Tyrinėjo vandenį ir darbus kūrė iš surinktų šiukšlių

 Tyrinėjo vandenį ir darbus kūrė iš surinktų šiukšlių

Kėdainiškiai Islandijoje tyrinėjo vandenį.

Agota Spiečiūtė

Kėdainių kalbų mokyklos mokinių ir mokytojų komanda tyrinėdami ir pažindami savaitę praleido Islandijos sostinėje Reikjavike. Čia jie ištyrinėjo vandenis, viešai pristatė savo naujas žinias ir kūrė darbus iš vietoje surinktų šiukšlių. Septynios Kėdainių kalbų mokyklos mokinės kartu su projektų vadove Erika Aleknavičienė ir mokyklos direktore Aida Bilinskienė savaitę kartu su partneriais iš kitų mokyklų dalyvavo „Nordplus Junior“ projekto „Meilė vandeniui tvyro ore“ veiklose, kurios šį pavasarį vyko tolimoje ir nepažintoje šiaurės šalyje Islandijoje. Visų keturių šalių Latvijos, Suomijos, Islandijos ir Lietuvos atstovų susitikimas įvyko Menntaskólinn við Sund mokykloje Reikjavike, kuri, kaip partneris ir dalyvauja šiame projekte.

Per vandens pažinimą mokosi rūpintis

Ketverių metų kalbų mokymo programoje „Aš galiu“ dalyvaujančios Kalbų mokyklos mokinės turėjo unikalią galimybę tarptautinėje komandoje pasitikrinti ir įsivertinti savo užsienio kalbos ir kitų dalykų žinias.

Islandų projekto koordinatorė visus 28 dalyvius išskirstė į mišrias tarptautines grupes ir išdalino užduotis, susijusias su pasirinkta pagrindine projekto tema – vandeniu. Pagrindinis projekto tikslas – per vandens ir gamtos pažinimą, suprasti ir išmokti rūpintis gamta, ekologiškai spręsti problemas, saugoti jos resursus ir išteklius.

Grupelė projekto dalyvių prie Halgrimuro bažnyčios, vienos gražiausių ir aukščiausių evangelikų liuteronų bažnyčių Reikjavike.

Užduotis mokiniai turėjo atlikti praktiškai kiekviename objekte, kuriame jie lankėsi. Pagrindinis tikslas buvo per savaitę parengti projektinį darbą apie Islandijos gamtos objektus: krioklius, geizerius, ežerus, kalnus ir terminius vandenis.

Ruošiantis baigiamiesiems pranešimams teko surinkti iš šiukšles aplink mokyklą bei iš jų ir iš gamtinių radinių sukurti mandalas, jas palyginti tarpusavyje.

„Apie kiekvieną šalį, kurioje lankomės pagal projektą, sužinome iš jos turtų. Islandijoje mokiniai sužinojo, kaip gaunama šiluma iš gelmių, kaip pasigaminama elektra. Tai labai praplečia jaunų žmonių akiratį“, – sako Kalbų mokyklos direktorė A. Bilinskienė.

Neįkainojama tokių projektų nauda, kad mokiniai per tokią patirtį daugiausia ir suvokia kitas šalis, išmoksta palyginti, pažinti vieni kitus ir sutarti.

Aut. past.

Įspūdingi gamtos muziejai

Tarptautinė komanda keliavo įspūdingu Auksinio rato maršrutu taip vadinasi Tingvedliro nacionalinis parkas – viena iš labiausiai lankomų Islandijos vietovių Reikjaviko apylinkėse ir vienas iš įdomiausių objektų, kuriame grupei teko patirti ir žvarbų Arkties vėją, tačiau sėkmingai aplankytas vandeningiausias Europoje Gudlfoso krioklys, Didysis geizeris. Šiame parke telkšo pats didžiausias Islandijos ežeras Tingvadlavatnas. Netoliese driekiasi Almannagjá tarpeklis, kuriame susijungia Šiaurės Amerikos ir Eurazijos tektoninės plokštės. Jis yra įtrauktas į UNESCO paveldo sąrašą.

Be to, buvo aplankytas Perlan gamtos istorijos muziejus, sudominęs moderniai pateiktais dalykais apie vandenį ir ledą, ugnikalnius ir žemės drebėjimus, vietinis pievagrybių auginimo ūkis, kuriame  jaunuoliai susipažino su šių grybų auginimo ir verslo vystymo procesais ir net buvo pavaišinti pievagrybių sriuba.

Mokosi bendradarbiauti

Mokiniai labai daug pamatė ir sužinojo. Tokios veiklos yra visų mokinių turimų gebėjimų ir žinių panaudojimas vienu metu.

„Kai nauji dalykai įsisavinami per patirtį, kūrybinę veiklą ir praktines užduotis, jie lengvai ir gerai įsimenami. Tai ir pažinimas, ir malonumas, ir naujos žinios – viskas kartu“, – sako Kalbų mokyklos direktorė A. Bilinskienė.

Užbaigiant šį Islandijoje vykusį projekto etapą mokinių parengti pranešimai buvo trumpi, aiškūs, tik kelios skaidrės, tačiau jiems teko surasti, atrinkti, susisteminti ir apdoroti labai daug gautos informacijos. Prieš tai kiekviename objekte atlikti specialiai sukurtą užduotį, atsakyti į klausimus, kad geriau įsimintų ir atkreiptų dėmesį į tai, kas svarbu. Ir visa tai reikėjo padaryti dirbant tarptautinėje grupėje vien tik anglų kalba, išmokti komunikuoti su kitų šalių mokiniais, rasti bendrą kalbą, susiderinti.

Mokiniai gyveno savo bendraamžių šeimose ir patys pamatė, kokie vyrauja įpročiai, santykiai, kaip skirtingai elgiamasi kitose šalyse ir šeimose. Per tai geriau pažįstamos kitos kultūros.

Ilgi savaitės vakarai buvo užimti filmų, spektaklių peržiūromis, teko dalyvauti orientaciniuose žaidimuose, lankytis vietiniame baseine bei susipažinti su pačiu Reikjaviku.

Suvokti kitus reiškia pažinti

Jau sugrįžusi po kelionės Kalbų mokyklos mokinė Miglė pasidalino savo vertinimu: ,,Labai džiaugiuosi, jog dalyvavau šiame projekte. Jo metu galėjau ne tik pratęsti savo bendravimą su mokiniais iš kitų šalių, bet ir stebėti gražius vaizdus, įsitraukti į islandišką kultūrą bei išmokti apie geizerių panaudojimą kasdieniame gyvenime“.

Neįkainojama tokių projektų nauda, kad mokiniai per tokią patirtį daugiausia ir suvokia kitas šalis, išmoksta palyginti, pažinti vieni kitus ir sutarti.

Kėdainių kalbų mokykla praktiškai nuo jos įsikūrimo kiekvieną vasarą priimdavo vaikus iš Švedijos ir apsikeisdavo delegacijomis. Dabar mokykla dalyvauja įvairiuose projektuose.

Pasak mokyklos direktorės Aidos Bilinskienės neformaliojo ugdymo mokyklos neturi daug galimybių dalyvauti mainų programose, tačiau mokantis kalbų yra labai svarbu girdėti anglų ar kitą kalbą, todėl mokykla dalyvauja šiame šiaurės šalims skirtoje ir neformaliojo ugdymo mokyklas įtraukiančioje „Nordplus“ programoje.

,,Jeigu galėtume dalyvauti ERASMUS programoje vaikams būtų platesnes šalių ir temų pasirinkimo galimybės, o ir pati programa gautų daugiau įdomesnių paraiškų“, – įsitikinusi Kalbų mokyklos direktorė A. Bilinskienė.

„Nordplus Junior“ projektą „Meilė vandeniui tvyro ore“ koordinuoja latviai. Pirmasis visų projekto partnerių vizitas buvo į Latviją 2023 metų rugsėjo mėnesį. Šį rugsėjį latviai, suomiai ir islandai atvyks į Lietuvą. 2025 metų pradžioje visos keturių šalių mokykloms atstovaujančios komandos lankysis Suomijoje.

Kėdainių kalbų mokyklos projekte dalyvavusių mokinių įspūdžiai:

,,Galėjau ne tik pratęsti savo bendravimą su mokiniais iš kitų šalių, bet ir stebėti gražius vaizdus, įsitraukti į islandišką kultūrą bei išmokti apie geizerių panaudojimą kasdieniame gyvenime“. Miglė 

,,Pažinau kitą šalį, patyriau naujų įspūdžių, išmokau geriau dirbti komandose su kitais mokiniais, susiradau naujų draugų, praplėčiau savo anglų kalbos žinias. Ypač patiko įvairios veiklos komandose, per kurias geriau susipažinome vieni su kitais“. Austėja

,,Ekskursijos ir užsiėmimai padėjo plačiau pažinti šią šalį. Taip pat lavinau savo anglų kalbą, kuri man padėjo su visais bendrauti. Visi buvo labai draugiški ir supratingi, ši šalis ir projektas paliko daug šiltų prisiminimų“. Urtė

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video