Įsibėgės Saugesnio interneto ambasadorių programa

 Įsibėgės Saugesnio interneto ambasadorių programa

Šurmulys, triukšmas. Prie planšečių būriuojasi mokytojai. „Ne, ne taip. A tu vadini jį žaviu? O man jis atrodo naivus“, – ginčijasi tarpusavyje bandydami atlikti iš pirmo žvilgsnio nesudėtingą užduotį: apibendrinti, kokios mintis kyla žvelgiant į kitų žmonių nuotraukas „Facebook“ paskyroje. Tai tik viena iš daugelio užduočių, atliekamų Saugesnio interneto ambasadorių (SIA) mokymuose.

2017–2018 metais numatoma intensyvi programos plėtra Lietuvos mokyklose. Plačiau apie Saugesnio interneto ambasadorių programą kalbamės su Natalija Ignatova, Švietimo informacinių technologijų centro Tarptautinių tinklų skyriaus metodininke, Saugesnio interneto projekto koordinatore.

Daugiau kaip 300 Saugesnio interneto ambasadorių

– Kas tai yra Saugesnio interneto ambasadoriaus programa? Kokia jos esmė?

– Šia programa siekiame suteikti galimybes bendrojo ugdymo mokyklų pedagogams vykdyti Saugesnio interneto ambasadoriaus veiklą. Saugesnio interneto ambasadoriai – tai žmonės, kurie buria bendruomenę saugesnės, geresnės interneto erdvės kūrimui.Mielas meškinas atpažįstamas kaip draugiško interneto simbolis.

Saugų elgesį internete galima palyginti tiesiog su gero elgesio taisyklėmis, kurias turime nuolat prisiminti, kurių dėka gerėja supanti aplinka. Pavyzdžiui, niekas nesigrūda į autobusą dar neišlipus keleiviams.

– Kada pradėta Saugesnio interneto ambasadorių programa? Kas jau padaryta įgyvendinat šią iniciatyvą?

– SIA tinklo idėja bręsta jau keletą metų; ji įgyvendinama nuosekliais etapais.

Programą pradėjo iniciatyvūs pedagogai, kurie dalyvavo Švietimo informacinių technologijų centro organizuotose veiklose. Jie tapo programos pradininkais ir lyderiais. 2014 m. vyko pirmųjų Saugesnio interneto ambasadorių atranka ir jų mokymai. Europos Komisijos inicijuoto projekto „Saugesnis internetas“ metu bendradarbiaujant su asociacija „Viešieji interneto prieigos taškai“ buvo organizuoti pedagogų mokymai „Saugus socialinis žiniatinklis“ (angl. Social Web – Social Work). Mokyklose šią iniciatyvą palaikė 13 saugesnio interneto ambasadorių.

Ilgainiui buvo suprasta, jog kiekvienoje bendruomenėje turi būtų žmogus, kuris domėtųsi saugesnio interneto klausimais ir galėtų suteikti informaciją vaikams ir jų tėveliams.

– Ar tik pedagogai galės dalyvauti šioje programoje?

– Saugesnio interneto ambasadoriais galės tapti mokyklų bendruomenės nariai: pedagogai, ir tie, kurie rūpinasi bendruomenės reikalais. Manome, kad iniciatyva sudomins mokytojus, mokyklų psichologus ar socialinius pedagogus. Jau įvykusiuose mokymuose daugiausia dalyvavo informacinių technologijų mokytojai ir mokyklų socialiniai pedagogai.

– Kokia numatoma SIA programos plėtra artimiausiu metu, kokie programos ilgalaikiai tikslai?

– Planuojama, kad Saugesnio interneto ambasadorius turėtų atsirasti kas trečioje mokykloje. Numatoma, kad 2017–2018 metais bus paruošti 30–40 lektorių, kurie ir apmokys būsimuosius ambasadorius. Planuojama apmokyti 300 ambasadorių.

– Kur vyks mokymai?Vyr. socialinė Agnė Aleksonytė: „Esu iš tu pedagogų, kurie domisi naujovėmis.“/ Asmeninio archyvo nuotr.

– Manome, kad į programą įsitrauks dalyviai iš įvairių regionų, tad planuojama, kad mokymai galėtų vykti kuo arčiau mokyklų ir kad žmonės galėtų mokytis netoli savo namų.

Orientuosis į stipriąsias mokytojų puses

– Kokių savybių reikia norint tapti Saugesnio interneto ambasadoriumi?

– Siekiama orientuotis į stipriąsias mokytojų puses. Saugesnio interneto, saugios erdvės išmanymas, medijų ir informacinio raštingumo išmanymas, gebėjimas bendrauti, savo veikos viešinimas – siektinos Saugesnio interneto ambasadoriaus kompetencijos. Svarbu, kad mokytojas pasirinktų jam artimiausią sritį.

– Kur kreiptis susidomėjusiems SIA programa?

– Kviečiame mokyklos bendruomenės narius į Edmodo gero interneto tinklo ambasadorių grupę. Čia skelbiamos naujienos susijusios su SIA veiklomis. Ateityje ambasadoriai, skleidžiantys savo patirtį, galės tai daryti Draugiško interneto svetainės ambasadorių skiltyje.

– Kokios įstaigos, organizacijos yra SIA programos partneriai?

– Švietimo informacinių technologijų centras vykdo Saugesnio interneto projekto veiklas kartu su partneriais: LR Ryšių reguliavimo tarnyba, asociacija „Langas į ateitį“, VšĮ „Vaikų linija“, kurie visuomet noriai dalijasi savo patirtimi. Projektas nuolat plečia draugų ratą, todėl nuoširdžiai kviečiame visus prisidėti prie SIA veiklų, palaikyti iniciatyvas.

„Tai, kas patenka į internetą, pasilieka visiems laikams“

SIA programos pirmuosiuose etapuose dalyvavo pedagogai iš visos Lietuvos. Išsamiau apie dalyvavimą programoje pasakoja Agnė Aleksonytė, Druskininkų „Atgimimo“ mokyklos vyr. socialinė pedagogė. Jos veikla Metų Saugesnio interneto mokytojo rinkimuose buvo įvertinta aukščiausiąja vieta.

– Sakykite, kas paskatino dalyvauti SIA programoje?

– Prieš keletą metą pirmą kartą prisijungiau prie Draugiško interneto organizuojamų renginių ir konkursų, skirtų Saugesnio interneto dienos minėjimui. Mano sukurtas renginys buvo įvertintas ir apdovanotas, tai davė didesnį stimulą ir paskatinimą dirbti šia linkme toliau. Esu iš tų pedagogų, kurie domisi naujovėmis, stengiuosi mokiniams pateikti tai, kas naudinga, įdomu ir užkirstų kelią nemalonioms situacijoms internetinėje erdvėje. Sužinojusi apie renkamą Saugesnio interneto ambasadorių grupę, neabejodama užpildžiau paraišką ir patekau į šį projektą – kadangi nemažai dirbu šioje srityje, norėjau įgauti dar daugiau žinių bei išgirsti kolegų iš visos Lietuvos patirtį. Kadangi esu socialinė pedagogė, o dauguma dalyvių yra informacinių technologijų mokytojai, buvo naudinga sužinoti jų metodiką, priemones jiems artimiausioje darbo srityje.

– Kokie Jūsų įspūdžiai iš dalyvavimo SIA veikloje, ką pavyko nuveikti?

– Dalyvavimas saugesnio interneto ambasadorių projekte buvo naudingas, savo patirtį bei žinias perdaviau ne tik mokiniams, bet ir tėvams, mokytojams, kitiems specialistams. Kasmet organizuoju valandėles vaikams, 34 klasių mokiniams; dirbu su pradinukais, tokio amžiaus vaikai jau yra labai aktyvūs virtualios erdvės lankytojai. Nemaža jų dalis jau turi „Facebook“ profilius, todėl labai svarbu jiems aiškinti, kokią informaciją apie save pateikti, kokias nuotraukas viešinti, ką ir kaip komentuoti, su kokiais žmonėmis bendrauti ir t. t. Dažnai į šias valandėles kviečiuosi ir kitų specialybių atstovus, žinomus žmones. Taip pat buvo atlikta apklausa apie pradinių klasių mokinių interneto naudojimo ypatumus, kai kurie duomenys nustebino ir nuvylė, tačiau taip yra, nes tiek vaikams, tiek tėvams vis dar trūksta žinių, kaip vaikai turėtų elgtis virtualioje erdvėje, kokie yra apribojimai socialiniuose tinkluose, kiek laiko gali praleisti prie internetines prieigas turinčių įrenginių.

– Kaip vaikai priėmė šią iniciatyvą?

– Kaip minėjau mano mokinių amžiaus grupė, su kuria dirbu, yra pradinukai, jie labai žingeidūs ir visas naujoves priima teigiamai. Manau, po valandėlių jie tikrai pamąsto, ar teisingai elgiasi virtualioje erdvėje, ar savo poelgiais nepakenks sau, savo tėvams ir draugams. Užsiėmimų metu naudojomės mano sukurtu užduotėlių sąsiuvinuku „Išmanučių pasaulyje“, skirtu pirmų klasių mokiniams ir mažesniems vaikams. Ugdytiniams ši priemonė labai patiko. Tikiuosi, kad jomis pasinaudojo ne viena mokytoja, dirbanti su pradinukais.

– Ką duoda mokyklos bendruomenei dalyvavimas SIA veikloje?

Svarbiausia nauda yra mokyklos bendruomenės švietimas, kuris gali užkirsti kelią patyčioms, vaikų seksualiniam išnaudojimui, pornografijai, apgavystėms, pinigų ar kitų daiktų išviliojimui ir t.t. Nežinant galima lengvai atsidurti nepataisomoje situacijoje, nes kaip sakoma, kas patenka į internetą, tas pasilieka visiems laikams.

– Ar ne per didelis krūvis tenka mokytojams ketinantiems tapti SIA ambasadoriais, juk ši pareigybė nėra apmokama?

Ši veikla man labai įdomi, ir vis labiau reikšminga mokyklos bendruomenės gyvenime, ir toliau vaikus tikrai šviesiu ir vykdysiu prevencinę veiklą saugesnio interneto srityje. Papildomo laiko šio projekto įgyvendinimui, informacijos rinkimui, domėjimuisi naujovėmis, kurios ateina taip greitai, kaip kita diena, reikia nemažai, tačiau mano kaip socialinės pedagogės pareiga ir atsakomybė, rūpintis, kad patys jauniausi mokiniai vaikai saugiau naudotųsi interneto teikiamomis galimybėmis.

Rekomenduojame parsisiųsti:

Naujienos iš interneto

Rekomenduojami video