Virtuali ekonomika – ekonomika, drąsiai žengianti į realų pasaulį

 Virtuali ekonomika – ekonomika, drąsiai žengianti į realų pasaulį

Virtuali ekonomika mums dar nėra labai įprastas terminas. O ir informacijos apie ją lietuvių kalba rasti iš tiesų nelengva. Kaip „Rinkos aikštei“ paaiškino virtualia ekonomika besidomintis Modestas Micė, „tai – sparčiai besivystanti ekonomikos sritis, egzistuojanti vien tik virtualiame pasaulyje. Ji susiformuoja iš poreikio virtualiems veikėjams mainytis prekėmis bei paslaugomis“.

Ir nors atrodo, jog tai tik suaugusių žmonių žaidimai virtualioje erdvėje, o pelnai tik menami, tačiau, pasak Modesto, gerai pasukus galvą, net ir virtualioje erdvėje galima užsidirbti realių pinigų.

Virtuali ekonomika – aktuali lietuviams

M. Micė pasakoja, jog virtuali ekonomika – ganėtinai nauja ekonomikos šaka.

„Ji susiformavo 20-to amžiaus paskutiniajame dešimtmetyje išpopuliarėjus tokiems MMORPG (multiplayer online role-playing game, liet. kelių žaidėjų virtualiai žaidžiamas žaidimas) žanro žaidimams kaip „EverQuest“ bei „Ultima Online“ ir pasiekė naujas aukštumas pasirodžius „World of Warcraft“ bei „RuneScape“.

Virtualios ekonomikos žinovas teigia, kad ji ne svetima ir mūsų šalies žmonėms, ypač jaunimui.

„Manyčiau, jog ji yra labai aktuali lietuviams, ypač jaunesniajai kartai, kuri užaugo jau po nepriklausomybės ir yra geriau susipažinusi su virtualiu pasauliu bei visomis jo teikiamomis galimybėmis“, – įsitikinęs pašnekovas.

Anot M. Micės, virtuali ekonomika dažniausiai funkcionuoja virtualiame žaidimų pasaulyje.

„Virtualiai ekonomikai egzistuoti bei rinkos procesams vystytis yra reikalingas virtualus pasaulis, todėl nenuostabu, jog dažniausiai su ja susiduriame kompiuteriniuose žaidimuose“, – kalbėjo žinovas.

Prekyba savo sukurtais žaidimo elementais

Teigiama, jog kai kuriuose žaidimuose gali būti valiutų sistemos, kurias iš dalies arba visiškai kontroliuoja žaidimo žaidėjai. Tokie žaidimai suteikia žaidėjams priemonių įsigyti žaidimo resursų, kuriuos žaidėjai gali parduoti ar prekiauti su kitais žaidėjais, sukurti įrankius, o paskui juos galima parduoti ar jais prekiauti, ir kitaip sukurti virtualią žaidimų aikštelę žaidime

Virtuali ekonomika taip pat gali maišytis su realaus pasaulio valiuta, kai žaidėjai prekiauja žaidimo elementais per išorines žaidimo svetaines. „EVE Online“ yra puikus internetinių žaidimų, kurių ekonomika pagal žaidėjų skaičių vertinama kaip didžiulė, pavyzdys.

Žaidėjų varoma ekonomika paskatino nematerialią darbo veiklą, pavyzdžiui, aukso auginimą „World of Warcraft“, kur kai kuriems žaidėjams mokama realaus pasaulio lėšomis, kad jie, leisdami laiką žaidime, įsigytų kitų žaidėjų turtus.

Virtualios ekonomikos valiuta

Akivaizdu, jog jokia ekonomika negalėtų gyvuoti be valiutos. Todėl ir virtuali ekonomika turi savąją.

„Valiutų yra daug ir įvairių, kiekvienas virtualus pasaulis, kiekvienas daugelio žaidėjų žaidžiamas žaidimas turi savo virtualią valiutą, kai kurie žaidimai turi net keletą jų. Pavyzdžiui, „Old School Runescape“ žaidimo valiuta yra „gold pieces“, dar žinoma kaip „coins“, „GP“ arba paprasčiausiai „money“, – paaiškino M. Micė. – Kituose žaidimuose funkcionuoja tokios valiutos kaip EVE ISK ar FFXI Gil, kurių galima įsigyti Eldorado.gg svetainėje.“

Pasak jo, virtualios valiutos vertė yra labai individuali, priklausanti nuo to, kurį žaidimą ji reprezentuoja.

„Galite įsivaizduoti virtualias valiutas kaip mums įprastas pasaulio valiutas – dolerį, svarą ar eurą – atstovaujančias skirtingoms šalims, t.y., skirtingoms pasaulio ekonomikoms. Jų vertė priklauso nuo to, lengva ar sudėtinga jas uždirbti, ką galima už jas įsigyti, jų paklausos ir pasiūlos, infliacijos, ekonomikos svyravimų, bei begalės kitų faktorių, – pasakoja kompiuterinių žaidimų žinovas. –

Neretai virtualios valiutos vertė gali skirtis net to paties žaidimo viduje. Pavyzdžiui, „World of Warcraft gold“ valiutos vertė skiriasi priklausomai nuo to, kuriame regione bei konkrečiame serveryje ji egzistuoja.“

Virtualios valiutos išgryninimas

Jei esate pradedantysis žaidėjas ir nežinote, kur įsigyti virtualios valiutos, M. Micė pataria:

„Virtualios valiutos daugeliui populiariausių MMORPG žanro žaidimų galite įsigyti vienoje iš virtualios valiutos prekyviečių. Svarbu išsirinkti patikimą virtualios valiutos prekyvietę, pasižyminčią greitu klientų aptarnavimu, nepriekaištingais įvertinimais, bei žemiausiomis kainomis. Šiuo metu, „RSGilded“ kainų palyginimo svetainėje žemiausias kainas turi Eldorado virtualios ekonomikos prekyvietė.“

Rodos, kad virtuali valiuta daugiausiai funkcionuoja virtualiuose žaidimuose. Tačiau visada norisi įsigyti ir kažką apčiuopiamo, o pinigus turėti „ne kažkur“, bet realiai. Ir specialistas teigia, jog tokia galimybė tikrai yra!

„Žinoma, už virtualią valiutą galima įsigyti bet ką, ką galima mainyti tam tikrame žaidime su kitais žaidėjais arba su žaidimo sistema. Pavyzdžiui, naujus šarvus, žirgą ar net visus rūmus su baldais. Vis dėlto, visa tai egzistuoja tik virtualiame pasaulyje. Jei norima ką nors įsigyti realybėje, visų pirma reikėtų virtualią valiutą išsigryninti į valiutą realiame pasaulyje“, – pataria M. Micė.

Ir taip pat paaiškina, kur ir kaip galima tai padaryti:

„Tai galima padaryti pardavus virtualią valiutą kitiems konkretaus žaidimo žaidėjams tokiose virtualios ekonomikos prekyvietėse kaip Eldorado. Pakanka susikurti savo paskyrą prekyvietėje bei sukurti pasiūlymą parduoti virtualią valiutą už jūsų pasirinktą kainą ir laukti pirkėjo. Pirkėjui užsisakius jūsų parduodamos virtualiosios valiutos, jums reikia ją pristatyti kompiuteriniame žaidime.

Atlikus visa tai, į jūsų sąskaitą atkeliaus atitinkamos vertės realiojo pasaulio valiutos, kurią galėsite išsigryninti jums patogiu būdu, pavyzdžiui, į banko sąskaitą ar elektroninę piniginę“, – apie virtualių pinigų pavertimą realiais pasakoja žinovas.

Kaip tapti turtingam?

Tikriausiai ne vienas esame girdėjęs ir apie žmones, susikrovusius milžiniškus realius pelnus iš virtualios ekonomikos. Tačiau ne visi žinome, kaip taip pavyksta.

Žaisdami žaidimus, žaidėjai įvykdo tam tikras užduotis, pagamina, bei parduoda tam tikrus daiktus ar kitaip sukuria pridėtinę vertę kitiems konkretaus žaidimo žaidėjams. Tokiu būdu, jie už savo pastangas gauna tam tikrą kiekį virtualios valiutos, kurią vėliau gali mainyti į prekes ar paslaugas tame žaidime arba parduoti virtualios ekonomikos prekyvietėse“, – rodos, visai paprastus dalykus aiškina virtualios ekonomikos žinovas.

Kad būtų aiškiau, jis pateikia ir pavyzdžių:

„Dalis labiausiai įgudusių žaidėjų dalyvauja sudėtingiausiose žaidimo misijose, nugali pačius galingiausius oponentus daugelį kartų ir taip gali gauti itin vertingų daiktų, kuriuos išmainius į virtualią valiutą, o šią pardavus, jie turi galimybę užsidirbti nemažą sumą pinigų.

Pavyzdžiui, žaidime „Old School Runescape“ galima vykdyti itin sunkų antpuolį „Chambers of Xeric“ urvų tinkle. Jo metu yra galimybė gauti bene galingiausią lanką žaidime, „Twisted Bow“, kurį pardavus, galima gauti 500 ar 600 eurų. Ir tai vos vienas pavyzdys, kurių yra kur kas daugiau.

Profesionalūs žaidėjai stengiasi įveikti ypač varginančias ir sudėtingas užduotis žaidimuose ir surinkti kaip įmanoma daugiau vertingų daiktų, kuriuos vėliau galėtų parduoti.“

Teigiama, jog virtuali ekonomika yra ateitis. Tačiau M. Micės nuomone, virtuali ekonomika nebėra tik tolimos ateities iliuzija, ji jau yra čia ir užima nemažą dalį pasaulinės žaidimų rinkos, kuri sparčiai auga nepaisant pasaulinės pandemijos. 2019-ais metais pasaulinės žaidimų rinkos vertė buvo 151,06 milijardo JAV dolerių, prognozuojama, jog iki 2027-ųjų, ji išaugs iki 291,16 milijardo JAV dolerių.

Rašyti komentarą

Dėmesio! El. paštas nebus skelbiamas. Komentuodami esate atsakingi už savo išsakytas mintis. Gerbkime vieni kitus, venkime patyčių, nekurstykime neapykantos ir susipriešinimo. Skaitytojų komentarai neatspindi „Rinkos aikštės“ redakcijos nuomonės.

Už komentarus atsakingi juos parašę asmenys.


Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video