Šviesiojoje gimnazijoje – tarptautinė atvira integruota pamoka
Akvilė Špokaitė, Gabrielė Strašilina, Šviesiosios gimnazijos 3D klasės mokinės
Kur glūdi mūsų šaknys? Ar dabartinėje mokykloje jos puoselėjamos? Mes galime atsakyti – taip. Balandžio pabaigoje Kėdainių šviesiosios gimnazijos mokytojos Laima Janonienė, Dalia Pabarčienė, Gitana Kaupienė, Daiva Naujokienė vedė tarptautinę atvirą integruotą lietuvių kalbos ir literatūros, anglų kalbos ir šokių pamoką „Mikalojus Daukša – ne eilinis, o didelis žmogus, ne vienu atžvilgiu pranokęs savo epochą“ (J. Lebedys), skirtą iškilaus humanisto jubiliejui. Atviroje pamokoje dalyvavo 3D klasės mokiniai ir Erasmus + tarptautinio projekto „LET’S SHARE OUR HERITAGE, OUR CULTURE, OUR FUTURE“ svečiai iš Vokietijos, Portugalijos ir Italijos.
Įdomios veiklos
Pamoka vyko M. Daukšos viešojoje bibliotekoje, kur mokiniai ir svečiai ne tik prisiminė Renesanso epochą, M. Daukšos gyvenimo ir kūrybos kelią, bet ir atliko Kahoot užduotis, vertė M. Daukšos „Postilės“ „Prakalbos į malonųjį skaitytoją“ ištraukas į italų, vokiečių, portugalų bei anglų kalbas, taip pat kūrė rašytojų vizitines korteles, klausėsi renesanso šokių istorijos bei gėrėjosi renesanso šokiais.
Įdomios veiklos leido gimnazistams prisiminti Mikalojų Daukšą, mūsų kraštietį, suvokti jo darbų prasmę. Nors M. Daukša gynė ir stengėsi puoselėti gimtąją kalbą, tačiau šis iškilus žmogus buvo ir tolerantiškas kitų tautų kalboms.
Gražu buvo klausyti „Prakalbos į malonųjį skaitytoją“ italų, portugalų ir vokiečių kalbomis, gėrėtis mokinių išradingai sukurtomis rašytojų vizitinėmis kortelėmis.
Pasidalijo įspūdžiais
Pamokos dalyviai ir svečiai pasidalijo įspūdžiais apie gimtosios kalbos vertę, netradicinių pamokų svarbą.
Dauguma kalbintų mokytojų labai džiaugėsi mainų programomis, galimybe pabuvoti svetur ir mokytis tuo pat metu.
Istorijos mokytojas Stefanas iš Liubeko pabrėžė, kad labai įdomu dalyvauti integruotoje pamokoje, sužinoti apie garsų žmogų, kilusį iš Kėdainių.
Prancūzų kalbos mokytoja Lory iš Italijos tikino, kad tokie netradiciniai užsiėmimai yra puiki alternatyva prisiminti ne tik savo šalies istoriją, bet ir domėtis kitų tautų šaknimis.
Pasidalinti savo įspūdžiais veiklų metu sutiko ir mokiniai, kuriems labai malonu ir linksma klausytis visiškai kitokios kalbos ir bent šiek tiek ją pramokti.
Malonu susipažinti su žmonėmis gyvai, nes viena yra įsivaizduoti, kaip gyvenimas vyksta čia, ir visai kas kita realiai tą patirti. Ši pamoka sieja tautas, nes Renesansas kilo Venecijoje ir Florencijoje, o reformacija prasidėjo Vitenberge.
Šviesiosios gimnazijos mokiniams ši veikla taip pat atrodė naudinga, jie džiaugėsi, galėdami mokytis kitaip, nei įprastai, bendrauti su svečiais.
Dalykų integracija tampa vis svarbesnė
Tarptautinės integruotos atviros pamokos metu paminėjome iškilaus kraštiečio atminimą, tobulinome anglų kalbos žinias, bendradarbiavome daugiakultūrėje aplinkoje. Ši pamoka leido įsitikinti, kad dalykų integracija tampa vis svarbesnė šiuolaikinėje švietimo sistemoje ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse.
Integracija padeda mokiniams pritaikyti savo gebėjimus, greičiau įsiminti reikiamą informaciją, pagilina bei mokinių žinias bei gebėjimus, ugdo bendravimą ir bendradarbiavimą.