Skirstė pinigus ir „tarkavo“

 Skirstė pinigus ir „tarkavo“

Kitais metais „Kėdbuso“ nuostoliai gali siekti ir milijoną eurų. Algimanto Barzdžiaus/ „Rinkos aikštės “ archyvo nuotr.

Eglė KUKTIENĖ

Spalio gale Kėdainių rajono savivaldybės taryba tvirtino atnaujintą biudžetą. Perskirstytos lėšos pasikeitus veiklos aplinkybėms ir biudžeto pajamoms, leido savivaldybės pajamas padidinti daugiau kaip puse milijono eurų. Tiesa, solidžiausiai padidėjo lėšos, skirtos švietimui ir sveikatos priežiūrai, tačiau politikams labiausiai užkliuvo keleivių pervežimą užtikrinantis „Kėdbusas“.

Švietimui – solidi suma

Specialioji tikslinė dotacija ugdymo reikmėms finansuoti padidėja net 235 tūkst. eurų.

Taip nutiko dėl to, kad Vyriausybė patikslino Mokymo lėšų aprašą, kuriame padidinti mokymo lėšų apskaičiavimo koeficientai švietimo pagalbai (mokyklose apie 40 proc., švietimo pagalbos įstaigose – apie 50 proc.).

Taip pat nustatytas atskiras lėšų koeficientas mokyklų bibliotekų darbuotojams išlaikyti. Padidintos mokymo lėšos dėl 1 papildomos valandos per savaitę fizinio ugdymo pamokai 8 klasėje ir 1 papildomos valandos per savaitę meninio ugdymo pamokai 1–4 klasėse.

„Kėdbuso“ direktorius Remigijus Naujokas sako, kad kitąmet įmonės nuostoliai gali siekti ir milijoną eurų./„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

Daugiau pinigų ligoninei ir PSPC

Beveik 160 tūkst. eurų daugiau skiriama kompensacijoms už patirtas išlaidas suteikiant skiepijimo nuo koronaviruso paslaugas. Pinigai skirti savivaldybės administracijai, o ši savo ruožtu lėšas paskirsto Kėdainių ligoninei ir Kėdainių PSPC.

Taip pat 37,5 tūkst. eurų padidinama kompensacija už savivaldybės patirtas išlaidas esant valstybės lygio ekstremaliajai situacijai, siekiant šalinti COVID-19 ligos padarinius.

Nuostoliai – per milijoną

Tuo tarpu UAB „Kėdbusas“ gauna 214, 7 tūkst. eurų siekiančią kompensaciją.

Šie pinigai yra pridedami prie jau anksčiau kompensacijoms numatytų 614,7 tūkst. eurų.

Dalis nepanaudotų lėšų per I ir III metų ketvirtį, skirtų kompensuoti kelionės išlaidas už lengvatinį keleivių vežimą, dabar skiriamos kompensuoti UAB „Kėdbusas“ nuostolingus

maršrutus, kurių drastiškai padaugėjo pandemijos laikotarpiu.

„Kėdbuso“ direktorius Remigijus Naujokas sakė, kad jau bandoma dėlioti ateinančių metų biudžetą ir panašu, kad nuostoliai gali siekti ir milijoną eurų.

„Mes gyvename ekstremalios situacijos metu. Vien 2021 metais pandemija truko nuo pat sausio iki birželio. Per tą laiką mes netekome didelio skaičiaus keleivių. Jie neatsirado vasaros metu, neatsirado ir rugsėjo mėnesį.

2022 metų biudžetą šiek tiek planavome ir galvojame, kad kitiems metams nuostolių padengimui reikėtų per milijoną eurų“, – sakė R. Naujokas.

Jis pridūrė, kad pati įmonė galėtų surinkti apie trečdalį reikalingos sumos — maždaug 391 tūkst. eurų.

„Vien 2021 metais pandemija truko nuo pat sausio iki birželio, per tą laiką mes netekome didelio skaičiaus keleivių. Jie neatsirado vasaros metu, neatsirado ir rugsėjo mėnesį.

R. Naujokas

Gavo kritikos

Opozicijos atstovas Saulius Grinkevičius nors ir pripažino, kad sudėtinga situacija „Kėdbuse“ trunka toli gražu ne vienerius metus, visgi rėžė, kad naujasis įmonės direktorius lūkesčių nepateisino.

„Situacija bloga, realiai ir aiškintis nėra ką – jinai tiesiog tragiška.

Tie klausimai ne pirmus metus keliami, o naujas direktorius nepateisino lūkesčių“, – sakė liberalas.

Romualdas Gailiūnas politikams priminė, kad mero potvarkiu yra suburta darbo grupė, kurioje bus bandoma ieškoti išeičių iš susidariusios situacijos.

Pirmasis darbo grupės susitikimas numatomas jau lapkričio 9 dieną.

„Bus sprendžiamas vienintelis klausimas – esamos situacijos analizė.

Direktoriui bus pateikti sukonkretinti klausimai. Bus reikalaujama pagal kiekvieną maršrutą pateikti informaciją, kokie autobusai važinėja, kokie keleivių srautai, nuostoliai ir pan.“, – sakė R. Gailiūnas.

„Toliau taip tęstis nebegali. Visi teisūs tie, kurie taip sakote ir galvojate. Tikiuosi, kad darbo grupė įvertins situaciją“, – vylėsi meras Valentinas Tamulis.

Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Kacevičius:

„Rinkos aikštės“ archyvo nuotr.

„Situacija „Kėdbuse“ yra sudėtinga ir tai ne naujiena. Tuo klausimu dirbu kiekvieną savaitę su įmonės vadovais.

Manau, kad pervežimo įmonės darbas kovidinės situacijos metu negali būti pelningas. Negalime kalbėti apie šios įmonės pelningą veiklą esant tokioms aplinkybėms, nes šiai įmonei, kaip nei vienai kitai, apribotos veikimo galimybės tiek Vyriausybės sprendimu ribojant keleivių pervežimų skaičių, atstumus ir t.t., tiek dėl to, kad patys keleiviai linkę mažiau naudotis viešuoju transportu.

Nesvarbu, kas šiandien dirbtų šios įmonės vadovu, manau, kad kiekvienas susidurtų su tais pačiais sunkumais, todėl savivaldybė, išsianalizavusi situaciją dar kartą, turi padėti įmonei spręsti jos finansines problemas.

Būtini racionalūs ir galbūt net drastiški sprendimai.“ 

7 Komentarai

  • Kam tai ligoninei daugiau skirti, jeigu zmones negauna normalios pagalbos, o tik priekaistus ir zeminanti bendravima!

  • Tai labai logiška, kad Kėdbusas kliuvo, nes ten amžina bėda ir tos įmonės veiklą reikia labai rimtai analizuoti. Tuo tarpu lėšos švietimui ir sveikatos priežiūrai skirtos iš valstybės biudžeto ir jokių čia savivaldybės nuopelnų nėra. Tiesiog Taryba atliko techninį jų padalinimo įstaigoms veiksmą popieriuje.

  • Grazinkit i pareigas Rimosaiti!!!

  • Kai nėr keleivių tai kam tas Kėdbusas. Ir ką tos politinės grupės naudos duos.

  • Juo, geriausias Rimošaitis. O šiaip tai visi vienodi. Tamulis tai visus tik taško, o pats nieko nesprendžia.Ligoninėj po šiai dienai nėr direktoriaus,. Apdirbo Vanagą ir nieko gero nepadarė. Va ir visi darbai.

  • Reikalingas otkatams???

  • Taip, sutinku su administracijos direktorius Arūnas Kacevičius komentarais. Tikrai yra dirbama ir su įmonės administraciją ir aš į savaitė du trys kartus susitinku su direktoriumi ir kalbamės tais ir kitais klausymais. Na niekas nesėdi rankas sudėjęs ir laukia iš kažkur paramos, keleivių srautas labai sumažėjo, stengiamasi aptarnauti kiek įmanoma su mažesniais talpos ir su mažesnėmis kuro sąnaudomis autobusais. Skaitau rezervų taupyti atsirastu jei turėtume remonto bazė šalia Autobuso Stoties, degalus galėtume šio metų užpildyti iš šalia esančios kolonėlės, reiktu tik pasikaičioti, remontą atlikti krovininėse servize. Gal aš ir neteisus. Dabar bazė yra tragiška iki nelaimės vienas žingsnis. Investuoti jau per vėlu. Remonto mechanikų sąlygos nepavydėtinos. Atlyginimas darbuotojų mažas. Jei savivaldybė ir tarybos nariai nepriims atitinkamų priemonių Kėdbuso tikrai neliks o butu labai gaila darbuotojų, vizgi mūsų rajono žmonės dirba. O dėl direktoriaus pasakysiu taip, pakėtėte šešis galite keisti ir daugiau nieko iš to nepasikeis nes diktuoja savivaldybė ir bukite malonus padėkite savo įmonei kai padeda kitos savivaldybės, pavyzdžių yra daug tik reikia pasidomėti kaip ir kuo… Kritikuoti iš šalies lengviausia. Šio metu yra nupirkti trys IVEKO markės autobusai kurie aptarnaus priemiesčio maršrutus. Trumpai tiek.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video