Saugokimės perkaitimo. Jis ypač pavojingas vaikams

 Saugokimės perkaitimo. Jis ypač pavojingas vaikams

Ernestos Čiučiurkaitės nuotr.

Jorūnė LIUTKIENĖ

Alinant karščiams, bene daugiausiai rūpesčių turi tėvai, auginantys mažus vaikus, mat šie karščiui yra labai jautrūs ir linkę greičiau perkaisti, nes daug bėgioja, juda, žaidžia, dūksta ir todėl dar labiau sušyla. Kaip padėti vaikams išlikti sveikiems karštomis dienomis, pataria Kėdainių visuomenės sveikatos biuro vadovė Danguolė Avižiuvienė.

Vanduo turi būti „po ranka“

Pasak jos, kai oro temperatūra artima kūno temperatūrai, kūnas blogai atiduoda šilumą ir įvyksta perkaitimas. Perkaisti galima net ir nelabai aukštoje temperatūroje, ypač jei yra santykinai didelė oro drėgmė. 

Kokia temperatūra jau pavojinga, kokia dar ne, tiksliai sunku įvardinti, kadangi mes karštį nevienodai toleruojame. Nepamirškite, kad vaikai gali perkaisti net maudantis, jeigu nedėvima kepuraitė. 

Karštą dieną organizmas gausiai prakaituoja, netenkame daug skysčių – gali ištikti šilumos smūgis. Gerai yra tai, kad vaikai nėra praradę troškulio jausmo. Todėl jie atsigeria tiek, kiek jiems reikia. Vanduo turi būti patogiai pasiekiamas ir būtinai kambario temperatūros. Tik ne šaltas ir jokiu būdu ne saldus. Visokių sulčių, cukraus ir uogienių sirupų reikia vengti.

„Geriausiai gaivina paprastas vanduo. Galima kartais atsigerti ir mineralinio, nes prakaituojant netenkame mineralų“, −  sako D. Avižiuvienė. 

Pakankamas skysčių kiekis parai normaliomis sąlygomis vaikams iki 2 metų yra apie 500 ml, 2-10 metų vaikams  – 1 l, vyresniems nei 10 metų  – 2 l. 

Nepalikite automobiliuose vaikų ir savo augintinių, kadangi per trumpą laiką salono viduje temperatūra pakyla iki kritinės ribos. 

aut.past.

Pasirūpinkite, kad saulė neprikaitintų patalpų

Blogiau yra suaugusiems. Jie praranda troškulio jausmą, todėl vandenį reikia gerti sąmoningai ir specialiai. 

Rekomenduojama vandens naudoti priklausomai nuo kūno masės ir inkstų veiklos, nuo kitų ligų – nuo 1 litro iki 3 litrų per dieną.  

Jei leidžia sąlygos, geriausia likti namuose, uždarose patalpose. Patalpas vėdinti naktį arba labai anksti ryte ir kiek įmanoma po to aklinai uždaryti langus. 

Visuomenės sveikatos biuro direktorė D. Avižiuvienė rekomenduoja investuoti į sąlygų gerinimą namuose.

„Panašu, kad tokia aukšta oro temperatūra vis laikysis ir jau ne tik šią vasarą, todėl verta pagalvoti apie modernias saulės šviesą atspindinčias priemones ant langų. Jų dabar tikrai yra. Tai įvairios apsauginės žaliuzės, roletai. 

Patalpos turi kuo mažiau įkaisti pro langus, taipogi vertėtų pagalvoti apie vėdinimo sistemų ar kondicionierių įrengimą ir namuose, darbo patalpose, ugdymo įstaigose“, − sako D. Avižiuvienė. 

Atkreipkite dėmesį, kad praustis reikia drungnu vandeniu, o ne šaltu. Šaltame vandenyje kraujagyslės susitraukia ir kūnas blogai atiduoda šilumą, todėl  šilumos perteklius niekur nedingsta.

Visuomenės sveikatos biuro direktorė Danguolė Avižiuvienė rekomenduoja:

  • kasdien išgerti iki 3 litrų kambario temperatūros vandens
  • saugoti patalpas nuo saulės spindulių 
  • praustis drungnu vandeniu 
  • Pakankamas skysčių kiekis parai normaliomis sąlygomis vaikams iki 2 metų yra apie 500 ml, 2-10 metų vaikams  – 1 l, vyresniems nei 10 metų  – 2 l. 

1 Komentaras

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.


Rekomenduojami video