Sėkmės ir lyderystės mokykla – svajonių mokykla
Gitana Kaupienė, Jūratė Kaupienė
Kėdainių šviesiosios gimnazijos neformaliojo švietimo skyrius Sėkmės ir lyderystės mokykla jau 9 kartą pasitiko gausų ugdytinių būrį. Mokyklos bendruomenę papildė net 40 naujų 7 klasių Kėdainių miesto ir rajono mokinukų. Šiuo metu šį neformaliojo švietimo skyrių lanko 119 mokinių.
Kasmet – vis naujos veiklos
Sėkmės ir lyderystės mokykla išskirtinė tuo, kad orientuojasi į kitokį mokymą, į vaikų emocinio raštingumo ugdymą. Mokyklos ugdymo programa apima trejų metų kursą, kurio prioritetai yra veiksminga ugdymo(si) kokybė ir dinamiška ugdymo(si) aplinka. Tai be galo svarbu nuolat besikeičiančiame pasaulyje.
Kiekvienais mokslo metais veiklos turinys yra keičiamas, atnaujinamas ir individualizuojamas atsižvelgiant į Sėkmės ir lyderystės mokyklos ugdytinių poreikius ir aktualijas.
Pagrindiniai šios mokyklos uždaviniai – stiprinti mokinių emocinį ir psichologinį saugumą, socialinę atsakomybę ir bendruomeniškumą, lyderystę, plėtoti prasmingus bendrystės ryšius ir kurti atvirą santykį su aplinka.
Emocinio intelekto ugdymas yra neatsiejama šiuolaikinės asmenybės augimo dalis. Jis apima daug svarbių gebėjimų: suvokti ir pripažinti savo paties jausmus, juos priimtinai išreikšti, suvaldyti stiprias emocijas ir nukreipti savo jausmus pozityvia linkme, pastebėti, suprasti ir įskaityti kito žmogaus jausmus, spręsti emocinius tarpusavio santykių aspektus bei kurti palankią emocinę atmosferą asmeniniame gyvenime ir darbinėje aplinkoje.
Mokslo metų pradžios šventė
Kaip ir kiekvieną rugsėjį, Sėkmės ir lyderystės mokyklos bendruomenės nariai rinkosi į mokslo metų pradžios šventę, kurios metu mokiniai ir jų tėvai susipažino su programomis, lektoriais, planuojamomis veiklomis.
Šventės metu mokiniai ir jų tėveliai turėjo galimybę išbandyti kūrybiškumo, savarankiškumo ir iniciatyvumo ugdymo veiklas. Džiugu, kad šis renginys sulaukė didžiulio viso bendruomenės susidomėjimo ir aktyvaus mokinių tėvelių įsitraukimo į bendruomenę.
Dar vienas visų laukiamas renginys – tai Sėkmės ir lyderystės mokyklos krikštynos, skirtos bendruomenės narių komandos formavimui ir bendrumo jausmo ugdymui.
Planuojamos ir įvairios išvykos, žygiai, trumpalaikės komandos formavimo stovyklos bei vasaros stovykla „Lyderių inkubatorius“, į kurią susirenka 7–9 klasių moksleiviai. Jos metu ne tik lavinami lyderystės gebėjimai, stiprinamas emocinis intelektas, bet ir bendraujant su užsienio lektoriais tarptautinėje aplinkoje lavinami anglų kalbos įgūdžiai, plečiamas tarptautinių pažinčių tinklas. Stovyklos dalyviai visapusiškai ugdomi kūrybinių-meninių dirbtuvių užsiėmimuose, patyriminiuose žaidimuose, improvizacinėse veiklose.
Atnaujinta veiklos programa
Sėkmės ir lyderystės mokykla daugelį metų bendradarbiauja su „Svajonių mokykla“, kurioje taip pat ugdoma sąmoninga ir brandi asmenybė.
Penktadieniais vykstančias paskaitas ir praktinius užsiėmimus veda profesionalūs lektoriai ir dėstomo dalyko ekspertai praktikai, kurie Sėkmės ir lyderystės mokyklos ugdytiniams padeda geriau pažinti save ir aplinkinius, atrasti vidines galias ir panaudoti metodus, leidžiančius pasitikėti savimi, nebijoti klaidų, lengviau ir greičiau mokytis, visapusiškai tobulėti ir, žinoma, sėkmingai planuoti karjerą.
Pirmieji mokslo metai daugiausia skirti efektyvaus mokymosi ir bendravimo įgūdžių lavinimui, antrieji orientuoti į verslumo ir emocinio intelekto lavinimą, tretieji – karjeros planavimui. Tačiau tai tik dalis atnaujintos veiklos programos. Ypatingas dėmesys 2022–2023 mokslo metais bus skiriamas programoms „Išdrįsk kalbėti“.
Mokiniai, dalyvaujantys penkių užsiėmimų cikle, praplės savo suvokimą, kaip reikia bendrauti nuo scenos, kokios bendravimo technikos, ką reikia žinoti, siekiant sudominti ir įtikinti auditoriją.
Praktinių užsiėmimų metu jie sakys kalbas, mokysis kūrybiškai išsisukti iš nepatogių situacijų, kritiškai mąstyti bendraujant su auditorija ir partneriais scenoje, nustumti baimes, kurios blokuoja kritinį mąstymą.
Mokosi per žaidimus ir įvairias programas
Programos „Mokomės žaisdami“ metu žaidžiant stalo ir lauko žaidimus bei reflektuojant procesą ir rezultatus lavinamos įvairios kompetencijos: bendravimo ir bendradarbiavimo komandoje, mokymosi, tikslų kėlimo, prisitaikymo, emocinio intelekto kompetencijos ir kt.
Naudingas yra „Spotiself“ asmenybės ir karjeros testas, karjeros lūkesčių skaičiuoklė ir konsultacija.
Kiekvienas dalyvis, remdamasis testo ataskaita, pasirenka labiausiai tikėtiną profesinį kelią, mintimis nusikelia į ateitį ir išgyvena eilinę dieną pagal savo pasirinkimą. Po sesijos mokiniams paaiškėja profesiniai apsisprendimai.
ARKLYSTU programos tikslas – ugdyti emocinį raštingumą, gilesnį savęs, kito žmogaus ir mus supančios aplinkos pažinimą, psichologinį atsparumą, kritinį mąstymą, kūrybiškumą, socialinius bei empatiško bendravimo įgūdžius, formuoti komandą ir įgalinti lyderius.
Svarbiausia – sukurti tikrumu ir įtraukumu pagrįstą patirtį moksleiviams. Vaikystė ir paauglystė yra kritiškai svarbūs gyvenimo tarpsniai, kurių metu ne tik formuojasi autonomija, savikontrolė, socialiniai įgūdžiai. Šiuo periodu įgyti emociniai ir socialiniai gebėjimai tiesiogiai daro įtaką visam likusiam gyvenimui.
Lektoriai – žinomi žmonės
Siekiant paįvairinti veiklas mokiniai susitinka su garsiais nuomonės formuotojais, žinomais ir sėkmingais Lietuvos žmonėmis ir lavina savo asmeninius įgūdžius kūrybinėse dirbtuvėse.
Šiais metais suplanuoti susitikimai su nuomonės formuotoja Ieva Mackevičiene, aktore Gelmine Glemžaite, diplomuota aktore ir psichologe Beata Tiškevič, teisininke Aiste Kabašinskaite, planuojamos motyvatoriaus Donato Kantakavečiaus, Keistuolių teatro jaunųjų aktorių, Olego Šurajevo kūrybinės dirbtuvės, kuriose mokiniai mokysis viešojo kalbėjimo paslapčių, inscenizavimo, komandinio darbo, gebėjimo išeiti iš komforto zonos, stiprins lyderystės ir bendradarbiavimo kompetencijas.
Į veiklos programą įtrauktas Juodos avies „Socrato“ metodo taikymas. Tai emocinio-socialinio intelekto ugdymo metodas, su kurio pagalba lavinamas mokinių kritinis mąstymas, socialiniai įgūdžiai.
Mokiniai mokomi argumentuoti, išsakyti savo nuomonę, atpažinti patiriamus jausmus.
Žiniomis dalinsis ir visų pamėgtas lektorius Andrius Ūdra, kuris veiklose naudoja LARP – psichologinių rolių žaidimą, paremtą skandinavišku principu, padedančiu individualiems mokinių lyderystės įgūdžiams formuotis.
Emocinis intelektas padeda suvaldyti stresą
Džiugina tai, kad Sėkmės ir lyderystės mokykloje ugdytiniai turi galimybę augti kartu su savo srities profesionalais, vykti į edukacines-pažintines keliones ir patyriminius žygius ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų.
Šių veiklų metu ugdytiniai mokosi savistabos ir refleksijos, atrasti savąjį „aš“, ieško sprendimų iškilus įvairiems iššūkiams, tyrinėja ir auga visapusiškai.
Vertėtų paminėti tai, kad aukštas emocinis intelektas padeda mokiniui suvaldyti stresą bei atpažinti savo jausmus. Pajutus neigiamų emocijų bangą, galima laiku užkirsti joms kelią, nekonfliktuoti su aplinkiniais, bet tam reikalingi įgūdžiai.
Streso suvaldymas skatina pozityvumą ir leidžia pasiekti geresnių rezultatų. Visa tai neabejotinai padeda siekti ir aukštesnių akademinių rezultatų.
1 Komentaras
kaip Tu man suformuosi nuomone, as Tau ir Tavo besmegeniams galiu suformuoti nuomone, neuzsiiminek nesamonem