Ar pardavėjas gali nepriimti grąžinamos prekės?

 Ar pardavėjas gali nepriimti grąžinamos prekės?

BNS Žygimanto Gedvilos nuotr.

Dovydas PASLAUSKAS

Su mumis susisiekė skaitytoja Vilmantė, teiraudamasi, ar pardavėjas gali nepriimti grąžinamos prekės? Pasak moters, ji susidūrė su situacija, kuomet norėdama grąžinti jai netikusią prekę to padaryti negalėjo. „Tokios situacijos pasitaiko nedažnai, tačiau vis tiek norisi žinoti, kada galiu grąžinti man netinkamą prekę, o kada – ne“, – teigė skaitytoja. To pasiteiravome Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėjos Dalios Malinauskienės.

Grąžinamos per 14 dienų

Teisės aktai numato, jog kokybiškas prekes vartotojas turi teisę grąžinti pardavėjui per 14 dienų.

„Teisės aktai numato, kad kokybiškas prekes vartotojas turi teisę grąžinti pardavėjui per 14 dienų. Kartais pardavėjai suteikia ir ilgesnį terminą prekių grąžinimui. Šį procesą detaliau reglamentuoja LR Vyriausybės nutarimu patvirtintos Mažmeninės prekybos taisyklės, o konkrečiai – šių taisyklių II skyrius“, – informavo D. Malinauskienė.

Tam tikros prekės negrąžinamos

D. Malinauskienės teigimu, minėtose taisyklėse numatytas ir negrąžinamų ne maisto prekių sąrašas.

„Minėtos taisyklės numato, kad augalai, gyvūnai ir tinkamos kokybės maisto prekės nekeičiami ir negrąžinami. Taip pat taisyklėse numatytas negrąžinamų ne maisto prekių sąrašas.

Tai tabako gaminiai ir su tabako gaminiais susiję gaminiai; parfumerijos, kosmetikos ir tualetiniai preparatai; fotografijos ir kinematografijos prekės; spausdintos knygos, reprodukcijos ir kiti poligrafijos pramonės dirbiniai; audiniai; kiliminė grindų danga, išskyrus kilimus ir kilimėlius; megzti vyriški, berniukų, moteriški arba mergaičių apatiniai drabužiai; kūdikių drabužėliai; pėdkelnės, kojinės, puskojinės ir kiti panašūs dirbiniai; siūti vyriški, berniukų, moteriški arba mergaičių apatiniai marškiniai, naktiniai marškiniai, pižamos ir panašūs dirbiniai; liemenėlės, korsetai ir panašūs dirbiniai; perlai, brangakmeniai, taurieji metalai ir jų dirbiniai, išskyrus dirbtinę bižuteriją; mašinos ir mechaniniai įrenginiai; elektros mašinos ir įrenginiai, garso įrašymo ir atkūrimo bei televizijos vaizdo ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatai; antžeminio transporto priemonės; laivai, valtys ir plaukiojantys įrenginiai; optikos, fotografijos, kinematografijos, matavimo, kontrolės, medicinos arba chirurgijos prietaisai ir aparatai; laikrodžiai; muzikos instrumentai; ginklai ir šaudmenys; baldai, patalynės reikmenys, šviestuvai; žaislai, žaidimai, išskyrus sporto ir meškeriojimo reikmenis; meno kūriniai, kolekcionavimo objektai ir antikvariniai daiktai.

Šie kokybiški gaminiai gali būti grąžinami tik pardavėjui sutikus.

Beje, svarbu pabrėžti, kad grąžinti galima tik nenaudotas ir nepraradusias prekinės išvaizdos prekes. Kitaip tariant, prekės turi būti tokios būklės, kad pardavėjas jas galėtų parduoti.

Kiek kitaip yra perkant prekes internete. Elektroninėje parduotuvėje įsigytas kokybiškas prekes galima grąžinti iš esmės visas, nebent jos gamintos pagal vartotojo individualų užsakymą“, – informavo D. Malinauskienė.

Svarbu pabrėžti, kad grąžinti galima tik nenaudotas ir nepraradusias prekinės išvaizdos prekes. Kitaip tariant, prekės turi būti tokios būklės, kad pardavėjas jas galėtų parduoti.

D. Malinauskienė

Garantija – galimybė prekę pataisyti arba pakeisti

Pasak specialistės, vartotojas, kuriam buvo parduota nekokybiška prekė, kuriai galioja garantija, turi teisę pasirinkti reikalauti prekę pataisyti arba reikalauti ją pakeisti.

„Garantija yra siejama su prekės kokybe. Tai laikotarpis, kurios metu vartotojas gali reikšti pretenziją pardavėjui dėl atsiradusių prekės trūkumų. Įstatymas numato 2 metų prekės garantiją. Tačiau pasitaiko, kai pardavėjas suteikia ilgesnio laikotarpio garantiją.

Vartotojas, kuriam buvo parduota nekokybiška prekė, turi teisę pasirinkti reikalauti prekę pataisyti (remontuoti) arba reikalauti ją pakeisti. Pardavėjas turi teisę atsisakyti remontuoti ar pakeisti prekę, jeigu to neįmanoma padaryti arba jeigu dėl to pardavėjas patirtų neproporcingų išlaidų.

Vartotojas turi teisę reikalauti proporcingai sumažinti prekės kainą arba susigrąžinti visus sumokėtus pinigus, jeigu: pardavėjas prekės nepataisė ar nepakeitė arba atsisakė tai padaryti; prekės trūkumas atsirado, nors pardavėjas bandė remontuoti prekę; prekės trūkumas yra esminis; pardavėjas pareiškė ar iš aplinkybių yra aišku, kad jis per protingą terminą nesuremontuos ar nepakeis prekės arba tai sukels didelių nepatogumų vartotojui.

Vartotojas neturi teisės susigrąžinti sumokėtus pinigus, jeigu trūkumas yra nedidelis. Pareiga įrodyti, kad trūkumas yra nedidelis, tenka pardavėjui.

Vartotojas visais atvejais į pardavėją dėl atsiradusių prekės trūkumų gali kreiptis per dvejų metų laikotarpį (garantija pagal įstatymą), jei pardavėjas nenustatė ilgesnio garantinio termino. Tokiu atveju pirmiausia vartotojui reikėtų raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo pasirinktą reikalavimą.

Prie prašymo svarbu pridėti kasos aparato kvitą ar kitą prekės pirkimą-pardavimą patvirtinantį dokumentą. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į pardavėją vartotojui nėra pateikiamas atsakymas, arba pardavėjo atsakymas vartotojo netenkina, vartotojas turite teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo sprendimo alternatyvia (ne teismo) ginčų nagrinėjimo tvarka“, – informavo D. Malinauskienė.

Daugiau informacijos Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos interneto svetainės „Dažniausiai užduodamų klausimų“ skiltyje: https://www.vvtat.lt/d.u.k./598#c-5 bei „Atmintinių skiltyje“: https://www.vvtat.lt/vartotojams/atmintines/817

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video