Kėdainių konservų fabrikas paleido naują kūdikių maisto gamybos liniją (FOTOGALERIJA)
UAB Kėdainių konservų fabrikas, pernai įsigijęs pirmą lietuvišką ir mūsų šalies rinkoje vieną populiariausių kūdikių maisto prekės ženklą „Marmaluzi“, ketvirtadienį paleido naują ekologiško vaikų maisto gamybos liniją./Giedrės Minelgaitės-Dautorės nuotr.
„Marmaluzi“ produktai skinsis kelią į pasaulinę rinką, o Lietuvoje planuojama pristatyti funkcinio maisto kategoriją
Lietuviško kūdikių ir vaikų maisto gamybos pramonėje – istorinis proveržis. UAB Kėdainių konservų fabrikas, pernai įsigijęs pirmą lietuvišką ir mūsų šalies rinkoje vieną populiariausių kūdikių maisto prekės ženklą „Marmaluzi“, ketvirtadienį paleido naują ekologiško vaikų maisto gamybos liniją. Daugiau kaip tris milijonus eurų atsiėjusios investicijos „Vikonda grupės“ valdomai įmonei sudarė galimybes ne tik pažangiai plėtoti minėtos kategorijos produktus Lietuvos bei pasaulio rinkose, bet ir mūsų šalyje atverti naują – funkcinio maisto – nišą.
Tarp svečių – ir mažieji degustatoriai
Naujos vaikams skirto maisto gamybos linijos atidarymo dieną Kėdainių konservų fabrikas šventė išties ypatingai – išsaugodamas tokiai progai būtinus tradicinius oficialumus, kuriems nuotaikingos žaismės suteikė svečių būryje šurmuliavę mažieji „Marmaluzi“ produkcijos degustatoriai – įmonės darbuotojų atžalos, anūkai bei juos linksminę animatoriai.
Iškilmingai perkirpus simbolinę atidarymo juostelę ir paskanavus šventinio torto, svečiai buvo pakviesti savo akimis apžiūrėti naująją gamybos liniją, daugiau sužinoti apie čia taikomas inovacijas bei kokybės užtikrinimo procesus.

Nuo pirmo kąsnio iki senatvės
Reikšmingą istorinį žingsnį žengusią Kėdainių konservų fabriko komandą pasveikinti atvykęs „Vikonda grupės“ generalinis direktorius Mindaugas Snarskis pabrėžė, jog visas projektas buvo įgyvendintas neįtikėtinai greitai.
„Praėjo lygiai dveji metai ir mėnuo nuo mano pirmo pokalbio su buvusiu prekės ženklo „Marmaluzi“ įkūrėju ir savininku. Per šį laiką mes įsigijome verslą, perkėlėme įrangą, pasirašėme sutartis su klientais, pateikėme paraišką Europos Sąjungos projektui, gavome 1,5 mln. eurų paramą ir, iš viso investavę daugiau kaip 3,2 mln. eurų, atnaujinome gamybos, administracines patalpas bei vaikų maisto gamybos liniją, – svarbiausius etapus pažymėjo M. Snarskis. – Per tokį trumpą laiką pasiekti tokį įspūdingą rezultatą pirmiausia įmanoma tik turint puikią komandą.
Mūsų vizija – kad Kėdainių konservų fabriko produkcija vartotoją lydėtų visą jo gyvenimą: pradedant šiuo „Marmaluzi“ kūdikių ir vaikų maistu, tęsiant kitais fabriko gaminiais ir, tikiuosi, jog greitai pristatysime funkcinius produktus su papildomomis vertėmis, kurie žmonėms bus naudingi iki pat gilios senatvės.“
Kėdainių konservų fabrikas yra viena didžiausių Lietuvos maisto pramonės įmonių, neabejotini savo kategorijos lyderiai, kurios apyvarta, pasak „Vikonda grupės“ generalinio direktoriaus, jau perkopė 45 mln. eurų.
Iškilmingai perkirpus simbolinę atidarymo juostelę ir paskanavus šventinio torto, svečiai buvo pakviesti savo akimis apžiūrėti naująją gamybos liniją, daugiau sužinoti apie čia taikomas inovacijas bei kokybės užtikrinimo procesus.
Aut. past.
„Marmaluzi“ ragaus pasaulio vaikai
Kėdainių konservų fabriko generalinis direktorius Mindaugas Antanaitis išskyrė, jog ši – 3,2 mln. eurų vertės investicija – yra viena didžiausių pastarųjų metų įmonės investicijų į modernizaciją.
„Šios vaikų maisto gamybos linijos paleidimas mums duoda itin daug. Pažangūs įrenginiai leidžia dar labiau pagerinti produkcijos kokybę, padidinti gamybos apimtis, taip pat pasiūlyti vartotojui naujų produktų, – kalbėjo M. Antanaitis. – O naujovių rinkai pristatysime nemažai: kūdikiams ir vaikams skirtų produktų bei funkcinio maisto.“
Konservų fabriko generalinis direktorius akcentavo, jog atnaujinta ne tik „Marmaluzi“ produkcijos gamybos linija – kartu vystoma ir nauja šio prekinio ženklo vizija, kuri atsispindi ir šiuolaikiškai atnaujintose gaminių etiketėse.
„Siekiame, kad „Marmaluzi“ būtų numeris vienas vaikiško maisto prekinis ženklas Lietuvoje. Be to, turime didelių ambicijų plėsti šios produkcijos eksportą pasaulio rinkose.
Nors naujos vaikų maisto gamybos linijos startą lydi nauja vizija, tačiau nenutolstame nuo savo vertybių – su šia produkcija būti šalia mamos ir pasiūlyti taip pat rūpestingai, atsakingai bei su meile sukurtą maistą, kokį pačios mamos savo vaikams pagamintų namuose.“

Nuo „Dacia“ prie „Lamborghini“
Kėdainių konservų fabriko gamybos ir tiekimo grandinės vadovė Zita Petkevičienė proveržį „Marmaluzi“ produkcijos gamybos procesuose įvardijo itin vaizdžiai.
„Mes investavome į „Marmaluzi“ produkcijos gamybą stiklainiukuose bei „pouch“ tipo pakuotėse, taip pat – į naują virimo katilą, kuris, lyginant su ankstesniuoju – kaip persėsti iš automobilio „Dacia“ į „Lamborghini“. Šis katilas yra labai galingas ir modernus. Tai aukščiausios klasės technologija, suteikianti pažangiausias gamybos galimybes, – sako Z. Petkevičienė. – Virimo katilas gamyboje yra pagrindinė šerdis.“
„Naujasis modernus virimo katilas mums leis užtikrinti geriausią produkcijos šviežumą. Naudodami naująją technologiją šviežias nuvalytas daržoves ir vaisius galime per trumpiausią laiko tarpą iškaitinti ir iškart išpilstyti tyrelių ar košių pavidalu į maišelių (angl. „pouch“) tipo pakuotes ir patiekti labai šviežią produktą mūsų mažiesiems vartotojams, – detaliau paaiškina Kėdainių konservų fabriko gamybos vadovas Gytis Zakarauskas. – Šis katilas turi gerokai daugiau pažangių funkcijų, kurios leidžia sukurti dar aukštesnės kokybės produktą.
Svarbu pabrėžti, jog mes „Marmaluzi“ produkcijai naudojame ekologiškus produktus bei žaliavas. Naujajai gamybos linijai patvirtintas ekologiškos gamybos sertifikatas LT-EKO-001 AS. Naujasis katilas pasižymi pažangiausiomis kaitinimo funkcijomis – galime patys reguliuoti kaitinimo lygį nuo mažiausio iki didžiausio, todėl produktai neperkaitinami: iki reikiamos temperatūros galime kaitinti palengva, taip išlaikydami aukščiausią produkto kokybę ir išsaugodami kuo daugiau vertingųjų medžiagų.“
Į minkštas ir ypač patogias naudoti „pouch“ tipo pakuotes Kėdainių konservų fabrikas ketina pilstyti ne tik vaikams skirtą maistą, bet ir savo gaminamus padažus.

Gamyba – be pertraukų
G. Zakarauskas akcentavo, jog nauji gamybos įrenginiai taip pat leis padidinti gamybos apimtis.
„Nauji įrenginiai suteikia galimybę gamybos procesą vykdyti nepertraukiamai – visą parą. Be to, jeigu būtų poreikis, galime labai greitai pereiti prie kitos produkcijos rūšies gamybos: dar gamindami vienos rūšies produktą, jau ruoštis kitos rūšies produkto gamybai. Tai irgi viena iš labai svarbių naujosios įrangos funkcionalumo savybių“, – paaiškino fabriko gamybos vadovas.
Kaip įvardijo Z. Petkevičienė, dabartinis naujosios linijos gamybinis potencialas – išpilstyti daugiau nei 10 milijonų vienetų produkcijos per metus, o pagaminti galėtų ir dar didesnį kiekį.
Darbui prie naujosios gamybinės linijos papildomai darbuotojų priimti kol kas nereikia – pakanka turimų resursų.
„Apmokome savus darbuotojus, – sako Z. Petkevičienė. – Įranga pažangi, moderni, bet jos valdymas labai sudėtingas. Taigi, nors automatizuojant gamybos procesus žmonių reikia mažiau, bet darbuotojų kompetencijos turi būti išties aukštos, kad gebėtų tokius įrenginius valdyti. Džiaugiamės, jog mes turime aukštos kvalifikacijos specialistų.“

Plečia asortimentą
Kėdainių konservų fabrikas, įsigijęs „Marmaluzi“ prekinį ženklą, šios produkcijos gamybą tęsė su kartu įsigyta įranga, kuri ribojo galimybes plėtoti asortimentą. Šiuo metu parduotuvių lentynose pirkėjai gali rasti apie pusšimtį kūdikiams ir vaikams skirtų „Marmaluzi“ gaminių stiklinėse bei „pouch“ tipo pakuotėse – tyrelių, sulčių, nektarų.
Nauja gamybinės linijos įranga atvėrė plačias galimybes kurti kitokios receptūros produktus, kurie atlieptų besikeičiančius pirkėjų poreikius.
„Perėmę asortimentą, kurį gamino ankstesnė įmonė, dirbome toliau ir analizavome rinką, – pasidalino Kėdainių konservų fabriko marketingo vadovė Rasa Miliauskienė. – Matome, kad pirkėjų poreikiai keičiasi – asortimente trūko naujų skonių, pavyzdžiui, košių, papildytų kruopomis, todėl pirmiausia ėmėme plėsti tokios produkcijos pasiūlą.“
„Prekybos tinklui „Maxima“ pristatėme septynių naujų produktų pavyzdžius, kurie buvo palankiai įvertinti, tad jau kitą savaitę pradedame gamybą ir startuosime su naujais produktais „Marmaluzi“ asortimente“, – sako gamybos vadovas G. Zakarauskas, o marketingo vadovė R. Miliauskienė patikslina, jog dairytis naujųjų gaminių parduotuvių „Maxima“ lentynose pirkėjai gali jau šių metų pabaigoje.
„Mažieji valgytojai pamėgo ne tik „Marmaluzi“ užkandžius – vaisių ar daržovių tyreles, bet ir sočius bei maistingus valgius su įvairia mėsa ar žuvimi, – sako R. Miliauskienė. – Mes bene vieninteliai rinkoje siūlome jaučio liežuvio troškinį su daržovėmis. Tai išskirtinis ir vartotojų labai mėgstamas produktas. Taip pat pirkėjai gali rinktis daržovių košes su triušiena, kalakutiena ar bulvių košę su menkių filė.“

Saugūs ir patikimi
Kėdainių konservų fabriko gaminama vaikams skirta „Marmaluzi“ produkcija atitinka griežčiausius šios kategorijos gaminiams keliamus saugumo bei kokybės reikalavimus visuose gamybos etapuose: nuo žaliavos parinkimo iki išpilstymo į pakuotes.
„Pažangiausiomis technologijomis atsakingai kurdami maisto produktus kūdikiams ir vaikams, norime padėti mamoms – perimti dalį jų rūpesčių sau, – pabrėžia R. Miliauskienė. – Mūsų gaminiai yra ekologiški ir atitinka aukščiausius kokybės standartus, todėl mamos gali visiškai pasitikėti šiais produktais – tai saugus ir vertingas maistas vaikams.“

Degustuoja – mažieji
R. Miliauskienė atskleidė ir vieną didžiausių iššūkių, su kuriuo susiduria vaikų maisto gamintojai. Šių produktų kūryba ypatinga tuo, jog suaugusieji turi įtikti kūdikių skonio receptoriams – be druskos ir kitų įprastų prieskonių sukurti gardų gaminį patiems mažiausiems.
„Žinoma, pirmiausia į darbą kimba mūsų technologų komanda. Atrinkus reikalavimus atitinkančias žaliavas, technologai kuria naujas receptūras. Tada suburiame degustatorių grupę – mūsų darbuotojų, jų artimųjų bei draugų šeimas, – šypsodamasi pasakoja R. Miliauskienė. – Pirmiausia, ragauja mamos – jos nusprendžia, ar ingredientai bei skonis yra tinkami jų vaikui, o tada jau ragauja mažieji. Žiūrime reakcijas, renkame atsiliepimus.
Taigi į kūrimo procesą įsitraukia ir mūsų darbuotojai bei jų šeimos.“

„Marmaluzi“ – ir paaugliams
R. Miliauskienė nustebina atskleisdama „Marmaluzi“ ateities viziją. Pasak Kėdainių konservų fabriko marketingo vadovės, patiems mažiausiems vaikams maistą kuriantis prekinis ženklas turi idėjų, kaip asortimentą papildyti produktais ir vyresnio amžiaus vaikams ar net paaugliams.
„Nauja gamybos linija leidžia vystyti ir maisto produktų kategoriją mokyklinio amžiaus jaunimui – pasiūlyti sveikatai palankių jų pamėgtų užkandžių alternatyvų. Taigi, įsiklausydami į savo auditorijos poreikius, lūkesčius, bendradarbiaudami su specialistais dabar turime dideles galimybes plėsti „Marmaluzi“ asortimentą. O sumanymų turime daug“, – pasidžiaugė R. Miliauskienė.
Tuščia niša laukia drąsiųjų
Kėdainių konservų fabriko komanda sutelkė dėmesį ir į mūsų šalyje kol kas dar tuštoką, tačiau perspektyvią maisto gamybos nišą.
„Mūsų siekis – pradėti gaminti funkcinį maistą, – įvardijo G. Zakarauskas. – Tai skystos konsistencijos maistas, tinkamai subalansuotas ir papildytas reikiamomis medžiagomis. Pavyzdžiui, su padidintu baltymų ar skaidulinių medžiagų kiekiu – pagal kiekvieno žmogaus poreikį. Tai gali būti maistas kūdikiams, sportininkams, senjorams, ligoniams, turintiems rijimo ar virškinimo problemų. Norime patenkinti šių žmonių poreikius.“
„Funkcinio maisto gamyba – labai įdomi sritis. Tai būtų naujas etapas Kėdainių konservų fabrikui, bet taip pat šiuo žingsniu atvertume ir naują rinką Lietuvoje, – dėmesį atkreipė Z. Petkevičienė. – Dabar sveikatos problemų turintys žmonės ateina funkcinio maisto ieškoti į vaistines, bet šios neturi ko pasiūlyti – tik beskonius tirpius miltelius.
Parduotuvėse yra atskiros lentynos azijietiškam, veganiškam, kūdikių maistui, tad galėtų būti ir funkciniam maistui.“
Šiuo metu Kėdainių konservų fabrikas konsultuojasi su funkcinio maisto srityje tyrimus atliekančiais mokslininkais ir ieško galimybių, kaip būtų galima plėtoti turimą viziją – su savo gaminamais produktais vartotojus lydėti visoje jų gyvenimo kelionėje ir kiekviename etape – nuo kūdikystės iki senatvės – pasiūlyti jų poreikius atitinkančius gaminius.

















































































































































5 Komentarai
o kada pakelsite algas? Centus moka žmones pisa per visus galus dalbajobai.Linija pastatė žmonių poilsio kambarius išardė,kad tik piderams būtų pelno dar čia gaidys fotkinasi
Jeigu buvai vaikystei pyderas ir nesimokinai, vos profke baigei po blatu, tai ka tu gali uzdirbti budamas saltkalviu- valytoju????? Gerbtinas ir toks darbas, bet negru budamas gali nekaukti direktoriaus algos
o gal tave piso į šikną kaimynas?
pažiurėk kokios ten darbo sąlygos tempai kiek traumų darbe patiria žmonės viskas užglaistoma moka centus piderai o Snarkis tegu čiulpia stora birką gaidys jabanas
Užsienyje streikuoja, reikalauja kelti algas, o Kėdainiuose negirdėjau, kad streikuotu patys kalti. Tiesa, prieš keletą metų mokytojai streikavo Vilniuje. Milijornierė baba Jolanta jei galėtų, ir minimumą nemokėtų. Senai praradusi žmoniškumą.
vartojom žodelytį ,,marmeliūzė”,nenutuokdami ,kad jis taps prekiniu ženklu…