Kaip paruošti automobilius žiemai?

 Kaip paruošti automobilius žiemai?

Kiekvienas vairuotojas žino, nors ir neretai pamiršta, kad nuo lapkričio pirmosios dienos keliuose startuoja žiemos sezonas, o tai reiškia, kad šiam sezonui reikia paruošti ir automobilius. Neretai automobilio padangų keitimas yra vilkinamas iki paskutinės akimirkos arba net dar ilgiau – sukruntama tik tada, kada keliuose pasitinka pirmasis ledukas. Tačiau specialistai ragina nepasiduoti tinguliukui bei tinkamai ir iš anksto pasiruošti šaltajam metų laikui.

Pirmiausia – padangos

Padangų keitimas yra pirmasis darbas, apie kurį su nerimu pagalvoja automobilių vairuotojai. Kodėl su nerimu? Mat tie, kurie keičiasi padangas patys, gali pasiduoti tinguliui, nusipurtyti vos pagalvoję apie tai, kad teks krapštytis prie automobilio šaltyje. Kiti, kurie tokius darbus linkę atlikti servisuose, tikrai nusimena pagalvoję apie laukiančias eiles ir laiko gaišimą.

Tačiau šių problemų išvengti galima pasirūpinus automobilio paruošimu žiemai iš anksto – mat tik susizgrizbus paskutinę akimirką tenka laukti ilgiausiose eilėse, o serviso darbuotojų nepaskubinsi, ir maldavimais „man labai reikia“ eilės nesumažinsi.G. Minelgaitės nuotr.

UAB „Vikrema“ automobilių remonto cecho meistras Albertas Mušenkovas pasakojo, kad dažniausiai būna taip, kad spalio mėnesio gale servise nusidriekia ilgiausios automobilių eilės.

„Jau dabar atvažiuoja atsakingesni žmonės, kurie iš anksto pasiruošia šaltajam metu laikui, keičiasi padangas. Žinoma, būna daugybė tokių, kurie ir paskutinę dieną atvažiuoja, ir jiems tenka laukti tikrai ilgoje eilėje. Pasitaiko ir tokių, kurie apskritai pamiršta apie tai, kad reikia padangas keisti. Iškritus pirmam sniegui arba pirmą kartą pašalus jie atsimena „Oi, aš gi padangų nepasikeitęs!“. Taigi padangas norinčių pasikeisti jau gerokai po lapkričio pirmosios taip pat pasitaiko“, – pasakojo A. Mušenkovas.

Kokios geriau?

Visi žinome, kad galimybių įsigyti pačių įvairiausių padangų yra sočiai. Žieminės ir vasarinės ar universalios, paprastos žieminės ar dygliuotos, naujos ar restauruotos – kas geriau? Specialistas vienareikšmiškai tikina – investuoti į geras padangas apsimoka.

„Vairuotojas turėtų rinktis tik naujas padangas. Su naujomis padangomis galima drąsiai 3-4 sezonus atvažinėti. Taip, tą kartą sumokėsite daugiau pinigų, bet kasmet nereikės sukti galvos, kad reikia vėl naujų padangų, o ir saugumo koeficientas visai kitas.

Taip pat reikia turėti du padangų komplektus – vasarines ir žiemines. Universalios padangos, galima sakyti, yra tingesniems žmonėms. Nereikia nieko keisti, nereikia rūpintis. Tačiau juk vasarinės padangos yra kietesnės gumos, žieminės – minkštesnės, kad būtų geresnis sukibimas. Logiškai mąstant, išties universalių padangų nėra. Tas universalumas atsiliepia saugumui. Juk žmogus taip pat vasarą vasarinius batus avi, žiemą – žieminius. Tie, kuriems svarbi jų ir aplinkinių sveikata ir gyvybė, turėtų negalvoti apie universalias padangas, o rinktis tinkamas šaltajam arba šiltajam sezonui“, – tikina A. Mušenkovas.

Dyzelis reikalauja daugiau priežiūros

Be abejo, padangų keitimu pasiruošimo žiemai darbai nebaigiami. Specialistas akcentuoja, kad daugiau dėmesio automobiliui skirti turi dyzeliu varomų transporto priemonių vairuotojai.

„Prieš žiemą reikia pasitikrinti kaitinimo žvakes, akumuliatorių, generatorių, starterį. Žiemą dyzelių vairuotojai dažnai susiduria su problema, kad negali užkurti automobilio, arba jis labai sunkiai kuriasi. Taigi prieš žiemą ir yra svarbiausia patikrinti automobilio užvedimo sistemą ir pašalinti menkiausius gedimus. Taip pat neprošal pakeisti ir kuro filtrą“, – skatina specialistas.

Pašnekovo teigimu, svarbiausia automobilių neužleisti – nors pastarasis daiktas ir turi tarnauti žmogui, visiškai juo nesirūpinti ir neprižiūrėti taip pat negalima. Galų gale, niekas žiemą nenori keltis anksčiau vien todėl, kad ryte galėtų skirti laiko automobilio užvedimui.

„Automobilis palengvina žmogaus gyvenimą, jis turi suteikti patogumą. Juk tam automobilius ir turime, kad nereikėtų kažkur pėsčiomis per šaltį kulniuoti, ar laukti autobuso lyjant ar sningant. Tad reikia nuolat automobiliu rūpintis ir „neužleisti“, – sako A.Mušenkovas.

Užšalę langai

Nereikia nei sulaukti žiemos – greitu metu jau teks gramdyti automobilių langus, per naktį aptrauktus plonu leduko sluoksniu.

Tad jau dabar patartina naudoti žieminį langų apiplovimo skystį, taip pat investuoti į valytuvų gumas. Rudenį ir žiemą be valytuvų – kaip be rankų, naudoti juose tenka kur kas dažniau nei vasarą, o kadangi neretas su valytuvais ir nuo priekinio stiklo ledą mėgsta nugremžti, investicija į naujas gumas palengvins jūsų dalią.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video