Vaiko emocinio intelekto ugdymas ikimokyklinėje įstaigoje

 Vaiko emocinio intelekto ugdymas ikimokyklinėje įstaigoje

Šiandien dažnai tenka girdėti diskutuojant žiniasklaidoje apie emocinio intelekto, jo svarbą žmogaus gyvenime. Kas yra emocinis intelektas? Tai – galimybė suprasti save ir kitus.

Emocinio intelekto programos siūlomos diegti ir ugdymo įstaigose. Jau antrus metus Kėdainių lopšelis-darželis ,,Aviliukas“ į ugdymo procesą diegia ikimokyklinio ugdymo programą „Kimochis”, kurią įsigyja dalyvaudami Kėdainių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos sveikatos projektų konkurse. Iš gautų dalinių lėšų nupirkta ši programa ir „Kimochis“ personažai: Balandė meilė, Debesėlis, Lipšniakoje, Vikšrelis, Katė.

Ši programa supažindina vaikus su emocijomis, jausmais. Formuoja ugdytinių gebėjimą būti:

• atsakingu,
• pagarbiu,
• atspariu,
• atjaučiančiu,
• maloniu
• drąsiu.

Programoje išdėstytos pamokos pateikiamos 3 etapais. Pirmame etape vaikai suspažindinami su Kimochis personažais.Kiekvienas iš jų atspindi skirtingo charakterio ugdytinius. Personažai estetiški, patrauklus mylimi ugdytinių. Jie turi savo mėgstamą spalvą, valgį, pomėgį, gyvenamą vietą. Kimochi turi kišenėles, kuriose ,, gyvena“ jausmukai. Supažindinant vaikus su personažais kalbame ne tik apie pastarųjų savitumą, charakterio savybes, pomėgius, bet ir apie jausmus, emocijas. Mokomės savitvardos pratimų, savikontrolės, bendravimo įgūdžių, diegiami empatijos pagrindai.

Antroje dalyje programos vaikai supažindinami su 5 „Kimochis‘ bendravimo raktais:

• Akreipk pašnekovo dėmesį.
• Naudok ramų balsą.
• Naudok ramų veidą ir kūną.
• Pasirink tinkamus žodžius.
• Ištaisyk skaudinančias situacijas.

Ši programa – socialinio emocinio ugdymo programa. Ji ugdo penkias esminės socialinės- emocinės kompetencijos (CASEL):

• Savęs pažinimas;
• Savęs valdymas;
• Socialinis pažinimas;
• Santykių kūrimo įgūdžiai;
• Atsakingas spręndimų priėmimas.

Trečioje dalyje kalbamės apie jausmus. Apie tai kada jaučiame, mokomės atpažinti socialinius ženklus, tokius kaip veido išraiška, kūno kalba ar balso toną bendraudami su bendraamžiais.

Ši programa ugdo asmenybę, kuri puikiai žino ko nori, yra atsakinga ir pagarbi kitam žmogui, geba įvardinti savo vidinę savijautą.

Kėdainių lopšelio-darželio „Aviliukas“ auklėtoja metodininkė Audronė Gailiuvienė

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video