metu gaminome dirbinius iš antrinių medžiagų. Sužinojome, kaip galime pasigaminti namų apyvokoje naudojamus daiktus, suvenyrus iš jau panaudotų ir nereikalingų medžiagų. Taip pat sužinojome, kaip galime prisidėti prie gamtos išsaugojimo kasdieniame gyvenime.

Kelionės metu aplankėme daug įdomių, istoriškai svarbių vietų. Projekto metu patobulinome savo bendravimo įgūdžius, praplėtėme žodyną. Tarptautiniai projektai yra svarbūs, nes jų dėka mes galime aplankyti kitas šalis, daug sužinoti apie jų kultūrą, kurios negalime pažinti įprastos turistinės kelionės metu.“

Visos suplanuotos projekto veiklos buvo sėkmingai įgyvendintos, o vizitas Turkijoje buvo kupinas įspūdžių ir sužadino dar didesnį norą atrasti naujas kultūras ir mažais žingsneliais keliauti tvarumo link.

Projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, programos „Erasmus+“ lėšomis.

Jūratė Kaupienė, Kėdainių šviesiosios gimnazijos anglų kalbos mokytoja

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video