Kėdainių „Spindulio“ mokykloje susitiko projekto partneriai iš 6 šalių
Skaitmenizuojant mokymosi procesus, švietimo įstaigose vis plačiau naudojamos pažangios išmaniosios technologijos, kuriomis siekiama padėti ugdytiniams siekti geresnių mokymosi rezultatų. Kėdainių „Spindulio“ mokykloje kovo 27–31 d. vyko programos „Erasmus+“ projekto „Digital approaches at SEN Education“ (SENdata) (liet. „Skaitmeninio ugdymo turinio pritaikymas specialiajame ugdyme“) partnerių mokymosi susitikimas. Jame dalyvavo mokytojai iš Turkijos, Portugalijos, Serbijos, Latvijos, Rumunijos ir Lietuvos.
Lankėsi savivaldybėje
Kėdainių ,,Spindulio“ mokykloje projekto dalyvius pasveikino mokyklos direktorius Juozas Jančius. Daug gražių emocijų užsienio šalių mokytojai patyrė, stebėdami mokinių spektaklį „Pingvinukų kelionė“, susipažindami su mokyklos ugdymo aplinkomis, bendraudami su mokytojais. Aktyvaus projekto partnerių susidomėjimo sulaukė Lietuvos švietimo sistemos ir specialiojo ugdymo organizavimo mūsų šalyje pristatymas.
,,Erasmus+“ projekto komanda susitiko su Kėdainių miesto meru ir švietimo skyriaus vedėja. Šio susitikimo metu diskutuota apie švietimo aktualijas partnerių šalyse, aptartos problemos – pedagogų trūkumas bei įtraukiojo ugdymo iššūkiai.
Taiko informacines programas
Įgyvendindami projekto „SENdata“ veiklas, taikome informacines technologijas ir skaitmenines programas, kuriomis stiprinama specialiųjų poreikių turinčių mokinių vystymosi raida 6 ugdymo srityse: motorikos, kalbos, kognityvinio, socialinio emocinio, savitarnos ir augmentinės / virtualios realybės (AR/VR).
Skaitmeniniais žaidimais grįstas mokymas palaiko ir stiprina specialiųjų poreikių mokinių regėjimo, klausos, skaitymo, rašymo, socialines ir bendravimo žinias, gebėjimus bei įgūdžius. Šio susitikimo metu buvo testuojamos ir analizuojamos augmentinės / virtualios realybės edukacinės programos. Mokyklos projekto komandos mokytojai supažindino su AR / VR edukacinėmis programomis, kurias išbandė ir sėkmingai taiko ugdymo procese.
Pristatė programas
Mokymų mokykloje metu logopedės Aušra Stoškienė ir Rita Kairienė pristatė programas ,,My dog Puppy: Simulator game“ ir ,,WildCraft: Animal sim online“. Mokytojos Ingrida Jurevičienė pristatė programą ,,Match 3D – Matching puzzle game“, Vaiva Siutilienė – ,,Wild Animals VR kid game“, Asta Juškienė – „My Cat – Virtual pet simulator“, Daina Jonavičienė – ,,Antistress – relaxation toys “, Ingrida Janulaitienė – ,,Color Sort 3D – Hoop Stack“.
Tai edukaciniai augmentinės / virtualios realybės (AR / VR) žaidimai, lavinantys ugdytinių dėmesį, atmintį, pastabumą, akių – rankos koordinaciją, smulkiąją motoriką. Projekto dalyviai išbandė šiuos lavinamuosius žaidimus, diskutavo apie jų naudą vaikams, lavinamus įgūdžius.
Atliko praktines veiklas
Užsiėmimų metu atliktos praktinės veiklos su virtualios realybės akiniais, naudojant kartu su mobiliuosiuose telefonuose atidarytomis programėlėmis (3D VR Glasses Compatible with iPhone & Android). Pažintinės VR programėlės įtraukė projekto narius į realistiškai vaizduojamas situacijas bei sustiprino pojūčius, leidžiančius pasijusti tikrais įvykių dalyviais. Mokytojai pristatė ir kitas pažangias skaitmenines technologijas, praktikuojamas mokykloje.
Pristatyta populiari ugdymo priemonė edukacinė bitutė – robotas „Bee Bot“ ir jos veiklos idėjos, papildytos realybės programėlė „Quiver Vision 3D”, leidžiančia pažinti, piešti ir žaisti, bei interaktyvi papildytos realybės kortelių programa „Animal 4D+“ , su kuria ugdytiniai gali leistis į įdomią mokomąją kelionę po gyvūnų karalystę.
Ugdymo įstaigose stebėjo veiklas
Lankydamiesi Kėdainių vaikų lopšelyje-darželyje ,,Pasaka“, užsienio partneriai liko sužavėti įstaigos edukacinėmis aplinkomis bei skaitmeninių technologijų taikymu ankstyvajame ugdyme. Po stebėtų skaitmeninių technologijų veiklų grupėse, mokytojos Rasos Simonavičienės pranešimo apie informacinių technologijų taikymą darželyje „Skaitmeninės technologijos – kelias į platesnį vaiko pažinimo pasaulį“ užsienio partneriai susidarė puikią nuomonę apie informacinių technologijų taikymą Lietuvos ikimokyklinėse įstaigose.
Kitą dieną projekto komanda dalyvavo ir nepakartojamus pojūčius patyrė užsiėmime Kėdainių Suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centre ,,LANG’as“, kur išbandė novatoriškas VR technologijas 3D virtualios realybės mokymosi klasėje.
Domėjosi istorija
Lankydamiesi Lietuvoje, užsienio pedagogai domėjosi mūsų šalies istorija ir kultūra: ekskursijos po Kėdainių senamiestį metu susipažino su miesto kultūros paveldu, Kaune nacionaliniame M. K. Čiurlionio dailės muziejuje žiūrėjo virtualios realybės filmą „Angelų takais“, išvykos į pajūrį metu aplankė Klaipėdos ir Palangos žymias vietas, edukacinio užsiėmimo Gintaro muziejuje metu tyrinėjo gintarą, susipažino su jo atsiradimo istorija, kelionės į sostinę Vilnių ir senąją sostinę – Trakus metu giliau pažino Lietuvos istoriją Europos istorijos kontekste.
Projektinę veiklą užbaigė sertifikatų įteikimo ceremonija, kurios metu projekto dalyviai ragavo lietuvių patiekalų, šoko liaudies šokius, klausėsi liaudies dainų. Vakaras buvo kupinas gerų emocijų, partneriai dalijosi savo įspūdžiais ir smagiausiomis akimirkomis, patirtomis visos savaitės metu.
Mobilumo Lietuvoje metu dalyviai, siekdami gerinti ugdymo kokybę, tobulino skaitmeninio raštingumo, pedagogines ir dalykines kompetencijas, naudojant skaitmenines technologijas specialiajame ugdyme. Laukiame baigiamojo partnerių susitikimo, kuris vyks Turkijoje birželio mėnesį.
Šis projektas yra finansuojamas iš Europos komisijos „Erasmus+“ programos.