Kėdainių „Spindulio“ mokyklos komanda viešėjo Rumunijoje

 Kėdainių „Spindulio“ mokyklos komanda viešėjo Rumunijoje

Organizatorių nuotr.

​Vienas iš pagrindinių skaitmeninių technologijų naudojimo švietimo procese privalumų yra galimybė pritaikyti į mokinį orientuotas pedagogines strategijas bei paskatinti aktyvų mokinių dalyvavimą mokymosi procese. Kėdainių „Spindulio“ mokykla dalyvauja tarptautiniame „Erasmus+“ projekte ,,Digital approaches at SEN Education“ SENdata (2020-1-TR01-KA229-094323_5), kurio tikslas – stiprinti specialiųjų poreikių turinčių mokinių vystymosi raidą, taikant informacines technologijas ir skaitmenines programas, jas pritaikant 6 ugdymo aplinkos srityse: motorikos, kalbos, kognityvinės, socialinės-emocinės, savitarnos bei virtualios realybės VR / AR.

Susitiko Rumunijoje

Kovo 21–25 dienomis mūsų mokyklos komandos narės mokytojos Ingrida Jurevičienė, Daina Jonavičienė ir Ingrida Janulaitienė su darbo ir mokymosi vizitu lankėsi Rumunijoje, Cluj Napoca mieste, specialiojo ugdymo įstaigoje.

Susitikime dalyvavo 19 pedagogų iš Turkijos (Bursa / Yıldırım Huma Hatun Ozel Egitim Anaokulu), Lietuvos (Kėdainių ,,Spindulio“ mokykla), Latvijos (Rīgas 2.Pamatskola), Portugalijos (Montelavar, Portugal Agrupamento De Escolas Lapiás), Serbijos (Belgrado Anton Skala pradinė mokykla) ir Rumunijos (Grădinița Specială Cluj-Napoca).

Antrojo ,,Erasmus+“ projekto partnerių susitikimo metu pagrindinis dėmesys buvo skirtas specialiųjų poreikių mokinių kognityvinių įgūdžių ugdymui, naudojant skaitmenines technologijas ir programas.

Organizatorių nuotr.

Šiltas priėmimas

Priimančiosios ugdymo įstaigos Grădinița Specială direktorė Naidin Ioana bei projekto koordinatorė Andreea Dulca pasveikino atvykusius partnerius. Atidarymo ceremonijos metu šeimininkai nustebino dalyvius tradiciniais šokiais, kuriuos atliko klausos negalią turintys mokiniai iš Cluj Napoca specialiosios vidurinės mokyklos, skirtos mokiniams su klausos negalia.

Darželio vaikai svečiams įteikė sveikinimo atvirukus. Ibrahim Onur Gökdoğan kūrybinės dramos metodu organizavo dalyvių susitikimo, bendravimo veiklas.

Institucijų partnerių atstovai diskutavo apie panašius ir skirtingus savo šalyse ugdymo aspektus, pasidalijo švietimo sistemų praktika apie specialųjį ugdymą. Po pietų partneriai susitiko miesto Unirii aikštėje ir dalyvavo Tarptautinės Dauno sindromo dienos renginyje, kurį organizavo tėvų, auginančių vaikus su Dauno sindromu, asociacija.

Organizatorių nuotr.

Komandinis darbas

Antrąją dieną vyko komandinis darbas trijose grupėse, kurioms vadovavo projekto komandos narės Andreea Dulca, Liana Mușuțan ir Andreea Pușcuță.

Kiekviena komanda aplankė įstaigos ugdymo aplinkas: grupių kambarius, kineziterapijos, Snoezelen bei individualios terapijos kabinetus, valgyklą. Turėjome galimybę pamatyti vaikų užsiėmimus ir bendrauti su specialiojo ugdymo mokytojais, kurie supažindino su konkrečios didaktinės medžiagos taikymu užsiėmimuose.

Pedagogės Andreea Dulca, Liana Mușuțan ir Andreea Pușcuță pristatė skaitmenines programas, skirtas mokinių, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų ir specialiųjų poreikių, kognityviniams įgūdžiams tobulinti.

Bendradarbiaudami su partneriais, praktinių užsiėmimų metu mokėmės valdyti ir pritaikyti ugdymo procese skaitmenines programas ,,Învață Jucând Românește“, „Learning shapes“, „Educational games: kids visual and memory“, „Learning colors“, „Memory and attention training for kids“, „Circle Triangle Square“ ir kt.

Atrinktų ir įvertintų skaitmeninių programų naudojimas gerina mokinių pažinimo kompetenciją, IKT įgūdžius, didina mokymosi motyvaciją bei aktyvumą, padeda mokytis atsižvelgiant į skirtingus poreikius, lygius bei numatytus tikslus.

Liana Mușuțan taip pat pristatė pačios sukurtą programą, skirtą regos ir klausos dėmesiui bei atminčiai ugdyti. Projekto koordinatorių susitikime Ibrahim Onur Gökdoğan surengė mokymus, kaip sukurti mokomuosius programos naudojimo vaizdo įrašus ir kaip įkelti juos į projekto svetainę.

Organizatorių nuotr.

Dalyvavo seminaruose

Trečiąją dieną projekto partneriai buvo pakviesti dalyvauti Cluj Napoca Babeş-Bolyai universiteto specialiojo ugdymo ir pedagoginės psichologijos fakulteto dėstytojų organizuotuose seminaruose: ,,Skaitmeninių technologijų taikymas, mokant specialiųjų poreikių mokinius matematikos“ (Carmen David PhD), ,,Skaitmeninių technologijų taikymas specialiajame ir įtraukiajame ugdyme: prieinamos medžiagos“ (Marian Pădure PhD), ,,Skaitmeninės socialinės istorijos“ (Cristina Costescu). Seminarų metu vyko praktiniai užsiėmimai.

Įteikė pažymėjimus

Didelį susidomėjimą sukėlė inovatyvus išmanusis technologinis prietaisas bei jo taikymo galimybės regos sutrikimų turintiems asmenims. Su šio prietaiso pagalba pedagogai gali kurti piešinius bei tekstus iškiliuoju formatu, kurie padeda akliesiems pažinti pasaulį. Susitikimo pabaigoje dalyviai pasidalijo įspūdžiais, visiems įteikti dalyvio pažymėjimai.

Organizatorių nuotr.

Įvertino naudą

Ketvirtąją dieną įstaigoje vyko komandinio darbo užsiėmimas „Skaitmeninių programų naudojimo specialiajame ugdyme privalumai ir iššūkiai“. Dalyviai, naudodami „Menti“ programą, įvertino projekto metu vykdytų veiklų naudą ir iššūkius, analizavo ir diskutavo.

Paskutinę vizito Rumunijoje dieną projekto komandą priėmė Cluj Napoca provincijos tarybos viceprezidentas, specialiojo ugdymo inspektorė bei patarėja. Prie apskritojo stalo dalijomės ,,Erasmus+“ projekto ,,Digital approaches at SEN Education“ galimybėmis bei nauda ugdymo kokybės gerinimui.

Vizito Rumunijoje metu susipažinome su šios šalies istorijos ir kultūros paveldu: lankėmės gotikinėje Šv. Mykolo bažnyčioje, stačiatikių metropolio katedroje, ,,Salina Turda“ druskos kasykloje, etnografiniame parke ,,Rumulus Vuia“, kur, vaikščiodami muziejuje po atviru dangumi, atradome tradicinę Rumunijos architektūrą.

Organizatorių nuotr.

Aptarė veiklas

Paskutinę projekto užsiėmimų dieną skyrėme refleksijai – aptarėme ir įvertinome vykdytas veiklas, numatėme kito susitikimo programą, dalyviai užpildė „Google“ vertinimo anketą, kurioje išsakė šio mobilumo veiklos vertinimą.

Remiantis testo rezultatais, 55 % dalyvių „Erasmus+“ mobilume dalyvauja pirmą kartą ir turi mažai žinių apie „Erasmus+“ programas. Dauguma dalyvių geba naudotis technologijomis ir 50 % jų naudoja šias technologijas ugdymui.

Bendraudami ir bendradarbiaudami su projekto partneriais iš Turkijos, Rumunijos, Serbijos, Latvijos bei Portugalijos, patobulinome skaitmeninę kompetenciją, IKT įgūdžius.

Rumunijoje įgytą patirtį pritaikysime specialiųjų poreikių mokinių ugdyme. Susitikimo metu atrinktas programas integruosime į ugdymo procesą, stebėsime ir įvertinsime mokinių kognityvinių įgūdžių pokyčius.

Šis projektas yra finansuojamas iš Europos Komisijos „Erasmus+“ programos.

Projekto koordinatorė Ingrida Jurevičienė, mokytojos Daina Jonavičienė, Ingrida Janulaitienė

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video