Apie tokią stovyklą svajotų kiekvienas vaikas!
Jaunieji lyderiai mokėsi įveikti scenos baimę ir kurti užburiančias kalbas
Būrys Sėkmės ir lyderystės mokyklos auklėtinių savaitę praleido Roko sodyboje Kaišiadorių rajone organizuotoje nuotykių bei atradimų kupinoje išskirtinėje stovykloje „Bendrauju drąsiai“. Čia moksleiviai akis į akį susidūrė su bene didžiausia kiekvieno žmogaus baime – kalbėti viešai. Stovyklautojai uoliai kibo į darbą ir lavino savo komunikacinius įgūdžius, mokėsi užmegzti naujus kontaktus, gebėti palaikyti pokalbį, sklandžiai dėstyti mintis bei drąsiai kalbėti ne vien su pašnekovu, tačiau ir su pilna auditorija žmonių! Ne vienam po tokių užduočių iš jaudulio imtų linkti keliai, bet tik ne jiems – drąsiai ir atvira širdimi kiekvieną iššūkį pasitinkantiems jauniesiems Kėdainių krašto lyderiams!
Įgūdžiai, atveriantys neribotas galimybes
„Šiuolaikinis pasaulis jau būtų sunkiai suvokiamas be ryšių mezgimo, santykių, bendrystės ir tinklų
kūrimo. Ar žinojote, kad bet kokius du žmones žemėje vidutiniškai skiria šeši rankos paspaudimai? – retoriškai klausia stovyklos „Bendrauju drąsiai“ idėjos autoriai. – Pasak Frigyes Karinthy sukurtos šešių rankos paspaudimų teorijos (“Six degrees of Separation“), rasti reikiamą žmogų galima vos per 5 jūsų draugų draugus.
Būtent ši teorija, atskleidžia, kokios neribotos galimybės atsiveria, kai gebi užmegzti kontaktą bei palaikyti santykį. Tačiau tai padaryti gali būti žymiai sunkiau nei atrodo iš pirmo žvilgsnio. Siekiant tapti puikiu pašnekovu, svarbu išlavinti sklandaus bendravimo, prisistatymo bei ryšių kūrimo be baimės gebėjimus.“
Būtent šiuos įgūdžius, pasitelkdami įvairiausias kūrybines užduotis, jaunieji kėdainiečiai ugdė penkias stovyklos dienas. Moksleiviai sužinojo: kaip įveikti scenos ir naujų pažinčių baimę, kaip sėkmingai užmegzti kontaktus, kaip išgirsti savo pašnekovą, ką kūno kalba sako apie mus, kuo svarbus emocinis intelektas kuriant santykius, kaip sėkmingai pristatyti savo idėją per vos 1 minutę, kaip sukurti įtraukiančią ir emocingą kalbą, kaip išnaudoti skaidres, kad kalba būtų dar įspūdingesnė ir galiausiai – kaip susikurti savo įvaizdžio modelį bei naudoti jį mokykloje, karjeroje ir gyvenime.
[quote author=“Pijus“]Ši mokykla pakeitė mano gyvenimą. Čia įgijau gausybę naujų, vertingų įgūdžių, patirties sėmiausi iš patyrusių ir savo asmenybėmis itin sužavėjusių lektorių bei mokytojų.[/quote]
Žinomų lektorių paskaitos
Su jaunaisiais lyderiais žiniomis bei patirtimi dalijosi garsūs ir savo srityje pripažinti lektoriai.
Saulius Bagdonas pasakojo, kaip įveikti scenos ir naujų pažinčių baimę. Vilma Juškienė skaitė paskaitą „Emocinis intelektas: raktas į sėkmę“. Mažvydas Šimkus dalijosi efektyvaus bendravimo ir kūno kalbos paslaptimis. Žanas Gongapševas atskleidė, kaip sėkmingai užmegzti kontaktus. Robertas Šunokas pristatė paskaitą tema „Toastmasters: kaip tapti puikiu kalbėtoju“. Marija Vorobjovaitė pasakojo, kaip išnaudoti skaidres, kad kalba būtų dar įspūdingesnė. Gintaras Ignatavičius smalsumą prikaustė paskaita „Storytelling: kaip sukurti įtraukiančią ir emocingą kalbą“.
Jaunieji stovyklautojai laiką leido praktinėse dirbtuvėse su įkvepiančiais lektoriais, viešų kalbų vakaruose. Taip pat aktyviai pramogavo dalyvaudami sportiniuose bei kūrybiniuose užsiėmimuose, kaitindamiesi pirtyje, gaivindamiesi maudynėmis baseine ir jėgas bei ištvermę išmėgindami patyriminiame žygyje.
Bendraudami virtualiai praranda įgūdžius
Kėdainių šviesiojoje gimnazijoje veikiančios Sėkmės ir lyderystės mokyklos neformaliojo vaikų švietimo skyriaus kuratorė Jūratė Kaupienė atkreipė dėmesį į problemą, jog šiuolaikiniai vaikai daug laiko praleidžia socialiniuose tinkluose bendraudami virtualiai, o tai nelavina komunikacinių gebėjimų realiame gyvenime.
„Be abejonės, šiuolaikinis gyvenimo būdas diktuoja savas taisykles: nuolatinis skubėjimas, greitas gyvenimo tempas skatina virtualų bendravimą. Tačiau nepaisant virtualaus bendravimo privalumų, jis negali duoti to, ką gali suteikti tikras, gyvas bendravimo mechanizmas. Dažnas virtualus bendravimas silpnina vaikų komunikacijos ir socializacijos įgūdžius, gebėjimą pritapti ir palaikyti tarpasmeninius ryšius. Būtent todėl šioje stovykloje nusprendėme didžiausią dėmesį skirti moksleivių bendravimo kompetencijoms ugdyti.
[quote author=“G. Kaupienė“]Dažnas virtualus bendravimas silpnina vaikų komunikacijos ir socializacijos įgūdžius, gebėjimą pritapti ir palaikyti tarpasmeninius ryšius. Būtent todėl šioje stovykloje nusprendėme didžiausią dėmesį skirti moksleivių bendravimo kompetencijoms ugdyti.[/quote]
Šioje išskirtinėje stovykloje vaikams buvo suteikta saugi ir įvairiapusė terpė savęs pažinimui ir saviugdai. Kiekvienas jaunasis lyderis turėjo galimybę dalyvauti skirtingo pobūdžio veiklose, per jas ugdyti(s) bendravimo ir bendradarbiavimo, savęs ir kitų pažinimo, viešojo kalbėjimo, atsakomybės, ištvermės bei kitus svarbius gyvenimo įgūdžius bei gebėjimus, saviraišką ir kūrybiškumą, – pasakoja J. Kaupienė. – Išklausytos paskaitos ir profesionalių mentorių patarimai neabejotinai padėjo vaikams atrasti savo stipriąsias savybes, jaustis reikšmingiems, išmokė empatiškumo, refleksijos, drąsiai ir kūrybiškai išreikšti save, priimti ir gerbti kitus bendruomenės narius.
Buvo įdomu stebėti, kokius svarbius ir akivaizdžius pokyčius vaikai išgyveno per penkias stovyklos dienas: pradžioje jie buvo kiek susikaustę, tačiau greitai atsiskleidė kaip asmenybės ir puikiai susitvarkė su visomis užduotimis. Žavėjausi, kaip jie palaikė vienas kitą, jei kuriam sunkiau sekėsi, kaip stengėsi padrąsinti ir įkvėpti.“
G. Kaupienė apibendrindama teigė: „Stovykloje praleistas laikas vaikams išties buvo naudingas. Čia įgyti įgūdžiai vėliau tik sustiprės ir pravers tolimesniame gyvenime.“
Leidosi į išgyvenimo žygį
Pasak J. Kaupienės, viena iš įspūdingiausių jaunųjų lyderių stovykloje buvo diena, kai moksleiviai leidosi į patyriminį žygį su kariuomenėje dirbančiais lektoriais.
„Naktinis žygis – tai nemenkas iššūkis, suteikiantis ne tik elementarių išgyvenimo miške įgūdžių, tokių kaip susikurti laužą, paruošti sausą maisto davinį, susirasti saugią vietą nakvynei, bet ir savęs bei kito pažinimui nekasdieniškose, ribinėse situacijose, kurios suteikia tikrumo jausmą, būtiną darnios asmenybės ir tarpusavio ryšių puoselėjimui. Čia išryškėjo labai stiprūs ir gyvenimiški įgūdžių mokymosi momentai: atsakomybės prisiėmimas, lyderystės ir pilietiškumo aspektai, problemų spendimas. Kariuomenės atstovai reprezentatyviai pateikė informaciją apie kariuomenės veiklą bei iššūkius, kuriuos tenka įveikti kariams“, – pasakoja J. Kaupienė.
Nenorėjo išsiskirti
Pašnekovė atskleidžia, kad vaikų ir jiems stovykloje padėjusių mentorių išsiskyrimas buvo labai emocingas: „Moksleiviai nenorėjo atsisveikinti ne tik su draugais, bet ir su mentoriais, nes per penkias stovyklos dienas visi spėjo užmegzti šiltą bičiulišką ryšį, kurį, tikiu, jie puoselės ir toliau. Grįždami į Kėdainius autobuse vaikai dalinosi įspūdžiais. Moksleiviai džiaugėsi sužinoję daug svarbių ir jiems naudingų dalykų.
Visos Sėkmės ir lyderystės mokyklos bendruomenės vardu dėkojame mecenatei Jolantai Blažytei ir Kėdainių rajono savivaldybei už galimybę dalyvauti unikalioje stovykloje „Bendrauju drąsiai“ . Norėtųsi, kad visi Lietuvos vaikai įgytų tokios patirties.“
[quote author=“Smiltė ir Reda“]Labiausiai džiaugiamės tuo, kad Sėkmės ir lyderystės mokykloje rengiami užsiėmimai mus moko branginti svarbiausias vertybes, kurios, be jokios abejonės, yra kiekvieno sėkmingo žmogaus gyvenimo pagrindas ir svarbiausia ašis.[/quote]
Ši mokykla pakeitė gyvenimą
Šiemet paskutinius – trečiuosius – metus Sėkmės ir lyderystės mokykloje praleidęs Pijus Verikas drąsiai sako: „Ši mokykla pakeitė mano gyvenimą. Čia įgijau gausybę naujų, vertingų įgūdžių, patirties sėmiausi iš patyrusių ir savo asmenybėmis itin sužavėjusių lektorių bei mokytojų.
Ši mokykla nuostabi, o kasmet organizuojamos stovyklos tiesiog nepamirštamos! Buvau jau trečioje stovykloje. Čia, kaip ir ankstesniais metais, patyrėme tokių nepaprastų nuotykių, kurių įspūdžiai išliks dar labai ilgam. Džiaugiuosi, kad galėjau dalyvauti šioje stovykloje.“
Pijui labiausiai įsiminė pilnutėlį kasdienybėje naudingų žinių bagažą pripildę lektoriai. „Jie geba puikiai bendrauti su mūsų amžiaus auditorija. Be galo žaviuosi šiais mokytojais, – atskleidė Pijus. – Svarbiausia, ko šioje stovykloje bei per trejus Sėkmės ir lyderystės mokykloje praleistus metus išmokau – tai pradanginti scenos baimę. Jau ir anksčiau buvau pradėjęs šį kelią, bet čia įgyti ir sustiprinti reikiami įgūdžiai padėjo scenos baimės atsikratyti kur kas lengviau.“
Išmoko pristatyti save
Antrus metus Sėkmės ir lyderystės mokykloje savo gebėjimus ugdanti Darija Justinavičiūtė sako, kad šioje mokykloje jai labai patinka.
„Sužinau be galo daug naujų dalykų, o vykstant į stovyklas bei ekskursijas mums dar atsiveria ir galimybė turiningai pakeliauti. Visa tai kartu padeda įgyti žinių, kurias žaismingai įtvirtiname praktikoje. Esu tikra, kad šioje mokykloje išugdyti gebėjimai man labai pravers, – mano mergina. – Labiausiai vertinu šioje stovykloje sukauptas žinias apie tai, kaip geriau ir efektyviau bendrauti su žmonėmis, kaip pristatyti savo asmenybę, kaip lengviau perteikti mintis ir be žodžių suprasti, ką kiti žmonės nori tau pasakyti. Stovykloje labai smagiai praleidau laiką.“
Dviejų skonių scenos baimė
Nuo mažų dienų įvairiausio dydžio publikai dainuojanti ir muzikuojanti Aistė Bugaitė nustebina atskleidusi, jog taip pat jaučia scenos baimę, tad šiųmetė stovykla jai buvo labai naudinga.
„Labai gaila, kad tai mano paskutinė stovykla su Sėkmės ir lyderystės mokyklos bendruomene, nes šiemet čia baigiau jau trečiuosius metus. O įspūdžiai patys geriausi. Visos patirtys, stovyklos, paskaitos buvo tiesiog nepakartojamos.
Labai džiaugiuosi, kad šiemet stovykloje daug dėmesio buvo skirta mūsų, moksleivių, komunikaciniams įgūdžiams stiprinti. Šiuolaikiniame gyvenime šios žinios reikalingos kiekviename žingsnyje. Jaučiuosi gerokai drąsesnė, nebijau kalbėti viešai, bendrauti. Štai ir dabar kalbėdama su jumis aš naudoju stovykloje įgytas viešojo kalbėjimo žinias. Jaučiuosi užtikrinta ir pasitikiu savimi, todėl visai nesijaudinu, šneku ramiai“, – šypsosi Aistė.
[quote author=“Aistė“]Dainuoti publikai ir kalbėti viešai prieš auditoriją yra visai kas kita. Tad šioje stovykloje įgytos žinios ir patirtis labai praturtino mano asmenybę.[/quote]
„Aiste, negi Tau – nuo mažų dienų ant scenos savo balsu ir muzikalumu žibančiai merginai – dar stigo drąsos?“ – teiraujuosi.
„Dainuoti publikai ir kalbėti viešai prieš auditoriją yra visai kas kita, – patirtimi dalijasi Aistė. – Tad šioje stovykloje įgytos žinios ir patirtis labai praturtino mano asmenybę.
Nė neįsivaizduoju, kaip trūks Sėkmės ir lyderystės mokyklos, o ypač penktadienio popietėmis, kurias būdavau įpratusi leisti šioje mokyklėlėje…“
Staigmenų stovykla!
Bičiulės Smiltė Kieraitė ir Reda Žigmantaitė po šiųmetės stovyklos taip pat jau atsisveikino su Sėkmės ir lyderystės mokykla. Trejų metų kelią čia nuėjusios merginos didžiuojasi savo atradimais ir turėta nepaprasta galimybe augti bei tobulėti.
„Pirmiausia Sėkmės ir lyderystės mokykloje išmokome pasitikėjimo savimi. Šį kiekviename gyvenimo žingsnyje praverčiantį įgūdį sustiprinome ir stovykloje, iš kurios grįžome dar labiau motyvuotos bei įkvėptos, – dalijasi Smiltė ir Reda. – Stovyklose labai smagu susipažinti su naujais žmonėmis, kurių patirtis kaskart sužavi.
Kiekvienais metais vykdamas į stovyklą nežinai, ko tikėtis. Čia pilna staigmenų, įdomių užduočių ir nuostabių nuotykių. Buvo akimirkų, kai supratome per užsiėmimus atradusios dar nepažintas save. Tai nuostabus jausmas!
Labiausiai džiaugiamės tuo, kad Sėkmės ir lyderystės mokykloje rengiami užsiėmimai mus moko branginti svarbiausias vertybes, kurios, be jokios abejonės, yra kiekvieno sėkmingo žmogaus gyvenimo pagrindas ir svarbiausia ašis.“
[#gallery=2387#]